رویـدادهـا

تزریق نوآوری، راه گریز از رکود در صنعت سنگ

تزریق نوآوری، راه گریز از رکود در صنعت سنگ

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ ایران در فستیوال صنعت سنگ اظهار داشت: در وضعیت کنونی صنعت سنگ، استفاده از نوآوری ها و فن آوری ها موجب فراوری بهتر، کاهش قیمت تمام شده و متعاقب آن، رونق بازار فروش و صادرات خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، فن بازار ملی ایران هشتمین دوره فستیوال های عرضه نوآوری و فناوری به سرمایه گذاران را به صنعت سنگ اختصاص داد که در این فستیوال 6نوآوری به صورت ارائه حضوری و بیش از 60نوآوری در قالب کتابچه ای تخصصی در اختیار حضار و صنعتگران قرار داده شد.
ابوالقاسم شفیعی رئیس هیات مدیره انجمن سنگ ایران ضمن اعلام آماری از تعداد واحدهای فعال این صنعت گفت: صنعت سنگ های طبیعی و مصنوعات آن در کشور صنعت بزرگی است، بیش از 1800معدن فعال، 4هزار واحد سنگبری و 3هزار مجموعه وابسته چون ماشین سازی، دستگاه سازی و ... در این صنعت مشغول به کار هستند و سالانه 90میلیون متر تولید سنگ در کشور داریم و این اعداد نشان از بزرگی این صنعت است.
وی تصریح کرد: اما متاسفانه علی رقم تلاش های زیاد برای برگزاری چنین رویدادهایی، فعالان این عرصه استقبال چندانی به عمل نمی آورند و اینگونه فستیوال ها با استقبال ناچیز نمی تواند بهره وری کافی در این صنعت را به بار آورد، گویی صنعتگران این عرصه شیوه های سنتی کار را پیش گرفته اند و ارزشی برای تزریق نوآوری به کار خود قائل نیستند. شفیعی تاکید کرد: در حالی که متعاقب رکود صنعت مسکن در کشور، صنعت سنگ هم دچار کم کاری و رکود است اما استفاده از نوآوری ها و فن آوری ها موجب کاهش قیمت تمام شده و متعاقب آن، رونق بازار، فروش و صادرات در این حوزه خواهد شد.
رئیس هیات مدیره انجمن سنگ ایران همچنین از فن بازار ملی ایران به عنوان نهادی پویا و کارآمد یاد کرد و گفت: فن بازار ملی ایران زمینه های رشد و شکوفایی استعدادها و نوآوری ها در کشور است که این نوآوری ها باید توسط صنعتگران به کار گرفته شود.
وی همچنین در خصوص ایده های ارائه شده در این رویداد اظهار امیدواری کرد و گفت: تمام ایده های این رویداد را بررسی کرده ایم و معتقدیم تمام این ایده ها پول ساز، موثر و نیاز مبرم این صنعت هستند.
وی توضیح داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین رقبای ما، صنایع سنگ مصنوعی هستند و این هم به دلیل قیمت تمام شده بالای صنایع سنگ طبیعی است که مصرف کننده را به سمت صنایع سنگ مصنوعی سوق میدهد، وی ضمن اشاره به راهکار رقابت پذیری در این صنعت گفت: در واقع با استفاده و به کارگیری ضایعات این صنعت، باید به سمت کاهش قیمت تمام شده محصولات و تولید و فراوری هرچه بیشتر صنایع سنگ حرکت کنیم.
شفیعی در آخر به میزان ذخایر سنگ ایران اشاره کرد و گفت: ذخایر قطعی سنگ ما بالاتر از 4میلیارد تن است رقم ذخایر احتمالی به 7میلیارد تن هم می رسد که با وجود این نعمت گسترده در کشور باید از آن ثروت آفرینی کنیم.




ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir