رویـدادهـا

رویدادهای کارآفرینی در 4 مفهوم شبکه‌سازی، آموزش سرمایه‌گذاری و همکاری و مشارکت طبقه‌بندی می‌شود

ترندها، رویکرد اینوتکس هستند

ترندها، رویکرد اینوتکس هستند

با دیگران به اشتراک بگذارید

نمایشگاه اینوتکس در طول ادوار خود میزبان بازیگران کلیدی زیست‌بوم نوآوری و فناوری بوده است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از همشهری، در نمایشگاه اینوتکس محدودیتی برای حوزه خاصی از فناوری و نوآوری وجود ندارد؛ بلکه با ایجاد محلی برای گردهمایی کارآفرینان و صاحب‌نظران حوزه‌های فناورانه به‌دنبال افزایش هم‌افزایی حاصل از این شبکه‌سازی است. رویکرد این نمایشگاه همه ساله، بررسی آخرین ترندهای نوآوری و فناوری است که بنا بر گزارش‌های علمی این ترندها در سال2023 به 3دسته کلی تقسیم شده‌اند.

رویدادها و بخش‌های جانبی اینوتکس2023
رویدادهای حوزه فناوری و کارآفرینی ابزار مهمی برای همکاری و مشارکت بین صاحبان ایده، صاحبان سرمایه، فناوران و نوآوران هستند. شرکت‌کنندگان در این رویدادها علاوه‌بر افزایش مهارت‌های تخصصی، از فرصت‌هایی مانند شبکه‌سازی، دسترسی به منابع سرمایه، مربیان، متخصصان و مزایای زیاد دیگری بهره‌مند می‌شوند.  رویدادهای کارآفرینی مختلفی که در سراسر جهان برگزار می‌شوند را می‌توان براساس ماهیت رویداد، در 4 مفهوم شبکه‌سازی، آموزش، سرمایه‌گذاری و همکاری و مشارکت طبقه‌بندی کرد. اینوتکس هرسال ضمن شناسایی مهم‌ترین رویدادها و نیز همکاری با برگزارکنندگان آنها، میزبانی این رویدادهای مهم را عهده‌دار خواهد بود. برخی از این رویدادها پیش از برگزاری نمایشگاه اجرا شده و نتایج آن در نمایشگاه منعکس خواهد شد.




دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، نوزدهم تا بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه امسال در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. نمایشگاه اینوتکس محلی است برای گردهمایی فعالان حوزه‌ نوآوری و فناوری کشور که 3 هدف را دنبال می‌کند.

یک
 اینکه سعی می‌کند شبکه‌ای را از این فعالان حوزه نوآوری و فناوری ایجاد کند.
دو
 اینکه باعث ایجاد ارتباطات کسب‌وکاری یا بیزینسی یا اصطلاحا B2B بین بنگاه‌های اقتصادی شود.
سه
 اینکه به توسعه‌ سرمایه‌گذاری در حوزه‌ نوآوری و فناوری کمک کند.

در کنار نمایشگاه اینوتکس، همیشه رویدادهای مختلف و متنوعی هم برگزار می‌شود که ما امسال در کنار موضوع اینوتکس، بیش از 20عنوان رویداد مختلف نیز خواهیم داشت که همه متناسب با اهداف مذکور و برای دستیابی به آنها درنظر گرفته شده است. به‌عنوان نمونه برای توسعه موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری، امسال برای نخستین بار رویداد تامین مالی و سرمایه‌گذاری «فینوتکس» را داریم که بخش‌هایی مثل جلسات سرمایه‌گذاری بین سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها، تجلیل از سرمایه‌گذاران برتر حوزه‌ مالی و فناوری کشور و موارد دیگری که در حوزه سرمایه‌گذاری طرح‌های فناورانه است، در بخش فینوتکس برگزار خواهد شد. یکی دیگر از رویدادهایی که امسال خواهیم داشت، رویدادهای «استیج» است که امسال 3 استیج مختلف داریم که در هر کدام از آنها موضوعات مهم در حوزه‌ کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و موضوعات فناورانه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

استیج 1
مشکلات و دغدغه اهالی اکوسیستم نوآوری کشور را بررسی می‌کند.
استیج 2
 موضوعات آینده فناوری‌ها را تحت بررسی قرار می‌دهد؛ به‌ویژه نگاه اصلی‌اش به موضوع هوش مصنوعی و موضوع دیجیتال خواهد بود.
استیج 3
 با هدف ایجاد ارتباط بین بدنه حاکمیت و فعالان حوزه‌ کسب‌وکار با نام فروم حکمرانی به موضوعات حکمرانی حوزه‌ دانش‌بنیان برمی‌گردد و آن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

همچنین رویدادهای مختلف دیگر مانند رقابت‌های استارت‌آپی «اینوتکس پیچ» که از چند‌ماه قبل شروع شده است. در این رویداد، استارت‌آپ‌های استان‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند و  از هر استان 2 تیم برتر به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند. این مرحله همزمان با برگزاری اینوتکس برگزار خواهد شد.

 

برای مطالعه خبر روزنامه همشهری درباره نمایشگاه اینوتکس کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir