رویـدادهـا

ضیافت چای مدیران عامل شرکت های عضو برگزار شد

ضیافت چای مدیران عامل شرکت های عضو برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

برگزاری مراسم و برنامه‌های غیررسمی در سازمان‌های بزرگ همواره می‌تواند موجب تعامل بیشتر اعضا و همکاری و تعاون آنها با یکدیگر شود. این اقدام سال هاست که در پارک فناوری پردیس و در میان مدیران شرکت های مستقر در پارک با عنوان ضیافت چای صورت می گیرد. این جلسات علاوه بر اینکه موجب دریافت ایده‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات جدید از سوی مدیران شرکت‌های مختلف می‌شود، تبادل تجربه نیز صورت می‌گیرد و راهکارهای مناسب در حوزه های مختلف ارائه می شود.

به گزارش پارک فناوری پردیس، دورهمی ضیافت چای که دیداری فارغ از تشریفات مرسوم در هر فصل است در یک روز گرم مردادی به میزبانی شرکت شزان برگزار شد. در این ضیافت، بیش از 50 مدیر از شرکت‌ها و ستاد پارک حضور داشته و این فرصت برای شرکت کنندگان فراهم شد تا علاوه بر گسترش ارتباطات و تعاملات میان گروه‌های مختلف، پیشنهادات خود را با مسئولین ستادی مطرح کنند.

این برنامه که در یک فضای غیرکاری صورت گرفت در کنار توجه به موضوعات مهم و چالش برانگیز و اهداف آتی پارک به موضوعات و صحبت های دوستانه نیز پرداخته شد. در کنار چنین رویداد صمیمانه ای، زنجیره های لازم برای افزایش اطلاعات و هم افزایی صورت می گیرد.

شیما مظفری نماینده شرکت مروابن نیز درخصوص برگزاری برنامه ضیافت چای گفت: برای شرکت مروابن حضور در این ضیافت، محسناتی را در برداشته است. در این برنامه با سایر شرکت ها آشنا شدیم. شرکت مروابن تنها دو سال است که به مجموعه پارک فناوری پردیس اضافه شده است و در این مدت، نتوانسته ایم با سایر مجموعه ها و فعالیت‌های آنها آشنا شویم و در حقیقت با حضور در این دورهمی ها توانستیم با پرسنل ستاد مستقیما صحبت کنیم و مشکلات و مسائلی که داریم را با آنها مطرح کنیم. از جهت دیگر، با شرکتی در دورهمی قبلی توانستیم ارتباط گرفتیم و هم اکنون یک پروژه مشترک با هم داریم که این به بحث درآمدزایی ما کمک می کند.

زمانی که برنامه‌ای بدون تشریفات اداری برگزار می‌شود امکان مراوده رو در رو برای پایه‌ریزی همکاری‌های جدید و شکل‌گیری ایده‌های نوآورانه بوجود می‌آید. این نشست دوستانه فرصتی نیز بود برای معرفی طرح‌های توسعه‌ای شرکت شزان که با هدف کمک به شرکت های فعال در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند.

رضا کلانتری نژاد، مدیرعامل شرکت شزان که به عنوان میزبان در این ضیافت حضور داشت اعلام کرد: یکی از عناصر خیلی مهم در رقابت های اقتصادی، نوآوری است. ما بستر و چارچوب‌هایی داریم که به توسعه نوآوری‌های موجود می‌تواند کمک کند و این کار را از طریق سرمایه گزاری و به کارگیری توان استارت آپ ها انجام می دهیم.

وی توضیح داد: در شرکت شزان تمرکز بر روی حوزه فناوری‌های چهارگانه شناختی، زیستی، اطلاعاتی و نانو است و در حوزه بازار هم تمرکز ما بر روی سلامت و انرژی است و برای رسیدن به این هدف، ابزارهایی را نیز به شرکت‌های فعال در کشور ارائه می‌دهیم. اگر شرکت‌ها نیازمند جذب نوآوری برای توسعه بازار یا توسعه یک محصول جدید باشند قادر هستیم با استفاده از روش‌های ساختار یافته و مدون و یا به کارگیری استارتاپ ها به آنها کمک کرده تا به خواسته خود برسند.

وی افزود: می‌توانیم چهار سرمایه اجتماعی، نمادین(برند)، دانشی و مادی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم و تیم‌ها در یک بازه زمانی 9 تا یک ساله در کنار ما هستند. از سال گذشته با کمک بخش پژوهشی پارک یک ابزار جدیدی را راه اندازی کرده و با توجه به توافقی که با پارک فناوری پردیس و صندوق توسعه فناوری‌های نوین انجام دادیم، از این پس شرکت‌هایی که نیاز داشته باشند کار R&Dانجام بدهند با مشارکت یکی از نهادهای دانشگاهی می‌توانند از کارگزاری شزان استفاده کنند و درصورتیکه طرح توسط کارگروه مشترکی که از شزان و پارک است، به تصویب برسد از حمایت‌های مالی که همان وام های 4 درصد بانکی صندوق است بهره‌مند شده و تا سقف دویست میلیون تومان برای هر پروژه می‌توانند وام بگیرند. در حال حاضر این پروژه را با 3 شرکت شروع نموده و به آنها کمک می‌کنیم که بتوانند پروژه‌ را به سرانجام برسانند.

لیلا بختیاری، مسئول توسعه فناوری شرکت شزان به حل مسایل فناورانه اشاره کرد و گفت: شرکت‌های عضو پارک که نمی‌خواهند ریسک هزینه‌های توسعه فناوری را خود متقبل بشوند، می‌توانند درخواست خود را به کارگزاری ما ارائه داده و پس از تایید و پذیرش پروژه، تیم فناوری خود را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir