رویـدادهـا

قالیباف در اینوتکس 2021:

تحول جدی در اقتصاد با کمک دانش‌بنیان‌ها رخ می‌دهد

تحول جدی در اقتصاد با کمک دانش‌بنیان‌ها رخ می‌دهد

با دیگران به اشتراک بگذارید

 دکتر «محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس شورای اسلامی با همراهی «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور از این نمایشگاه دیدار کردند. به اعتقاد وی، تحول جدی در اقتصاد کشور، با تکیه بر منابع انسانی و با کمک دانش‌بنیان‌ها میسر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، محمدباقر قالیباف به میزبانی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از این محموعه و نمایشگاه اینوتکس 2021 بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار داشت: پیش  از این به واسطه شهرداری تهران و بحث‌هایی که در رابطه با بودجه 1400 با معاونت علمی و فناوری داشتیم، ارتباط با حوزه فناوری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته‌ام. در همین راستا، به واسطه  برگزاری نمایشگاه اینوتکس در شهرستان پردیس، فرصتی شد تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنم و با فناوران و متخصصان کشور دیداری داشته باشم.

دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها عامل تحول جدی در حوزه اقتصاد

وی افزود: در این یک سال که در مجلس هستیم کمتر فرصت شده است، چنین بازدیدهایی داشته باشیم. امروز فرصت شد از نمایشگاه اینوتکس بازدید کنیم.  اگر بخواهیم تحول جدی در حوزه اقتصاد ما رخ دهد، همین مسیر دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها و تکیه بر نیروهای جوان و منابع انسانی است که در اختیار داریم.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

اینوتکس، نشان‌دهنده حرکت به سوی استفاده از هوش مصنوعی است

اینوتکس نقطه تلاقی نهادهای دولتی، مردم و کسب و کارهاست

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قالیباف ضمن تاکید بر اینکه مجلس در ایجاد ثبات اقتصادی مصمم است، اضافه کرد: امیدواریم که بازدید امروز این فرصت را بیش از پیش فراهم کند که ما بنیان برنامه هفتم توسعه را براساس دانش‌بنیان‌ها بگذاریم که طبیعتا پارک‌های فناوری و ارتباط بین دانشگاه و محیط بازار در این بخش بسیار کلیدی است.

وی درباره موضوع فناوری و علم در تصویب قوانین گفت: در مجلس یازدهم  حدود 65 نفر نیروی جوان  داریم که عمدتا خودشان نخبه این عرصه هستند. جناب آقای ستاری این نکته را تایید می‌کنند و امروز نقشه جدی در این کار دارند. مخصوصا در حوزه اقتصاد دیجیتال و قوانینی که در این زمینه باید تصویب شود. مطمئن باشید که اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد و رویکرد مجلس، تحولی بزرگ در این زمینه است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir