رویـدادهـا

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس گفت:

تیکاف به تجاری‌سازی ایده‌ها و جذب سرمایه‌ کمک می‌کند

تیکاف به تجاری‌سازی ایده‌ها و جذب سرمایه‌ کمک می‌کند

با دیگران به اشتراک بگذارید

«احمد عسگری» مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس در آستانه برگزاری دوره جدیدی از طرح تیکاف گفت: تیکاف به افراد دارای ایده کمک می‌کند تا طرح خود را تجاری‌سازی کرده و برای آن سرمایه جذب کنند. مهلت شرکت در طرح تیکاف (https://irantakeoff.ir) تا 15 دی ماه تمدید شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «احمد عسگری» مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک در مورد طرح تیکاف گفت: این طرح در راستای حمایت مادی و معنوی از افرادی که طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و فناورانه دارند، برگزار می‌شود. این افراد با حضور در طرح تیکاف دانش و حمایت‌های لازم برای تجاری‌سازی طرح خود را به دست می‌آورند.

عسگری با ذکر محورهای طرح تیکاف، در مورد هدف آن اظهار داشت: هدف طرح تیکاف شناسایی کوتاه‌ترین و موثرترین مسیرها برای تبدیل ایده‌ها و طرح‌ها به ثروت است. مخاطبان در این طرح از خدمات حمایتی مانند مشاوره‌های تخصصی فردی، راهبری در تمام طول دوره توسط افراد با تجربه، منتورینگ، شبکه‌سازی در اکوسیستم، جلسات انتقال تجربه کارآفرینان موفق و ناموفق، استفاده از بستر تامین جمعی مالی، آموزش‌های مفاهیم لازم و ... ، در مسیر تجاری‌سازی ایده بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک توضیح داد: تجربه دوره‌های برگزار شده تیکاف نشان می‌دهد افراد متقاضی ایجاد کسب و کار، دچار اشتباهاتی شده‌اند که در صورت مذاکره با مشاور خبره، جلوگیری از وقوع آنها ممکن بود. این اشتباهات باعث هدر رفت فرصت‌ها، منابع مالی و از همه مهم‌تر زمان صاحب طرح می‌شود. امکان یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای پیشگیری از وقوع این اشتباهات و بهره‌مندی از شبکه مشاوران خبره با حضور در تیکاف مهیاست.

عسگری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌کنندگان در طرح تیکاف حمایت مالی می‌کند، برخی از این حمایت‌ها را برشمرد: پوشش بخش عمده‌ای از هزینه آزمون ECA(مرحله یابش)، پرداخت ۵ میلیون تومان به هر متقاضی راه یافته به بخش تواناسازی جهت استفاده از خدمات این بخش و اعطای گرنت ۳۰ میلیون تومانی به طرح‌های موفق خروجی تیکاف، از جمله حمایت‌هایی است که برای شرکت‌کنندگان فراهم شده است.

وی در ادامه معرفی حمایت‌های تیکاف، بیان کرد: از دیگر فرصت‌هایی که برای شرکت‌کنندگان این طرح فراهم شده است، می‌توان به معرفی و جذب در شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های فناوری سراسر کشور، استفاده از حمایت‌های پارک فناوری پردیس در توسعه بازار محصول، استفاده از خدمات شبکه فناوری و نوآوری ایران(تینت) و استفاده از خدمات شبکه ملی فن بازار ایران، اشاره کرد.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک در مورد فرآیند اجرایی این طرح گفت: هر فرد پس از ورود به طرح، جذب سرمایه را به طور عملی، تمرین می‌کند. همچنین پس از مرحله یابش، با مشاوره‌های تخصصی و جلسات نسخه پیچی، فرد می تواند گام های تجاری سازی و اولویت‌های مشاوره ای و آموزشی خود را انتخاب کند. همچنین در تمام طول این دوره، راهبر خبره به صورت مداوم در کنار هر فرد خواهد بود.

عسگری درباره دستاوردهای این طرح برای افراد صاحب طرح و ایده اظهار داشت: انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان بعد از گذراندن این دوره به دستاوردهایی مانند: ایجاد نسخه تجاری‌سازی طرح/ایده متناسب هر فرد، شناخت فضای بازار و رقبای مرتبط با طرح یا ایده، اصلاح دیدگاه هر فرد صاحب ایده نسبت به کارآفرینی و نگاه دقیق‌تر به این موضوع، آشنایی با ابزارهای حمایتی جهت پیشبرد طرح، آماده‌سازی و اتصال به نهادهای حمایتی فناوری و نوآوری و ایجاد شناخت نسبت به موانع پیش رو برای تجاری کردن ایده، دست یابد.

وی در خاتمه با اشاره به شیوع بیماری کرونا بیان کرد: تمامی بخش‌های دوره تیکاف اعم از جلسات، مشاوره‌ها،‌ ارزیابی‌ها، آموزش‌ها،‌ تمرین‌ها و کارگاه‌ها از طریق بستر یکپارچه تیکاف به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به ثبت نام در طرح تیکاف می توانند به آدرس https://irantakeoff.ir مراجعه کرده و علاوه بر دریافت اطلاعات بیشتر، ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir