رویـدادهـا

استقبال گسترده علاقه مندان در سومین روز برگزاری نمایشگاه؛

در سومین روز اینوتکس ۲۰۲۲ چه گذشت؟

در سومین روز اینوتکس ۲۰۲۲ چه گذشت؟

با دیگران به اشتراک بگذارید

سومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با حضور گسترده علاقه مندان به فناوری و نوآوری برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری اینوتکس ۲۰۲۲ در این روز علاوه بر حضور شرکت کنندگان و فناوران شرکت های دانش بنیان چند تن از نمایندگان مجلس نیز در این رویداد شرکت کردند.

تفاهم نامه سرمایه گذاری در استارتاپ های حوزه صنایع خلاق از جمله تفاهم نامه هایی بود که در این روز امضا شد.
تفاهم نامه سرمایه گذاری در استارتاپ های حوزه صنایع خلاق بین صندوق پژوهش و فناوری سپهر سهام دار بزرگترین صندوق بورسی صنایع خلاق، مرکز نوآوری امید شناخته شده در صنایع خلاق و کارگزار شبکه نوویراتک (کارگزار شبکه فن بازار ملی ایران) در حاشیه نمایشگاه اینوتکس 2022 به امضا رسید.

در روز سوم اینوتکس، پلتفرم یکپارچه مدیریت و سازماندهی تسک های سازمان ها، شرکت ها و استارتاپ ها با نام سون تسک رونمایی شد. در دوران پاندمی کرونا برگزاری دوره های مجازی و دورکاری اهمیت بالایی پیدا کردند، در همین راستا این پلتفرم رونمایی شد.
یکی از مهمترین رویدادهای روز سوم اینوتکس ۲۰۲۲ خبر تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور بود که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، اولویت اصلی این صندوق را سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های سلامت و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه بازنشستگان کشور اعلام کرد. این صندوق در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با عنایت به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر به بازنشستگان محترم با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های خلاق فعال در حوزه خدمت‌رسانی به بازنشستگان ایجاد شده و سهام ممتاز آن در اختیار شرکتهای زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح (ساتا) می‌باشد.

وضعیت آینده صنعت تولید محتوای ایران در سومین روز اینوتکس مورد بررسی قرار گرفت.
صابر خسروی مدیر مرکز نوآوری ویکست در بخش تاملاتی درباره آینده محتوا اظهار کرد: تولید محتوا به لحاظ مفهومی در آینده تغییر نمی کند، در سال ۲۰۲۰ سهام نتفلیکس از سهام اگزوموبیل بالاتر رفت که برای تولیدکنندگان تولید محتوا خوشایند بود که در سال ۲۰۲۰ وضعیت دیتاهای اینترنتی در هر دقیقه نشان داده که نتفلیکس ۴۰۴ هزار ساعت و یوتیوب ۵۰۰ ساعت تولید محتوا داشته اند.

بررسی موانع و مشکلات طرح صیانت از جمله مهمترین برنامه های روز سوم اینوتکس ۲۰۲۲ بود.
نشست بررسی قانون جهش تولید و چالش‌های قانون شرکت های دانش بنیان با حضور مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، بابک نگهداری، رییی مرکز پژوهش های مجلس، کیومرث اشتریان عضوهیات علمی دانشگاه تهران، رضا غیابی فعال اکوسیستم نوآوری، در پاوین خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه برگزار شد.
مجتبی توانگر، رئیس کمیته دیجیتال و نماینده مجلس گفت: طرح صیانت آن چیزی نیست که در فضای مجازی مطرح می‌شود. قرار نیست چارچوب و محدودیتی برای مردم اعمال کنیم. برخی می‌گویند قرار است فضا محدود شود این در حالی است که برخی دیگر می‌گویند این طرح برای حمایت از مصرف‌گران است.

رویداد ریورس پیچ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز در این روز برگزار شد.
یقتین عضو هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق در این رویداد گفت: تاسیس مرکز نوآوری سنگ آهن از اقدامات در حال اجراست. همچنین دو روز پیش در رویداد اینوتکس صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر با آستان قدس رضوی نیز منعقد شد. مهمترین مشکل صنایع معدنی تامین آب است که همت شرکتهای دانش بنیان را می طلبد.

پلتفرم بوم پروژه در هاب رسانه معرفی شد.
استارتاپ بوم پروژه که پلتفرمی برای مدیران پروژه جهت یکسان‌سازی پروژه است در تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1401 در طی پنلی از محصول خود رونمایی کرد.
بوم پروژه پلتفرمی برای ساده سازی پروژه است، طبق گفته مدیرعامل و موسس بوم پروژه از آنجایی که به بخش مدیریت پروژه به نسبت بخش های دیگر یک کسب و کار اعتنایی نمی شد، با شناسایی این نیاز و ارائه راهکار برای آن بوم پروژه راه اندازی شد.

حضور رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در بخش های پربازدید امروز بود.
رئیس پلیس فتای تهران در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: در چند سال اخیر پلیس فتا سعی کرده در خدمت مردم باشد و با تدابیر لازم از کسب و کارهای نوپا مراقبت کرده است هرچند در این مدت ۶۰ درصد کسب و کارهای کوچک و آنلاین به دلیل این حمله‌های سایبری روند فعالیت‌شان از بین رفته است.

صنایع غذایی(شرکت ویتانا) در رویداد ریورس پیچ مورد بررسی قرار گرفت.
در جریان رویداد ریورس پیچ مدیر کنترل کیفیت شرکت ویتانا از نیاز به دستگاه آنالیزور سریع میکروبی و شیمیایی خبر داد‌.
فاطمه بوذری افزود: مشکل اصلی در این آنالیز زمانبر بودن است. بهنام بابایی مدیر کارخانه ویتانا نیز ساخت دستگاه لودری سورتینگ، جداسازی و استقرار بیسکوییت در ورودی دستگاه بسته بندی را چالش این مجموعه عنوان کرد.

کارگونت، پلتفرم آنلاین حمل بارهوایی نیز امروز معرفی شد.
کارگونت ماهیت تجاری و اصلاع رسانی دارد و افراد هم به دلیل تسریع در فرآیند حمل بار می توانند از آن استفاده کنند در سال 1400 حجم کل فروش بازار هوایی ایران آن هم در دوران پاندمی کرونا 21 هزار میلیارد تومان و فروش سرویس های لازم برای انجام این فرایند بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ما نیز با توجه به بکر بودن این حوزه به آن ورود پیدا کردیم.

سه تفاهم نامه و رونمایی از توکن جدید پست بانک امروز امضا شد.
بر اساس این تفاهمنامه، شرایط اعطای تسهیلات به صندوق، شرکت‌های تابعه، پرسنل و شرکت‌های دانش بنیان و فناور از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی پست بانک و صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت توسط صندوق به نفع بانک، با هدف پوشش ریسک تسهیلات اعتباری فراهم می‌شود.

گره‌گشایی از مسائل نوآوری توسط خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه نکته ای بود که طغیانی مطرح کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022 گفت: ارتباط با زیست بوم نوآوری برای مجلس بسیار مهم است و اگر بدانیم چه گره هایی با بهره گیری از حوزه دانش بنیان باز می شود بیش از امروز، به سمت آن می رویم.

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران نیز گفت در گذشته مجلس با تصویب قوانین ایجاد معافیت‌های مالیاتی و پیگیری تشکیل صندوق‌های حمایت به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کرده است. در بودجه ۱۴۰۱ نیز احکام مناسبی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده و مجلس نظارت بر اجرای این احکام را پیگیری خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir