رویـدادهـا

خبری خوش برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک فناوری پردیس

صدور ضمانت نامه های شرکت در مناقصات بدون اخذ ودیعه نقدی از دیماه امسال

صدور ضمانت نامه های شرکت در مناقصات بدون اخذ ودیعه نقدی از دیماه امسال

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر امور اعتباری و تجاری سازی صندوق توسعه فناوری های نوین گفت: از دیماه سال جاری صدور انواع ضمانت نامه شرکت در مناقصه برای کلیه شرکت های دانش بنیان، فناور و تولیدی کشور پس از ارزیابی و متناسب با حد اعتباری شرکت نزد این صندوق، بدون دریافت آورده نقدی و صرفا با اخذ کارمزد مصوب بانک مرکزی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از صندوق توسعه فناوری؛ محمد کلاهی در خصوص خدمت جدید این صندوق افزود: قبلا ضمانت نامه های ما با 5 تا 10 درصد ودیعه نقدی صادر می شد، اما در حال حاضر نیازی به این آورده از سوی شرکت ها نیست و متقاضیان پس از ارزیابی دقیق می توانند بدون آورده نقدی از خدمات ضمانت نامه شرکت در مناقصات صندوق بهره مند شوند.
وی یادآور شد: این صندوق همواره از شرکت های دانش بنیان و فناور کشور در زمینه صدور انواع ضمانت نامه حسن انجام کار، پیش پرداخت، شرکت در مناقصه و تعهد پرداخت حمایت می کند.

توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و فناور؛ بزرگترین دستاورد ضمانت نامه های صادر شده از صندوق
کلاهی گفت: تاکنون بیش از 14 هزار میلیارد ریال ضمانت نامه در بیش از 2 هزار 100 فقره صادره شده است که دستاوردهای بسیاری را با خود به همراه داشته است.
وی توسعه بازار متقاضیان را مهمترین دستاورد صدور ضمانت نامه های صندوق توسعه فناوری های نوین دانست و افزود: تاکنون نتایج این ضمانت نامه ها، رونق تولید و توسعه سهم بازار شرکت های دانش بنیان و فناور بوده است؛ تا جایی که برخی متقاضیان با تکیه بر این ضمانت نامه ها توانسته اند به صادرکننده برتر سال کشور نیز تبدیل شوند.
کلاهی در خصوص مقبولیت این ضمانت نامه ها در سایر بخش های اقتصادی کشور گفت: علاوه بر بانک ها، تاکنون بیش از 830 کارفرمای دولتی و خصوصی ضمانت نامه های صندوق را پذیرفته اند و این مساله رونق فروش و تجاری سازی محصولات شرکت ها را به همراه داشته است.

استقبال بیش از 13 بانک دولتی و خصوصی از ضمانت نامه های صندوق توسعه فناوری های نوین
مدیر امور اعتباری و تجاری سازی صندوق توسعه فناوری های نوین همچنین از انعقاد تفاهم نامه های این صندوق با بیش از 13 بانک برای صدور ضمانت نامه خبر داد.
محمد کلاهی با اشاره به تفاهم نامه اخیر این صندوق با بانک پاسارگاد گفت: تاکنون 13 بانک اعم از بانک های دولتی و خصوصی تفاهم نامه همکاری برای صدور ضمانت نامه با صندوق توسعه فناوری های نوین امضا کرده اند.
وی با تاکید برمقبولیت ضمانت نامه های صادره این صندوق نزد بانکها افزود: ضمانت نامه های این صندوق دارای درجه اول اولویت تضامین نزد بانکهاست و مرغوبیت این ضمانت نامه از وثایق ملکی نیز بالاتر است.
کلاهی دلیل استقبال بانک ها از ضمانت نامه های صادره توسط صندوق توسعه فناوری های نوین را وجود حساسیت های صندوق در ارزیابی متقاضیان عنوان و خاطرنشان کرد: این صندوق با تکیه بر فاکتورهای دقیق اقدام به صدور ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان و فناور می کند و همین مساله اطمینان بانک ها را برای پذیرش ضمانت نامه های صادر شده از سوی این صندوق بالا برده است به طوری که نرخ نکول ضمانت نامه های صادره این صندوق تاکنون تنها کمتر از 1 درصد بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir