رویـدادهـا

به کمک استفاده از پلتفرم شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8

سران کشورهای D-8 بر ضرورت ارتقا در فناوری‌های نوظهور تاکید کردند

سران کشورهای D-8 بر ضرورت ارتقا در فناوری‌های نوظهور تاکید کردند

با دیگران به اشتراک بگذارید

در مراسم دهمین اجلاس مجازی D-8 که با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان و به میزبانی کشور بنگلادش برگزار شد، سران کشورهای عضو این اجلاس بر ضرورت ارتقا فناوری‌های نوظهور در بین کشورهای عضو تاکید کردند.



به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در دهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان D-8 که به‌صورت مجازی در «داکا» پایتخت بنگلادش برگزار شد، رپیس جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان و برخی از سران کشورهای عضو بر ضرورت ارتقا فناوری‌های نوظهور در بین کشورهای عضو با استفاده از پلتفرم شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 تاکید کردند.

«میلاد صدرخانلو» قائم مقام دبیر شبکه انتقال فناوری و نوآوری کشور در رابطه با مباحث مطرح شده در این نشست بیان کرد: در بند ۱۰ بیانیه پایانی این نشست، صراحتاً به ضرورت ارتقای فناوری‌های نوظهور در بین کشورهای عضو با استفاده از پلتفرم شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 و شبکه پیشگامان تحقیق و نوآوری D-8  اشاره شد و مورد تایید و تاکید تمامی سران کشورها قرار گرفت.

وی افزود: پارک فناوری پردیس به عنوان دبیرخانه شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 ، فرصتی را بدست آورد تا در جریان این نشست به ارائه فعالیت‌های انجام شده توسط این شبکه بپردازد و توضیحاتی در رابطه با آنچه در سال‌های اخیر در این شبکه اتفاق افتاده است ارائه کند. همچنین این دبیرخانه آمادگی خود را برای ارتقای زیرساخت‌های موجود در این شبکه اعلام کرد.

شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 با هدف بهینه‌سازی و تسهیل تبادل فناوری بین این ۸ کشور عضو سازمان همکاری‌های D-8 تشکیل شده و تلاش دارد که بتواند به ارتقا سطح فناوری و بهبود تبادل فناوری بین کشورهای عضو کمک کند.

صدرخانلو همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به تاکیدی که در بیانیه پایانی نشست سران صورت گرفت، دبیرخانه این شبکه که در پارک فناوری پردیس قرار گرفته، تلاش مضاعفی برای تهیه زیرساخت‌های لازم و تسهیل این مهم در بین کشورهای عضو به عمل خواهد آورد.

او در پایان سخنانش افزود: امید داریم این مسیر با همکاری سایر کشورهای عضو روبرو شود و بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالایی که در بین این ۸ کشور مسلمان و در حال توسعه وجود دارد، به ارتقای سطح فناوری بین کشورها کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir