رویـدادهـا

توسط یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس صورت گرفت:

طراحی سکوی آموزش از راه دور بر اساس 4 ضلع اصلی آموزش

طراحی سکوی آموزش از راه دور بر اساس 4 ضلع اصلی آموزش

با دیگران به اشتراک بگذارید

سکوی آموزش از راه دور «یاد» توسط یک شرکت دانش بنیان عضو مرکز رشد پارک فناوری پردیس، توانسته است ضمن توجه به 4 ضلع آموزش، کیفیت بخشی به آموزش را گسترش دهد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، همه گیری ویروس کرونا در سال‌های 1399 و 1400 آموزش مجازی را بیش از گذشته وارد جامعه کرد. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، باعث شد تا موضوع آموزش مجازی به موضوعی روزانه برای خانواده ها تبدیل شود. سکوهای مختلفی برای ارائه خدمات آموزش مجازی در این دوران ارائه شد که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند.
شرکت یادگیری از راه دور همراه (یاد) دارای مجوز شورای عالی فضای مجازی در سال 1397 در مرکز رشد پارک فناوری پردیس تاسیس شده است. این شرکت با هدف افزایش سطح کیفیت آموزش‌های حرفه‌ای در سطح کشوری و کاهش هزینه‌های آموزشی شروع به فعالیت کرده و دانش آموزان می‌توانند از این سکو (پلتفرم) جهت ارتقای وضعیت آموزشی خود در آزمون های کنکور، المپیاد و حتی امتحانات مدرسه استفاده کنند.
حسن پیری مدیرعامل سکوی آموزشی یاد در خصوص اهداف این مجموعه گفت: عمق بخشی و کیفیت بخشی به یادگیری دانش‌آموزان با آموزش برخط توسط اساتید برتر کشور و به کارگیری محتواهای پیشرفته و جذاب (شبیه سازها و انیمیشن ها) مهم ترین هدف از تأسیس مجموعه یاد بود.
مدیرعامل سکوی آموزشی یاد با اشاره به تدریس دروس تخصصی و موضوعات المپیادی توسط اساتید برتر کشور گفت: سکوی یاد توانسته است با تحقیق، طراحی و ساخت سکوی آموزش آنلاین و آفلاین، امکان استفاده همه دانش آموزان از این دروس را فراهم سازد.
پیری ادامه داد: در سامانه یاد دانش آموزان، اساتید، مدارس و اولیاء می توانند با ثبت نام در آن، وارد فضای شخصی خود شده و از امکانات این سامانه آموزش مجازی استفاده کنند.
وی افزود: بهینه سازی و افزایش کیفیت 4 ضلع آموزش یعنی اساتید برتر، فضای آموزش و آزمون کاربرپسند، محتوای آموزش با شبیه سازهای آموزشی، پیاده سازی و ریزطبقه بندی آموزش ها با استفاده از هوش مصنوعی و AR برروی کتب درسی دانش آموزان (به منظور شخصی سازی آموزش و جمع بندی در دوران امتحان و المپیاد)، در این پلتفرم مورد توجه قرار گرفته است.
پیری گفت: یکی از مشکلاتی که در آموش مجازی وجود داشت، عدم حضور دانش آموزان در مدرسه و دور شدن از فضای آموزشی و تربیتی آن بود. همچنین مخاطرات حضور بدون نظارت دانش اموزان در فضای مجازی نیز آنها را تهدید می کرد. برای رفع این مشکل، با توافقی که با برخی از مدارس صورت گرفت، شیوه نوینی از آموزش مجازی بر مبنای حضور دانش آموزان در مدرسه شکل گرفت.
وی افزود: در این شیوه دانش آموزان با حضور در مدرسه، در کلاس حاضر بودند ولی تدریس استاد به صورت مجازی و از راه دور صورت می گیرد. این شیوه به دور کردن دانش آموزان از مخاطرات فضای مجازی و افزایش تمرکز و حضور توأمان جسم و روح دانش آموزان در فرآیند کلاس در عین بهره مندی آنها از تدریس اساتید برتر کمک کرده است.
وی افزود: ما در پلتفرم یاد در حال بسط نمایندگی های خود در شهرهای مختلف هستیم تا این سبک از آموزش ترکیبی را در قالب آموزشگاه های کوچک مکمل با توجیه اقتصادی و کاهش هزینه های آموزش با کیفیت، به ویژه در شهرهای کوچک توسعه دهیم.
مدیرعامل شرکت یادگیری از راه دور همراه یاد در پایان گفت: در حال حاضر متخصصانی در زمینه های برنامه ریزی آموزشی، هوش مصنوعی و برنامه نویسی با این شرکت همکاری دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir