رویـدادهـا

یادی از مراسم تشییع شهدای گمنام در پارک فناوری پردیس

روزی که پارک فناوری پردیس ستاره باران شد

روزی که پارک فناوری پردیس ستاره باران شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

19 اسفندماه سالروز تشییع و تدفین دو شهید دفاع مقدس در پارک فناوری پردیس است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پیش از ظهر یکشنبه 19 اسفند 1397 و همزمان با سالروز شهادت امام هادی علیه السلام پارک فناوری پردیس میزبانی از مهمانانی را بر عهده داشت که پس از سالها مورد استقبال قرار می گرفتند.

دو شهید گمنام  که در عملیات‌های «محرم» و «والفجر هشت» به فیض شهادت نائل آمده‌اند، در این روز بر روی دستان کارکنان و فناوران پارک فناوری پردیس و جمعی از مردم شهر پردیس تشییع شدند و در جوار مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها پارک دفن شدند.

تدفین این شهیدان در بهشت فناوری منطقه باعث شد تا مجموعه دانش‌بنیان «فب لب ایران» با استفاده از فناوری های نوین و به عنوان نمادی از توجه به دانش و فناوری از یکسو و فرهنگ جهاد و شهادت و معنویت از سوی دیگر به طراحی یادمان شهدا بپردازد.

طراحی این یادمان بر اساس یک طراحی پارامتریک انجام گرفته که بر خلاف الگوهای سنتی از چند هزار قطعه متفاوت از هم و به صورت پیش ساخته تشکیل شده و در زمان اندکی بر روی سایت پروژه به صورت خشک نصب گردیده است.

همچنین تمام فرایند ساخت این یادمان، براساس روش های ساخت دیجیتال و با استفاده از ماشین آلات ساخت دیجیتال پیاده سازی شده است.

این طرح از لحاظ شکل ظاهری و معماری ریشه در طراحی سنتیِ اماکن مقدس ایران دارد؛ اما در ساخت بنا از روش‌های نوین استفاده شده است. پایه و قاعده این مزار که به فاصله دو پله از زمین قراردارد و سازه فلزی بنای یادبود نیز بر روی این پایه قرار گرفته است.

مزار و یادمان شهدای پارک فناوری پردیس امروز محلی برای دلدادگی عاشقان و تجدید عهدی روزانه در جهت تلاش همه جانبه برای رشد ایران است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir