رویـدادهـا

ساختار دانشگاه‌ها برای پرورش ایده‌های نفتی محدود است

ساختار دانشگاه‌ها برای پرورش ایده‌های نفتی محدود است

با دیگران به اشتراک بگذارید

گروهی از دانشجویان دانشکده صنعت نفت اهواز با هدف آشنایی با فضای پارک و همچنین چگونگی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی، از پارک فناوری پردیس بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مهدی کرامتی مسئول بسیج دانشکده نفت اهواز که خود دانشجوی رشته مهندسی نفت است مسئول این بازدید بود، وی در توضیح این بازدید گفت: ما یک دوره گفتمان‌سازی و اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان را برای دانشجویان صنعت نفت برگزار کردیم که با رصد سایت پارک و شناسایی شرکت‌های عضو پارک فعال در حوزه نفت ، تصمیم گرفتیم از پارک فناوری پردیس و این شرکت‌ها بازدید کنیم.

وی تصریح کرد: در بازدید از پارک علاوه بر معرفی پارک و چگونگی فعالیت در این فضا، گروه ما از شرکت مپصا که یک شرکت بزرگ در زمینه نفت و فعالیت‌های پژوهش نفتی است بازدید داشت که نتایج مثبت و امیدبخشی را در بین دانشجویان به بار آورد.

کرامتی در ادامه به آینده کاری دانشجویان رشته‌های نفت اشاره کرد و گفت: تفکر قالب در بین دانشجویان این است که بعد از فارغ التحصیلی باید در یک شرکتی به شکل کارمندی فعالیت کنند، البته این تفکر از انحصار صنایع نفتی در دست دولت و شرکت های بزرگ این صنعت شکل گرفته؛ اما در این بازدید دانشجویان نسبت به گستره فعالیت‌ها در این صنعت اطلاعات بیشتری کسب کردند و متوجه شدیم در این صنعت هم می توان بنیان‌گذار و خلاق بود.

مسئول بسیج دانشکده نفت اهواز توضیح داد: این موضوع که کار کردن،کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت در صنعت نفت با ریسک بالایی همراه است بر کسی پوشیده نیست، اما همین که صاحب ایده بداند جایی مثل پارک حامی و تسهیل کننده مسیر برای اوست دلگرمی بزرگی است.

وی در آخر به ساختارهای محدود دانشگاه برای ارتباط بیشتر با پارک‌ها اشاره کرد و گفت: دانشجویان و نخبگان صنعت نفت علاقه زیادی به ایده‌پردازی و کارآفرینی در این صنعت را دارند اما متاسفانه در اغلب دانشگاه‌ها مرکز رشد تخصصی برای دانشجویان این صنعت وجود ندارد و ساختارهای دانشگاه‌ها برای پرورش ایده‌های نفتی و ارتباط با پارک‌ها هم محدود است، که امیدواریم روی این مساله بررسی بیشتری شود و بسترهای لازم برای نخبگان نفتی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir