رویـدادهـا

امین رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس مطرح

تلفیق نشاط و کار؛ رسالت اولین پارک تلنت

تلفیق نشاط و کار؛ رسالت اولین پارک تلنت

با دیگران به اشتراک بگذارید

پارک تلنت 1400 با استقبال فناوران هنرمند پارک فناوری پردیس و با ایجاد نشاط و تفریح به فضای حرفه‌ای شرکت‌‌های دانش بنیان و فناور پارک برگزار شد.

امین رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس در خصوص چگونگی شکل گیری ایده رویداد "پارک تلنت" گفت: این رویداد در راستای عینیت بخشی به شعار ناحیه نوآوری؛ یعنی «کار، تفریح، زندگی» و با هدف کشف استعدادهای هنری کارکنان پارک فناوری پردیس برگزار شد.

وی با تاکید بر وجود استعدادهای مختلف فردی در کارکنان شاغل در پارک فناوری پردیس و شعب افزود: توجه به استعدادهای علمی در سال‌های اخیر سبب شناسایی نخبگان در این حوزه شده است، و ما در کنار آن تصمیم گرفتیم رویدادی را برای کشف استعدادهای هنری کارمندان پارک برگزار کنیم و از میان بیش از ۷ هزار متخصص و کارمندی که در پارک فناوری پردیس فعالیت دارند که اغلب آنها دارای رتبه های علمی نیز هستند، نخبه های هنری را نیز شناسایی کنیم.

پارک تلنت به دنبال مسیرهای تازه!
مدیرکل اداره کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس هدف از کشف استعدادهای کارکنان را ایجاد مسیرهای جدید برای آنان عنوان کرد و گفت: ایجاد انگیزه، افزایش پویایی کارکنان، تزریق شادابی و شکوفایی استعدادهای نهفته کارکنانی که به هر نحوی از بروز این استعدادها غافل بوده اند می تواند سطح کیفی فعالیت های آنان را تحت تاثیر قرار دهد.
وی یادآور شد: کارکنان با کشف استعدادهای هنری خود می توانند برنامه ها و انگیزه‌های جدیدی را برای خود ایجاد کنند و در کنار کارهای روزمره به آنها بپردازند.

استقبال از پارک تلنت شگفت انگیز بوده است
خالقیان در تشریح مسیر طی شده برای گزینش آثار گفت: از اواسط دی ماه فراخوانی برای این رویداد اعلام و در ان مشخصات آثار قابل پذیرش مشخص شد؛ به این ترتیب که آثار ارسالی آرشیوی نباشد و در مدت ۵ دقیقه با معرفی اثر، آن را اجرا نمایند.
وی استقبال از این فراخوان را شگفت انگیز توصیف کرد و افزود: با وجود این که انتظار داشتیم در نهایت ۱۰ یا ۲۰ اثر به دست ما برسد و اعلام فرصت یکماهه برای دریافت آثار، در روزهای اول فراخوان با موجی از استقبال روبرو شدیم؛ به طوری که تنها ظرف مدت کوتاه ۱۲ روز در کمال شگفتی ۶۰ اثر به دست ما رسید.

غربال آثار با اَلَک هنرمندان برتر منطقه
مدیرکل اداره کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس در تشریح مراحل گزینش آثار برتر رویداد پارک تلنت گفت: این فیلم ها در مرحله اول توسط داوران ما بازبینی شد و از بین ۶۰ اثر، ۴۰ اثر صلاحیت ورود به بازبینی دوم را پیدا کرد.در مرحله دوم نیز ۲۵ اثر از این ۴۰ اثر حائز شرایط برای اجرا در استیج اولیه شناخته شدند.
وی ادامه داد:در مرحله استیج اولیه با حضور داوران و بدون حضور تماشاگران، 25 اثر توسط هنرمندان به اجرای زنده رسید و در نهایت ۱۵ اثر برتر برای اجرا و داوری در اختتامیه انتخاب شدند.این آثار در مراسم پایانی به داوری هنرمندان مطرح کشور و تماشاگران گذاشته شدند.
خالقیان تنوع این رویداد را معطوف به هنرهای تجسمی، موسیقی، گویندگی، اسندآپ کمدی و آکروبات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: داوری اولیه پارک تلنت از میان هنرمندان حرفه ای و در سطح منطقه بوده است؛ به این ترتیب که یکی از بهترین موسیقیدانان منطقه و یکی از کارگردانان معروف که از سال ۱۳۶۴ سابقه کارگردانی و بازیگری داشته است برای داوری اولیه دعوت شدند. در اختتامیه نیز از هنرمندان معروف کشور همچون آقایان مهران رجبی، افشین زی‌نوری و محمدرضا عیوضی دعوت کردیم.
وی در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر نیز گفت: به نفر نخست مسابقات از نظر داوران مبلغ ۱۰ میلیون تومان به همراه تندیس، نفر دوم به انتخاب داوران ۶ میلیون تومان به همراه تندیس و نفرات اول و دوم انتخابی تماشاگران ۵ و ۳ میلیون تومان پرداخت شد.

تجربیات پارک تلنت اول، چراغ راه آینده
امین رضا خالقیان تجربیات نخستین دوره استعدادیابی هنری پارک فناوری پردیس را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: وجود تجربیات دوره نخست قطعا به بهبود برگزاری دوره آینده کمک خواهد کرد؛ استقبال هنرمندان از رویداد امسال جای مباهات داشته و زمینه را برای توسعه کمی و کیفی این رویداد در سال‌های بعد فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir