رویـدادهـا

روزنامه سان‌دیلی، قدیمی‌ترین روزنامه مالزی منتشر کرد

رئیس دانشگاه فنی مالزی به عنوان اولین برگزیده مالزیایی جایزه مصطفی تاریخ ساز شد

رئیس دانشگاه فنی مالزی به عنوان اولین برگزیده مالزیایی جایزه مصطفی تاریخ ساز شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

روزنامه سان‌دیلی، قدیمی‌ترین روزنامه مالزی در گزارشی منتشر کرد: احمد فوزی با این دستاورد تاریخی، برای خود و دانشگاه فنی مالزی افتخار به ارمغان آورد و همچنین مالزی را در نقشه جهانی برتری علمی قرار داد.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج  بنیاد مصطفی به نقل از روزنامه سان دیلی، احمد فوزی اولین محقق مالزی است که جایزه معتبر مصطفی را دریافت می­کند.

«وی در مراسمی که روز دوشنبه 10 مهر ماه درشهر اصفهان با هشتصد شرکت کننده که صد و پنجاه تن از آنان دانشمندان برجسته‌ جهان اسلام بودند برگزار شد، نام خود را در زمره تحول آفرینان صحنه علم حک کرد».

«در این رویداد از اثرگذاری ­های علمی و فناورانه احمد فوزی در تحقیقات فناوری غشاء و کاربردهای چندوجهی آن تقدیر شد». این جایزه‌ توسط روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی، خالد محمود خان؛ رئیس فرهنگستان علوم پاکستان و خانم صباح المومن؛ نائب رئیس فرهنگستان علوم جهان اعطا شد.

وی در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه، از خانواده، دانشگاه فنی مالزی، وزارتخانه­ های مالزی که در طول سالیان متمادی از فعالیت­ های تحقیقاتی او حمایت کرده‌اند ابراز قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه فناوری مالزی، آیات قرآن را الهام‌بخش پژوهش ­هایش دانست و گفت: چند آیه از قرآن مجید الهام‌بخش من برای توسعه فناوری غشایی بود و وقتی این آیات را می‌خواندم متوجه شدم منظور جداسازی فیزیکی نیست و جداسازی ناشی از دما، غلظت و شوری منظور است.

حوزه‌های تحقیقاتی احمد فوزی توسعه فناوری غشایی برای اسمز معکوس، نانوفیلتراسیون (نانوپالایش)، اولترافیلتراسیون، برای تصفیه آب شامل نمک‌زدایی، تماس‌دهنده غشایی الیاف توخالی، جداسازی گاز و توسعه فیبرهای نانویی و کربن و مواد نانوساختار برای کاربردهای مرتبط انرژی است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir