رویـدادهـا

با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

رونمایی از 7 محصول شرکت ژرف‌ اندیشان فناور زیست‌ بسپار

رونمایی از 7 محصول شرکت ژرف‌ اندیشان فناور زیست‌ بسپار

با دیگران به اشتراک بگذارید

همزمان با ایام دهه فجر، شرکت دانش بنیان ژرف‌ اندیشان فناور زیست‌ بسپار (ZFZ) ، یکی از شرکت های پارک فناوری پردیس از 7 محصول جدید خود با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، همزمان با ایام دهه فجر، شرکت دانش بنیان ژرف‌ اندیشان فناور زیست‌ بسپار (ZFZ) از 7 محصول جدید خود با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی، معاون تجاری­سازی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد سلول­های بنیادی، عباسعلی کریمی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و سایر مقامات دولتی رونمایی کرد. از این 7 محصول، 3 محصول در رابطه با کوچک مولکول­‌های شیمیایی و 4 محصول دیگر در رابطه با جوهرهای زیستی مورد استفاده در دستگاه‌­های چاپگر زیستی است.

 

معرفی محصولات رونمایی شده

ماده MTT یکی از پرمصرف­ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمون سمیت سلولی برای تعیین میزان سمیت سلول­‌های مختلف در آزمایشگاه‌های زیستی و سلولی است. این ماده که تا پیش از این به عنوان یک ماده مهم همواره به صورت وارداتی در اختیار مراکز پزشکی، بیمارستانی، دانشگاهی و پژوهشگاهی قرار می­‌گرفت، اکنون به صورت کامل در این شرکت بومی‌­سازی شده است.

ماده دیگر، ترکیب آمینوتیازول است که سالانه بیش از 3 میلیون دلار صرف واردات آن می‌­شود و به عنوان یک ماده حدواسط دارویی بسیار مورد توجه است. این شرکت توانسته است فرایند تولید مشتقات مختلفی از این ماده را بومی‌­سازی نماید.

هم­چنین، ماده کربودی­ایمید محلول در آب (EDC)یک ماده شیمیایی بسیار پراستفاده در صنایع پزشکی، شیمی و بیوتکنولوژی است که برای اتصال مولکول­های زیستی از جمله پروتئین­‌ها، پلیمر­ها و داروها به سطح یک بستر یا یک داربست استفاده می­شود. فرایند بومی‌­سازی این ماده نیز با موفقیت در شرکت پایان یافته است و به زودی منتظر ورود این محصول به بازار خواهیم بود.

چهار محصول جوهر زیستی این شرکت که با هدف ایجاد یک بستر کشت برای سلول­‌های مختلف، مطالعه برهم­کنش میان سلول‌­ها و ماتریس پلیمری و جایگزین بخش­‌های آسیب­‌دیده بافت‌­های بدن رونمایی شدند نیز از جمله محصولات مهم در زمینه مهندسی بافت محسوب می­‌شوند. قیمت این محصولات حدود 30-20 درصد مشابه محصول خارجی است. این مواد به عنوان مواد هوشمند که توانایی تشکیل ساختارهای ژل­‌شونده را در حضور نور فرابنفش دارند، به عنوان ماده اولیه (جوهر زیستی) چاپگرهای زیستی مورد استفاده قرار می­‌گیرند.

 شرکت دانش بنیان ژرف‌ اندیشان فناور زیست‌ بسپار (ZFZ)  با هدف ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی و تهیه مواد واسطه آزمایشگاهی از سال 96 شروع به فعالیت نمود. بهره‌گیری از دانش متخصصین در حوزه‌های مختلف زیستی و مهندسی در بخش تحقیق و توسعه شرکت منجر به گسترش دامنه فعالیت در مدت زمان کوتاهی گردیده و در حال حاضر این شرکت توانایی تولید بیش از 120 ماده شیمیایی را داراست.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir