رویـدادهـا

احمد حسینی، پیشکسوت پارک فناوری پردیس مطرح کرد؛

تلاش مستمر و روحیه خدمت در جوانان، زمینه ساز پیشرفت کشور است

تلاش مستمر و روحیه خدمت در جوانان، زمینه ساز پیشرفت کشور است

با دیگران به اشتراک بگذارید

رییس هیئت مدیره شرکت راون سازه در دهمین مراسم تجلیل از پیشکسوتان پارک فناوری پردیس گفت: دانش، تلاش خستگی ناپذیر، استمرار، توکل به خدا و امید به موفقیت مواردی است که ما باید به ویژه در پارک به جوانان یاد بدهیم تا زمینه‌های توسعه کشور فراهم شود.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، دهمین آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه فناوری پارک فناوری پردیس 18 بهمن ماه با حضور فناوران پارک همزمان با دهه فجر برگزار شد. «احمد حسینی»، بنیان‌گذار و رییس هیات‌مدیره شرکت راون‌سازه به عنوان یکی از پیشکوستان پارک فناوری پردیس بود که در این مراسم معرفی و از او تجلیل شد.
احمد حسینی گفت: در سال ۱۳۶۹ با پایان یافتن تحصیلاتم در انگلستان و بازگشت به ایران با کمک مرحوم آشتیانی موسسه رویان را پایه گذاری کردیم. تلاش ما این بود که در زمینه درمان ناباروری و سلول های بنیادی آن چیزی را که در توان داریم در کشورمان انجام دهیم. تمام تلاش ما گسترش مراکز نازایی و نشر سلول های بنیادی در کشور بود.
او ادامه داد: دانش، تلاش خستگی ناپذیر، استمرار، توکل به خدا و امید به موفقیت مواردی است که ما باید به ویژه در پارک به جوانان یاد بدهیم تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و زمینه های توسعه کشور فراهم شود.
رییس هیئت مدیره شرکت راون سازه تصریح کرد: این روزها تحریم‌های ظالمانه تمام حوزه‌های علم و فناوری کشور را تحت تاثیر قرار داده و در برخی موارد مشکلات فراوانی را برای هموطنان ایجاد کرده است. یکی از این حوزه‌ها که بیماران آن با مشکلات فراوان از تامین دارو و تجهیزات گرفته تا هزینه بالای درمان مواجه شده اند، درمان ناباروری است.
او به آغاز فعالیت شرکت راون سازه در حوزه سلامت، با تولید تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد نیاز در زمینه درمان ناباروری و در ادامه به تولید داروهای نوترکیب در همین زمینه اشاره کرد و افزود: حدود 30درصد زوج‌های کشور نابارور هستند و ما برای کمک به هموطنانمان با انجام مطالعات و تحقیقات به روز علمی، سرانجام در سال 99 موفق به تولید نخستین مجموعه کامل درمان ناباروری در کشور شدیم و محصولاتمان را با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه‌های خارجی وارد بازار کشور کردیم.
حسینی گفت: با همت و تلاش متخصصان و پژوهشگران این شرکت دانش بنیان، جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، همچون کیت های تشخیصی، محیط های کشت، محیط های رشد و محیط های ذوب و انجماد اسپرم، تخمک و جنین قرار گرفت.
او تاکید کرد: این موفقیت که حاصل تلاش ۷ ساله تیم‌های تخصصی این شرکت دانش بنیان بود، با رونمایی از ۳۰ محصول نهایی شده کلیدی مصرفی مورد نیاز در مراکز ناباروری شامل سوزن تزریق اسپرم، سوزن نگهدارنده تخمک و جنین، سوزن نمونه برداری از جنین، نی فریز جنین و تخمک کیت فریز جنین و تخمک، گابلن، کیت سنجش بلوغ کروماتین اسپرم و غیره به چرخه مصرف کشور وارد شد و ایران به واسطه این تولیدات جزو ۶ کشور تولید کننده این تجهیزات قرار گرفت تجهیزاتی که بیش از نیمی از هزینه‌های تحمیل شده به زوجهای نابارور را کاهش می دهد.
رییس هیئت مدیره شرکت راون سازه به افزایش روز افزون مراکز درمان ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت: از 120 مرکز ناباروری در کشور 80 مرکز از محصولات بروز و دارای استانداردهای جهانی این شرکت استفاده می‌کنند. هرچند که روند دریافت مجوزهای لازم با مشکلات فراوانی مواجه بوده ایم، مشکلی که نه تنها این شرکت که بسیاری از شرکت های دانش بنیان داخلی در زمینه‌های مختلف با آن رو‌به‌رو هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir