رویـدادهـا

دهمین نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي کشور برگزار شد

دهمین نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي کشور برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

دهمین نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي و تخصصی کشور همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، INOTEX 2018 در مجتمع نمایشگاهی گفتگو در تهران برگزار شد.

اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملی ایران با اعلام این خبر گفت: دفاتر فن‌بازار ملی ایران طی سال‌های گذشته در بسیاری از استان‌های کشور ایجاد شده و تحت عنوان فن‌بازارهای منطقه‌ای فعالیت های متعددی را در سه محور، توسعه بازار محصولات فناورانه، انتقال و ارتقای فناوری و نیز سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری در دستور کار دارند.

قنبرپور گفت: همه ساله نشست‌هایی با حضور همه بازیگران این شبکه اعم از نهادهای همکار، دستگاه‌های متولی، مدیران و تیم‌های کارگزاری،‌نشست فن‌بازارها برگزار می‌شود تا ضمن بحث و بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های شبکه فن‌بازار و تبادل تجربیات شرکت‌های کارگزاری، فرصت‌های جدید برای ورود فن‌بازارها نیز شناسایی شده و برای توسعه برنامه‌ها و بهبود نقاط اثر فن‌بازار، برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

وی از ویژگی‌های دهمین نشست سراسری فن‌بازارها، همزمانی آن با نمایشگاه اینوتکس را اعلام و افزود علاوه بر برنامه‌های متعارف نشست‌ها، فرصت بازدید و بهره‌برداری از بخش‌های مختلف و رویدادهای متنوع این دوره از نمایشگاه نیز برای همه مدعوین ومیهمانان نشست فن‌بازارها که از 17 استان کشور حضور یافته بودند، فراهم شده بود.

رییس مرکز فن بازار ملی ایران ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی کشور در حوزه صنعت گاز که با همکاری این مرکز و شرکت ملی گاز ایران انجام گرفته است، کارگزاران این فن‌بازار تخصصی نیز در نشست دهم معرفی شدند و زمینه تعامل و همکاری همه اعضای شبکه فن‌بازار در صنعت گاز نیز مورد بررسی قرار گرفت.

قنبرپور گفت: در حال حاضر با رایزنی و تعاملات صورت گرفته با بخش‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی، به دنبال ایجاد فن‌بازار تخصصی صنعت کشاورزی هستیم که امیدواریم با نهایی شدن مدل فعالیت و ساختار نظری فن‌بازار تخصصی صنعت کشاورزی، در سال جاری شاهد راه‌اندازی این مجموعه و آغاز به کار فن‌بازار در این عرصه مهم و استراتژیک نیز باشیم.

رییس مرکز فن بازار ملی ایران ادامه داد: سعی ما بر این بوده است که در نشست های سراسری که همه اعضای خانواده بزرگ فن‌بازار در آن گرد هم می آیند، موضوعات تخصصی و کارگاه های آموزشی نیز در برنامه قرار داشته باشد. از این رو در نشست دهم، پنلی با موضوع «تبیین نقش بروکرها در توسعه بازار فناوری، الزامات و رویکردها» نیز برگزار شد و یکی از زیرساخت‌های فروش آنلاین که در قالب مکان بازار در حوزه فروش خرد و عمده محصولات در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند، برای ایجاد همکاری و هم افزایی با شبکه فن بازار ملی معرفی شد. همچنین مطابق روال نشستهای گذشته، آخرین بخش این رویداد به معرفی و تقدیر از برترین فن‌بازارهای کشور در سال 96 اختصاص داشت. بر اساس نتایج حاصل از نظام ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر فن‌بازار، فن‌بازارهای منطقه‌ای استانهای خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم عملکرد در سال 96 را کسب کردند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

شایان ذکر است، مركز فن‌بازار ملي ايران بر اساس ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وظيفه ساماندهي و توسعه فن‌بازارهاي منطقه‌ای و تخصصي در حوزه‌هاي اولويت‌دار كشور را بر عهده دارد.
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir