رویـدادهـا

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

تیکاف برنامه ای ملی برای ظهور کارآفرینان جوان و قدرتمند

تیکاف برنامه ای ملی برای ظهور کارآفرینان جوان و قدرتمند

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون توسعه پارک فناوری پردیس در اختتامیه سومین دوره طرح توانمندسازی تیکاف، همزمان با هفته نکوداشت بیست سالگی پارک گفت: ما در این طرح به دنبال شناسایی ایده هایی هستیم که مناسب ایجاد کسب و کار و بازار هستند و افرادی که جرات و توانایی ابراز و تجاری سازی این ایده ها را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور گفت: تفاوت بزرگ پارک فناوری پردیس در عمر 20 ساله خود با دیگر پارک های کشور آن است که حدود ۴۰ درصد فعالیت های ما به محدوده پارک ختم نمی شود و طرح های ملی و بین‌المللی است.

او ادامه داد: تیکاف یا توانمند سازی فناوران و کارآفرینان یکی از برنامه‌های ملی ماست که در پارک فناوری پردیس انجام می شود که خوشبختانه امسال با حضور بیش از ۲۶۰۰ نفر انجام شده است. این موضوع نشان می دهد که ما چقدر جوان دارای ایده و انگیزه داریم که حاضرند از ایده ای که در ذهن دارند در برابر منتقدین و سرمایه گذاران دفاع کنند.

قنبرپور افزود: افرادی که در طرح تیکاف به موفقیت دست پیدا می‌کنند، جسارت و جرات بیان ایده خود را دارند و برای رشد و بالندگی ایده خود وقت و انرژی صرف می‌کنند.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس گفت: ما در طرح تیکاف ایده‌های جدید و موثر را بررسی می‌کنیم و اگر نیاز به تغییراتی باشد به فرد صاحب ایده مشاوره هایی ارائه می شود.
قنبرپور افزود: در واقع تیکاف به فرد صاحب ایده کمک هایی برای شناخت جامع در زمینه رشد و بالندگی ایده‌اش می‌دهد و تا به ثمر رسیدن این ایده، راهنمایی های تخصصی ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: مشاوره های پارک فناوری پردیس در زمینه های فنی و کسب و کار است. همچنین در زمینه قوانین کاری و ایجاد یک تیم قوی برای به ثمر نشستن ایده نیز کمک و مشاوره به افراد و شرکت ها ارائه می شود.

قنبر پور گفت: خوشبختانه دوره سوم طرح تیکاف با موفقیت به پایان رسید و امیدواریم سال های آینده نیز دوره‌های بعدی این طرح را برگزار کنیم. دوره سوم طرح تیکاف در واقع یک دوره شتابدهی غیر حضوری بود و افراد در یک دوره شتابدهی بدون حضور فیزیکی شرکت داشتند.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس گفت: با پایان طرح تیکاف هر کدام از افراد دارای طرح، مسیر و روش خودشان را شناختند و در پایان این دوره ۵۲ طرح تجاری سازی برای این ایده ها نوشته شده است. بررسی و مدیریت این ایده ها توسط داوران انجام شده که تا کنون در چند صد استارتاپ حضور داشتند و با ایده های دارای قابلیت تجاری سازی آشنا هستند بنابراین طرح هایی که انتخاب شده اند قابلیت تجاری شدن و موفقیت را دارند.

قنبرپور در پایان یادآور شد: در متون مربوط به کارآفرینی برای یک کارآفرین موفق ویژگی های مختلفی در نظر گرفته شده است. برای مثال کارآفرین باید ریسک پذیر و دارای ویژگی چند وجهی باشد، اما یکی از بارزترین ویژگی‌های کارآفرینی که در کشور ما بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد میزان تحمل ابهام است. حوزه کارآفرینی در ایران با پارامترهای مختلفی در ارتباط است که در هر کدام از آنها ابهام‌های فراوانی وجود دارد و یک کارآفرین موفق باید بتواند این ابهام ها را برطرف کند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir