رویـدادهـا

درخشش ستاره های نشاط در چشمان خانواده‌ها

درخشش ستاره های نشاط در چشمان خانواده‌ها

با دیگران به اشتراک بگذارید

پارک فناوری پردیس از ورودی تا بخش‌های اداری چند ساعتی میزبان شادی و خنده‌های بی‌دریغ کودکان و خانواده‌هایشان است. حضور خانواده‌ها در یک محیط تحقیقاتی و پژوهشی تنها به منظور تفریح و سرگرمی، یکی از مهمترین اهداف برنامه‌ریزان مراسم «یک روز شاد» است. محیطی که با فضای سبز و محیط شهری متفاوت حس آرامش را برای برگزاری چنین برنامه‌ای به ارمغان خواهد آورد.

برگزاری «یک روز شاد» شاید هدیه کوچکی برای کارکنانی است که ساعت‌ها وقت خود را در این محیط می‌گذرانند و این کار می‌تواند یک اقدام برای قدردانی از زحماتشان به شمار بیاید.

اکران فیلم خاله قورباغه، اکران فیلم طنز کاتیوشا، شنا در استخر برج فناوری، کارگاه طب سنتی و اجرای برنامه طنز آقای حسین رفیعی و ... بخشی از برنامه های تدارک دیده شده برای خانواده های حاضر در پارک است.

برنامه‌ حوالی ساعت 16 مطابق پیش‌بینی آغاز شد و خانواده‌های کارکنان برای دیدن فیلم خاله قورباغه در مرکز همایش‌های پارک حضور پیدا کردند. بیشتر افرادی که ثبت نام کرده بودند، خانواده‌هایی با فرزندان نوپا و کوچک بودند.

آنچه در دید اول در مجتمع تجاری‌سازی و فن‌بازار واضح و مشهود است، بازیگوشی بچه‌هایی است که با خنده‌های بی وقفه، محیط اداری پارک را تغییر داده‌اند.

خانم رضوانی با خواهر خود در این برنامه شرکت کرده و یکی از مادرانی است که در سالن سینما حضور دارد. او می‌گوید: «دختران من کارتون و فیلم عروسکی، خیلی دوست دارند و هر وقت که اینگونه فیلم یا تئاترهای عروسکی را می بینند، چند ساعتی سرگرم‌اند و ترجیح می‌دهم آنها را در اینگونه برنامه ها همراهی کنم.»

یکی دیگر از تماشاگران که سنی از او گذشته می‌گوید: «این دومین باری است که در برنامه روز شاد به همراه نوه‌هایم شرکت کرده‌ام. دفعه قبل برنامه‌های خوبی برایمان تدارک دیده بودند و به همین خاطر، می‌دانستم که قرار است امروز هم روز خوشایندی داشته باشم؛ به‌خصوص الان که نوه‌هایم با دیدن فیلم مناسب خود، کاملا سرگرم شده‌اند.»

در سالن دیگری، وسایل ورزشی مثل تنیس روی میز، دارت، ایر هاکی و فوتبال‌دستی آماده استفاده است که این بخش برای جوانان و نوجوانان جذابیت بیشتری دارد.

خانم دیگری که در سالن به همراه همسر خود حضور دارد، نیز می گوید: «تدارک این سالن به همراه وسایل ورزشی، فکر و ایده خوبی است؛ چون محدودیت سنی ندارد.

هر کدام از حاضرین به دلایلی در این برنامه ثبت نام کرده اند. شاید مهمترین دلیل، خاطره‌ای است که می توانند در این فضا به همراه خانواده‌ آنها بسازند، از دلایل دیگر، حضور مادربزرگ‌ها یا پدربزرگ‌ها در کنار فرزندان و نوه‌ها است.

از بخش‌های دیگر پارک که بسیار شلوغ است، فضای بازی است. اسباب بازی‌های بادی، سرسره، صخره نوردی، تنی‌بال و ... سرگرمی‌های مورد علاقه بچه‌ها و البته بزرگترها هستند و می‌توانند ساعت ها آنها را سرگرم کنند.

در کنار این وسایل بازی، مسولین برنامه از بخش‌های خوراکی و تنقلات و ... نیزغافل نشده‌اند. بوی غذاهای خوشمزه و خوراکی‌های گرم، محرکی برای دست کشیدن از بازی و هجوم به غذاهای دوست داشتنی و صرف یک عصرانه لذیذ است.

یکی از خانم‌هایی که در کنار فود کار یا همان ساندویچی سیار مشغول سفارش بود، با خنده گفت: «پیشنهاد می‌کنم برای دفعات بعد در کنار این فست فود و غذاهایی که در رستوران سرو می‌شود دو یا سه ماشین دیگر شامل غذاهای محلی یا آش هم مهیا شود.»

یکی از خانواده‌هایی که در بخش مفرح اسباب بازی، وقت خود را گذرانده خانم شاعری است که همسر ایشان در صندوق پارک مشغول به کار است و امروز به همراه مادر و خواهر خود در این برنامه حضور پیدا کرده است. او که صاحب دو فرزند است می گوید: «این بار دومی است که به این برنامه آمدیم. دفعه قبل یک روز کامل را در پارک گذراندیم و البته برنامه دفعه پیش متنوع تر بود ولی این بار چون دسته جمعی آمده ایم امیدوارم روز شاد خوبی در پارک داشته باشیم.»

سالن مرکز همایش‌های پارک انگار قصد خالی شدن ندارد، چون بعد از اکران فیلم کودکان،‌ حال نوبت شاد کردن جوانان و خانواده‌ها است.

خانم آسوده که به همراه خواهرش به پارک آمده گفت: «فیلم کاتیوشا بانمک و قشنگ بود و به نظر من انتخاب خوبی بود.

در کنار برنامه‌های تفریحی یک کارگاه آموزشی طب سنتی نیز برگزار شد که خانواده‌ها برای آشنایی با مزاج خود و درمان بیماری‌های مختلف با استفاده از طب سنتی و اسلامی به آن کارگاه مراجعه و در جمع حضار شرکت کردند.

وقتی به فضای باز پارک نگاه می کنی، موجی از انرژی و شادی بچه ها را می بینی که انگار قصد تمام شدن نیز ندارد. در این میان البته افرادی بودند که دوست داشتند کارگاه‌های متنوع و بیشتری برگزار شود یا این برنامه، هر ماه ترتیب داده شود.

خانم طبری که همسرش در شرکت پویا الکترونیک کار می‌کند و صاحب دو دختر 6 ساله و 11 ماهه است به تماشای بازی بچه خود نشسته و می‌گوید: «از برگزاری اینچنین برنامه‌هایی که با خانواده‌ام شرکت داریم، لذت می‌برم ولی خیلی بهتر بود که هر ماه شاهد برگزاری این برنامه‌ها بودیم. ما قصد داشتیم که فیلم‌ها را ببینیم اما شیطنت بچه‌ها این اجازه را به ما نداد ولی وقتی بچه ها سرگرم بازی بودند؛ توانستم به کارگاه طب سنتی رفته و از آن برنامه استفاده کنم. درمجموع چون در این برنامه، خانواده های کارکنان حضور دارند و اغلب با هم اشتراکاتی داریم و همچنین محیط امن اینجا، خیال من و امثال من که بچه‌های کوچک دارم را راحت می‌کند.»

خانم دیگری که او نیز مراقب کودک خود بود، نظرات خانم طبری را تایید کرده و می‌گوید: «استقبال کارکنان از این مراسم به اندازه‌ای است که با فرارسیدن زمان ثبت نام، طی مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی به سایت برای ثبت‌نام مراجعه کرده و خواهان حضور در این برنامه‌اند.»

با اینکه بیشتر افرادی که در این محیط و فضای دوستانه حضور داشتند، برای چندمین باری بود که به همراه خانواده و دوستان در این مراسم شرکت می‌کردند اما افرادی نیز بودند که به توصیه همکاران خود برای اولین مرتبه حضور داشته و بعد از اتمام برنامه‌ها، مصمم بودند که حتما در برنامه های آتی پارک نیز شرکت کنند.

آقای خانعلی‌زاده که در شرکت سامان ماهواره اشتغال به کار داشته و به همراه خانواده در مجموعه حضور دارد، می‌گوید: «بخش‌های مختلف شرکت ما به زودی به پارک منتقل می‌شود و به توصیه همکارانم در این برنامه شرکت کردم که خوشبختانه امکاناتی که انتظار داشتیم در پارک وجود دارد. فرزندانم از اینکه امروز به اینجا آمده‌اند، خیلی خوشحال هستند.»

در ساعت 21 برنامه طنز آقای حسین رفیعی با اجرای یک مسابقه پر جایزه برای کودکان و پس آن یک مسابقه برای نوجوانان آغاز شد. در ادامه مجری از چند زوج خواست تا روی سن بیایند و بدون اینکه به چهره همسر خود نگاه کنند، آنها را طراحی نمایند که نتیجه کار دیدنی بود. پس از اجرای چند قطعه موسیقی، آخرین برنامه پرحاشیه و بسیار خنده‌دار، اجرای دابسمش توسط چند تن از حضار بود. صدای خنده حضار لحظه‌ای قطع نمی‌شد.

ساعت 23 و پس از پایان همه برنامه‌ها درب‌های مرکز همایش باز شد. برخی با آقای رفیعی عکس یادگاری می‌انداختند و برخی به تحلیل اجراها و قسمت‌های مختلف برنامه پرداخته و دوباره می‌خندیدند. بیرون مجتمع هم گروهی برای صرف شام به سمت رستوران و ماشین غذا رفته و چندین گروه هم به سمت پارکینگ و خودروهای خود رفتند و بدین ترتیب روز شادی دیگر در پارک فناوری پردیس به خاطره پیوست.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir