رویـدادهـا

دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی:

دانش بنیان‌ها آخرین دستاوردها با فناوری بالا را در نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ ارائه می‌کنند

دانش بنیان‌ها آخرین دستاوردها با فناوری بالا را در نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ ارائه می‌کنند

با دیگران به اشتراک بگذارید

دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، دستاوردها و تجهیزات جدیدی که قرار است در این نمایشگاه رونمایی شود را با فناوری بالا توصیف کرد و گفت: دانش بنیان‌ها امسال دستاوردها و تجهیزات ارزنده‌ای را برای عرضه در نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ آماده کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، امین رضا خالقیان در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۲۰۲۴) از ۲۹ اردیبهشت تا اول خردادماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، افزود: بر اساس مجوز صادره توسط سازمان توسعه تجارت ایران، برگزاری نمایشگاه ایران هلث در سال های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ بر عهده پارک فناوری پردیس است.

وی ادامه داد: پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ ترین مرکز تجمع شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت مطرح است و دستاوردهای فاخری را تاکنون در کشور عرضه کرده است و تلاش در این دوره بر این است، اتفاقی برای تجمیع ظرفیت های حوزه سلامت در کشور اتفاق بیافتد و بتوانیم بیشترین مشارکت بخش خصوصی فعال در این حوزه را شاهد باشیم.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ اظهار داشت: در کنار این موضوعات، تمرکز در این نمایشگاه بر دانش بنیان های حوزه سلامت و البته با رویکردهای رفع مشکلات کسب و کارهای این حوزه است که در این نمایشگاه پیگیری می شود.

خالقیان همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت مشغول به کار هستند و چه تعدادی برای این نمایشگاه نام نویسی کرده اند، گفت: بر اساس آمار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بین ۸۰۰ تا هزار شرکت دانش بنیان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند که البته این آمار به شدت در حال افزایش است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ پیش نام نویسی کرده اند، تصریح کرد: برآورد این است که بیش از ۱۰۰ مجموعه از این تعداد تکنولوژیک و دانش بنیان هستند.

دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی همچنین با یادآوری اینکه نمایشگاه ایران هلث محلی برای دیدن ظرفیت ها و توانمندی های حوزه سلامت در کشور است، گفت: شاید یک بخش مهم که امسال توجه ویژه به آن می شود رویدادهای جانبی این نمایشگاه خواهد بود.

خالقیان افزود: این می تواند به شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و نیازهای این حوزه و البته نیازهای صنعت سلامت در کشور و رفع خلاء های موجود در این حوزه کمک کند.

وی همچنین اظهار داشت: رونمایی از دستاوردهای جدید عرضه شده در حوزه موضوعی است که در این دوره از نمایشگاه به شکل جدی به آن توجه شده است.

دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی در توضیح بیشتری در خصوص رویدادهای جانبی نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ با بیان اینکه این رویدادها به چندین شکل برگزار می شود، افزود: یک بخش در واقع برای عرضه توانمندی های جدید برگزار می شود و مخاطب آن بیشتر مسوولان مراکز درمانی و افرادی هستند که به عنوان مشتریان بالقوه شنانسایی می شوند.

خالقیان ادامه داد: مدل دیگر از رویدادها حالت برعکس دارد به طوری که مراکز هدف در حوزه سلامت نیازهای خود را دراین حوزه به فناوران اعلام و به دانش بنیان ها مطرح می کنند و شرکت ها می توانند به عنوان پروژه جدید بر روی آنها کار پژوهشی و تحقیقاتی کنند.

وی یادآور شد: مخاطبان دیگر ما در نمایشگاه ایران هلث دولتمردان و سیاست گذاران هستند که شرکت های فعال در حوزه سلامت و جوانان صاحب ایده و خلاقیت و کسب و کار در حوزه سلامت مشکلات، مسائل و خلاء هایی که با آنها مواجه هستند برای چاره جویی به منظور رفع با آنها درمیان می گذارند.

دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی در خصوص تعداد محصولات و دستاوردهایی که قرار است در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ رونمایی شود نیز بیان کرد: البته هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است و نزدیک نمایشگاه می توانیم این آمار را اعلام کنیم اما مطمئن هستیم که دستاوردها بیش از تصور است و شرکت ها فعال در حوزه سلامت کلی دستاورد برای عرضه دارند.

خالقیان درخصوص تعداد کشورهایی که قرار است در نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ حضور یابند با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی تاکنون جهت برگزاری بیست و پنجمین دوره این نمایشگاه اختصاص یافته است که در صورت نیاز قابل افزایش خواهد یافت تصریح کرد:در بین کشورهای خارجی هم اکنون کشور چین دارای بزرگترین پایون با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر است و روسیه هم به همین شکل و پس ازآن کشورهای ترکیه و امارات قرار دارند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۲۰۲۴) از ۲۹ اردیبهشت تا اول خردادماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به آدرس iranhealth۲۰۲۴.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir