رویـدادهـا

مدیرعامل شرکت میم دارو، نخستین تولید کننده داروی ایرانی درمان کرونا گفت:

حضور بیش از 40 نفر از محققان دارویی کشور در تولید داروی سالیراویرا

حضور بیش از 40 نفر از محققان دارویی کشور در تولید داروی سالیراویرا

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل شرکت دانش بنیان میم دارو در مراسم رونمایی از نخستین داروی ایرانی درمان کرونا گفت: با تلاش های علمی بیش از 40نفر از محققان هیئت علمی برترین دانشگاه های کشور، سالیراویرا به عنوان نخستین داروی کاملا ایرانی درمان و پیشگیری از کرونا تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، رضا رمضانی در مراسم رونمایی از این دارو گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و افزایش مرگ میرها در جهان و به ویژه در کشورمان، به منظور کاهش آلام بیماری کرونا و کمک به بهبود و درمان این بیماری، کارهای تحقیقاتی تولید دارو آغاز شد.


او ادامه داد: در انجام کارهای تحقیقاتی تا تولید دارو با وجود نگاه نامطلوبی که به داروهای گیاهی در کشور وجود داشت، هیچ یک از اصول فنی دارو سازی زیر سوال نرفت و کار تولید کاملاً به صورت علمی صورت پذیرفت.

رمضانی افزود: همه داروها برای تولید باید مراحل تحقیقاتی فراوانی را پشت سر بگذارند که سالیراویرا هم آنها را پشت سر گذاشته است با این تفاوت که این دارو بر مبنای سیستم بایولوژیک تولید شده است، سیستمی که در داروهای ایرانی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ اندازی های داخلی در راه تولید سالیراویرا

مدیرعامل شرکت دانش بنیان میم دارو گفت: متاسفانه در این راه مشکلات و سنگ اندازی های بسیاری صورت گرفت که شاید دلیل خیلی از آنها تولید این دارو با قیمت بسیار پایین تر از نمونه هایی بود که هم اکنون در کشور برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال هزینه هر آمپول از 6دز تزریقی از داروی خارجیِ موجود 2.5میلیون تومان است در حالی که سالیراویرا با مبلغ 600هزار توامن در اختیار بیماران قرار گرفته است.

او افزود: با وجود همه مشکلات خوشبختانه افراد متخصص و متعهدی و دلسوزی بسیاری هم ما را در تولید و به سرانجام رسیدن کار کمک کردند تا علاوه بر کاهش دردهای بیماری موجب اعتلای کشور هم باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir