رویـدادهـا

با حمایت پارک فناوری پردیس:

شبکه فناوری و نوآوری ایران، تکامل زنجیره ارزش را تسهیل می‌کند

شبکه فناوری و نوآوری ایران، تکامل زنجیره ارزش را تسهیل می‌کند

با دیگران به اشتراک بگذارید

پارک فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف رونق زیست‌بوم نوآوری که به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صنایع خلاق منجر شود، از ایجاد شبکه فناوری و نوآوری ایران (تینت) ‌حمایت کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، شکل‌گیری و تکامل زنجیره ارزش نیازمند بسترها و زیرساخت‌هایی است تا در کنار هم، زمینه را برای رساندن نوآوری به محصول یا خدمت فراهم کند. شبکه فناوری و نوآوری ایران که به همت پارک فناوری پردیس راه‌اندازی شده است، قدم برداشتن در این مسیر را تسهیل می‌کند.

شـبکه فناوری و نوآوري ایران؛ شبکه‌ای برای حمایت بدون محدودیت

بارورسازی و رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق با ایجاد گروهی از دانش‌آموختگان جوان، نخبه و مخترع، یکی از رویکردها برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق بود. این هدف با گام‌هایی مانند توسعه پهنه‌های نوآورانه و شبکه‌سازی میان فعالان زنجیره ارزش ممکن شد.

از دیگر هدف‌های این اقدام‌ها کمک به تجاري‌ شدن ایده‌های نوآورانه و ایجاد تعاملی میان تمامی عناصر این زیست‌بوم بود. کاری که با  ایجاد شبکه‌ای میان فعالان زیست‌بوم فناوري، نوآوري و کارآفرینی کشور، ممکن شد.

با شکل گرفتن«شـبکه فناوری و نوآوري ایران» به همت پارک فناوری پردیس، امکان گرد هم آمدن فعالان، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و ایجاد بستری هم‌دلانه میان آن‌ها، میسر شد. حمایت‌های لازم برای توسعه کسب و کارها از خدمات کسب و کار گرفته تا بازارهای مجازی بیمه و سلامت، فن‌بازار و جذب نیروی انسانی خلاق و کارآمد، بخشی از خدماتی هستند که شبکه فناوری و نوآوری ایران(تینت) ارائه می‌دهد.

تینت حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، افراد نوآور، مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایت‌های قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه می‏‌کند. همچنین این مجموعه بستر مناسبی را برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری مهیا کرده و امکان ظرفیت‌سازی برای توسعه دانش و هم‌افزایی زنجیره ایده تا بازار را فراهم می‌کند. اما این شبکه فقط به حمایت‌‏های قانونی اکتفا نکرده و راه را برای تعامل و هم‌افزایی همه عناصر، با پیوند دادن سرمایه‌گذاران خطرپذیر توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری هموار می‌کند.

پیوندی مستحکم میان فعالان زیست‌بوم

ایده ایجاد شبکه برای پاسخگویی به نیازهای تمامی اعضای این زیست‌بوم مهم‌ترین رویکردی بود که شبکه نوآوری ایران بر مبنای آن شکل گرفت. اما گام اصلی و نگاه بلندمدت این شبکه، ایجاد تعامل‌هایی در چند لایه گوناگون بود.

در صورت تحقق اهدافی چون ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، گردآوری فعالان فناور شامل شرکت‌ها و افراد، برقراری شبکه ارتباطی میان بازار و مردم، ایجاد و تقویت تعاملات و هم افزایی‌‏های حاصل از آن، می‌توان رسالت شبکه را محقق شده دانست.

چه کسانی می‌توانند از موهبت‌های شبکه فناوری و نوآوری ایران بهره‌مند شوند؟ افراد حقیقی و حقوقی که در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور فعالیت می‌کند، چه خدمت‌دهنده باشد و چه خدمت‌گیرنده، چه ایده‌پرداز باشد و چه خریدار ایده یا به صورت گسترده‌تر هر فردی که تمایل به فعالیت در این زیست‌بوم دارد می‌تواند عضوی از شبکه تینت باشد.

دستاوردهای شبکه فناوری و نوآوری ایران

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شبکه فناوری و نوآوری ایران برای اعضای آن، یکپارچگی دسترسی به خدمات و عناصر زیست‌بوم است. موضوعی که ارائه محصولات و خدمات با کیفیت‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر را ممکن می‌کند. همچنین تینت بستری برای معرفی شرکت‎های فناور و صنایع خلاق بوده است. امکانی که رشد شتابان و درخور توجه این کسب و کارها را ممکن می‌کند.

تا کنون بیش از 6 هزار عضو حقیقی و صدها شرکت دانش‌بنیان و خلاق، از زیست‌بوم توسعه یافته توسط شبکه نوآوری ایران بهره برده‌اند و حمایت‌های ارائه شده بر بستر قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را دریافت کرده‌اند.

همچنین بستری فراهم شده است تا ضمن برخورداری از حمایت‌های بیمه‌ای، گمرکی، معافیت‌های مالیاتی و سربازی،  مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی خدمات فناورانه، آزمایشگاهی و تحقیقاتی را دریافت کنند. هدف تمامی این خدمات توسعه توانمندی‌ها و فناوری‌های بومی، تحرک بخشیدن به ابداعات، نوآوری‌‏ها و کارآفرینی، حمایت از استعدادهای برتر، گردهم آوردن تمامی فعالان عرصه فناوری و نوآوری به مدد هموار کردن مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir