رویـدادهـا

طراحی سردرب ورودی پارک فناوری پردیس به مسابقه ملی گذاشته شد

طراحی سردرب ورودی پارک فناوری پردیس به مسابقه ملی گذاشته شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر کل عمران و توسعه پارک فناوری پردیس گفت: طراحی معماری سردرب یکی از ورودی‌های پارک فناوری پردیس با توجه به موقعیت مکانی و اهمیت ویژه آن، به مسابقه ملی گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، حمید خردنیا مدیر کل عمران و توسعه پارک فناوری پردیس با اعلام این خبر افزود: از آنجا که پارک فناوری پردیس محلی خاص برای حضور نخبگان و افراد برجسته علمی می‌باشد، برای ورودی آن نیز طرحی خاص مدنظر است که نشان‌دهنده جایگاه و موقعیت این منطقه علمی پژوهشی باشد.

وی ادامه داد: این درب ورودی واقع در فاز 2، در آینده‌ای نزدیک به ورودی اصلی پارک فناوری پردیس تبدیل خواهد شد و طراحی معمای سردرب آن باید به گونه‌ای باشد که با عبور از آن و مشاهده نماد، اهداف و فعالیت‌های پارک فناوری به بیننده منتقل شود.

خردنیا با تاکید بر انتخاب طرح سردرب ورودی به صورت برگزاری یک مسابقه معماری گفت: با انتشار فراخوان از اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته معماری علاقه‌مند دعوت به همکاری شد تا بهترین طرح به عنوان نمادی برای شناسایی پارک انتخاب شود.

وی معیارهای انتخاب طرح را بدیع‌بودن، سازگاری با محیط پیرامون، استفاده از الگوهای ایرانی- اسلامی و مدرن، قابلیت‌های فنی و هنری خاص و هم‌سو با اهداف و وظایف پارک دانست و اظهار داشت: با توجه به اهداف مسابقه، تمامی افراد مستعد در خصوص معماری و طراحی، توانایی شرکت در این مسابقه را دارا ‌می‌باشند.

مدیر کل عمران و توسعه پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: مسابقه طراحی معماری در دو مرحله (غیر حضوری-حضوری) برگزار می‌شود و در بخش نخست علاقه‌مندان می‌بایست در سایت فن‌آورد به نشانی: www.fanavard.com ثبت نام نموده و تا سوم آذر ماه فرصت دارند طرح‌های خود را بر اساس شرایط و معیارهای مدنظر تهیه و به دبیرخانه تحویل دهند.

وی افزود: پس از داوری آثار دریافتی توسط اساتید و نماینده کارفرما، گروه‌های برگزیده به مرحله دوم و حضوری دعوت می‌شوند و در کارگاهی سه روزه (17، 18 و 19 آذرماه) به کمک نقد و بررسی گروه علمی مسابقه، طرح‌های خود را اصلاح و به عرصه ارزیابی نهایی می‌گذارند تا در نهایت کارهای برتر در مراسم اختتامیه بیستم آذرماه اعلام شوند.

شایان ذکر است، مدارک مورد نیاز برای شرکت در این مسابقه یک لوح فشرده و حداکثر دو برگ A2 چاپ شده بر روی صفحه فوم با محتوی پلان به مقیاس 1:50، نما به مقیاس 1:50، مقاطع به مقیاس 1:50، تصاویر سه بعدی و شرح طرحمایه (concept) می‌باشند و شرکت کنندگان باید ایده‌های کلی طرح را به دبیرخانه مسابقه واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه انیس، پلاک 12 واحد2 تحویل دهند.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir