رویـدادهـا

دستاوردی در ساخت نازل های فشار بالای چرخشی صنعتی

شرکت پیشگامان آژینه دانش موفق به تولید نازل های فشار بالای چرخشی شد

شرکت پیشگامان آژینه دانش موفق به تولید نازل های فشار بالای چرخشی شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

شرکت پیشگامان آژینه دانش از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با تکیه بر دانش داخلی، نوعی نازل چرخشی را تولید کند که در صنایع سنگین بخصوص پالایشگاهی و پتروشیمی استفاده فراوان دارد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، آخرین و مهم ترین اجزای دستگاه واترجت صنعتی، نازل ها هستند که آب خارج شده از دستگاه در آخرین مرحله از آن ها عبور می کند. نازل ها وسیله ای برای کنترل مسیر حرکت آب بوده که وظیفه آن ها فشار و تغییر زاویه پاشش آب خروجی از دستگاه می باشد. نازل چرخشی شستشوی تیوب با فشار بالا جهت استفاده در تیوب مبدل‌ها جهت تمیزکاری با تعویض سر نازل در حالت‌های لایه بردار، شکافنده و پیشرو در صنایع مختلفی از جمله پالایشگاه ها و پتروشیمی ها کاربرد دارد.

تحقیقات، طراحی و ساخت انواع نازل‌های صنعتی فشار بالا و متعلقات آن‌ها جمعی از محققان و متخصصان را در یک شرکت دانش بنیان گرد هم آورد تا با تکیه بر دانش فنی و فناوری بومی، نیازهای صنعتی صنایع کشور را برطرف سازند. شرکت دانش‌بنیان «پیشگامان آژینه دانش» از سال 97 با هدف تأمین و ساخت قطعات و تجهیزات پیشرفته تأسیس شده است.

جلال الدین قضاوتی مدیر شرکت پیشگامان آژینه دانش (گروه فنى مهندسى پاد) در خصوص اهداف تأسیس این شرکت گفت: شرکت پیشگامان آژینه دانش (گروه فنى مهندسى پاد) با هدف ارتقاء بهره ورى صنایع، تأمین و ساخت قطعات و تجهیزات پیشرفته و مشارکت در پیشرفت و گسترش صنایع کشور در حوزه هاى فنى و مهندسى خصوصاً صنایع پالایشی و پتروشیمی تأسیس گردیده است.

وی افزود: مأموریت این شرکت ایجاد اقتصاد دانش بنیان و رفع نیازهاى صنعتى و گلوگاه هاى فنى کشور با اتکا به دانش فنى و کار گروهى نیروهاى متخصص و با تجربه از فارغ التحصیلان برتر و نخبگان صنعتى است.

قضاوتی از حضور متخصصان و فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی در این شرکت گفت و ادامه داد: توانمندی و تخصص در زمینه های مهندسی مواد، مکانیک و برق، تجربه های صنعتی موفقیت آمیز، ایجاد ارزش افزوده بالا و اهمیت زمان در تحویل به موقع پروژه ها از مهمترین مشخصه های شرکت پیشگامان آژینه دانش است.

وی در ادامه با اشاره به تولید نازل های فشار بالا در این شرکت گفت: در دستگاه های واترجت فشار بالا و فوق فشار بالا، نازل ها آخرین قطعه‌ای هستند که آب در مسیر خود با آنها برخورد می‌کند. در این شرکت انواع نازل های فشار بالای ثابت و چرخشی برای مصارف مختلف تولید می شود که مشتریان خاص خود را خصوصاً در صنایع پالایشی و پتروشیمی دارد.

قضاوتی افزود: قطعات پمپ های فشار بالا و حمام های التراسونیک از دیگر محصولات این شرکت است که با توجه به کاربردهای مختلف صنعتی این محصولات، مورد استقبال مجموعه های مختلف صنعتی قرار گرفته است.نازل های چرخشی شستشوی تیوب از دیگر محصولات این شرکت است که همزمان با بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس رونمایی شد. نازل چرخشی شستشوی تیوب با فشار بالا جهت استفاده در تیوب مبدل‌ها جهت تمیزکاری با تعویض سر نازل در حالت‌های لایه بردار، شکافنده و پیشرو تولید شده است.

قضاوتی درباره این محصول مهم نیز گفت: صنایع پتروشیمی و نفت و گاز، نیروگاه‌ها، صنایع عمرانی، صنایع غذایی، صنایع دریایی و کشتی‌سازی، صنایع هوایی، صنایع خودرو‌سازی، صنایع کشاورزی و دامداری، صنایع کاغذ‌سازی و منسوجات و به طور کلی هر صنعتی که نیاز به واترجت جهت نظافت داشته باشند، بازار هدف این محصول است. به خصوص در صنایع پتروشیمی و پالایشی که بازدهی به روز آوری تجهیزات انتقال با این نوع نازل ها افزایش یافته است.

وی گفت: در تلاش هستیم تا با ساخت نازل هایی که در لوله های خمیده حرکت می کنند، گام موثر دیگری در افزایش توان پالایشگاه ها داشته باشیم. در کنار آن هم به بررسی و پژوهش برای تولید انواع نازل ها با ابعاد مختلف در دستور کار قرار دارد.

قضاوتی پارک فناوری پردیس را نماد یاری دهنده فعال در شکوفایی استعدادها دانست و گفت: پارک فناوری پردیس با کمک ها و راهنمایی خود همکاری مناسبی برای تحقیق و تولید محصولات این شرکت داشته است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir