رویـدادهـا

شبیه‌سازی خلبانی در پارک فناوری پردیس؛

ساخت تجربه خلبانی با دستگاه شبیه ساز هواپیما

ساخت تجربه خلبانی با دستگاه شبیه ساز هواپیما

با دیگران به اشتراک بگذارید

شبیه سازهای پرواز این امکان را فراهم ساخته اند تا علاوه بر آموزش خلبانان، رویای افرادی که به دنبال تجربه خلبانی و پرواز هستند را هم محقق سازند. حالا شرکت رفام به عنوان یک شرکت دانش بنیان، شبیه سازی را برای ایجاد تجربه خلبانی تولید کرده و آن را در پارک فناوری پردیس در معرض دید عموم گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، شبیه ساز پرواز (Flight Simulator) دستگاه یا نرم افزاری است که پرواز و شرایط آن را شبیه سازی می کند، از شبیه ساز پرواز برای آموزش خلبانان و تجربه کردن خلبانی و پرواز برای عموم افراد استفاده می شود. شرکت دانش بنیان رباتیک فناور مارون (رفام) یکی از شرکت‏ های دانش بنیان است که در زمینه صنعت هواپیمایی و نیز طراحی و ساخت انواع شبیه‏ ساز های هواپیما، بالگرد و وسایل نقلیه دریایی و زمینی با کاربرد آموزشی و سرگرمی مشغول به فعالیت می‏ باشد. یکی از محصولات این شرکت، شبیه ساز پرواز است که به طور کامل در این شرکت تولید شده است.

حامد بزرگ زاده رئیس هیات مدیره این شرکت با اشاره به فعالیت های این شرکت در حوزه شبیه سازی پرواز گفت: در سال‌های گذشته، توجه مجموعه های آموزشی نظامی در شبیه ساز پرواز، ارائه سیستم حرکتی و نمایش انواع جنگنده ها و هواپیماهای مسافری بوده است و در حوزه ساخت بدنه، به نمونه های اصلی موجود اکتفا می کردند. اما شرکت رفام توانسته است علاوه بر بخش های فنی، خود هواپیما را شبیه سازی کند.

بزرگ زاده افزود: در شبیه سازهای پرواز، سه موضوع مورد توجه اصلی قرار می گیرد. بخش اول کابین پرواز است که شرکت رفام توانسته در شبیه سازی که تولید کرده است، بیشترین شباهت ظاهری را با هواپیمای اصلی ایجاد کند. این موضوع علاوه بر اینکه توانمندی شرکت در تولید نمونه واقعی هواپیما، در زیبایی بصری این محصول نیز اثر می گذارد.

رئیس هیات مدیره شرکت رفام با اشاره به بخش های دیگر شبیه سازهای پرواز گفت: سیستم حرکتی و سیستم تصویری و نمایشی شبیه ساز، دو بخش اصلیِ دیگر محصول تولیدی ماست که تمامی فرامین و عملگرهای کنترل پرواز با بیشترین دقت عملکردی طراحی و ساخته شده است و باعث تجربه پروازی نزدیک به واقعیت برای کاربر می شود.

بزرگ زاده در ادامه در خصوص مزیت های این شبیه ساز گفت: توانمندی ایجاد شده در شرکت رفام پس از تولید این شبیه ساز باعث شده تا مجموعه های مختلف نظامی و تفریحی، سفارش هایی را برای ساخت نمونه های مختلف شبیه ساز پرواز به این شرکت داشته باشند و فناوران شرکت در حال ساخت نمونه های دیگری از شبیه سازها هستند.

وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با پارک فناوری پردیس در آینده نزدیک، بخش کارگاهی و مدیریتی این شرکت در پارک فناوری پردیس مستقر خواهد شد. البته در حال حاضر نیز شبیه ساز هواپیمای تولیدی شرکت رفام در پارک فناوری پردیس در معرض نمایش قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir