رویـدادهـا

مراسم اهدای جایزه انتقال فناوری TTA2022 برگزار شد

طرح انتقال فناوری ساخت دستگاه الکتروریسی میان ایران و مالزی، برنده جایزه TTA2022 شد

طرح انتقال فناوری ساخت دستگاه الکتروریسی میان ایران و مالزی، برنده جایزه TTA2022 شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

طرح انتقال فناوری ساخت دستگاه الکتروریسی (نانوتکنولوژی ) بین کشورهای ایران و مالزی در روز یکم آذر ماه ۱۴۰۱ مصادف با ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲، طی مراسمی در شهر آنکارا ترکیه، به عنوان طرح نخست جایزه بین‌المللی انتقال فناوری در سال 2022 میلادی (TTA2022) انتخاب شد.


به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، قائم‌ مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-8 موسوم به D-8 TTEN با اشاره به برگزاری مراسم اهدای جایزه TTA2022 گفت: این جایزه به بهترین قرارداد و پروژه انتقال فناوری که در بین اعضای این هشت کشور عملیاتی شده و یا بین یکی از این هشت کشور با یک کشور دیگر اسلامی در سال میلادی جاری منعقد شود، تعلق می‌گیرد.
 
میلاد صدرخانلو ادامه داد: در اوایل دهه نود شمسی، ایران به منظور توسعه همکاری‌های فناورانه بین ۸ کشور عضو سازمان دی هشت، پیشنهادی را مبنی بر ایجاد یک شبکه ای با نام شبکه تبادل فناوری دی هشت، به سازمان همکاری اقتصادی دی هشت مطرح کرد، با توجه به اینکه این پیشنهاد توسط ایران مطرح گردید دبیرخانه این شبکه را به جمهوری اسلامی ایران واگذار کردند که پارک فناوری پردیس به نیابت از معاونت علمی ریاست جمهوری متولی انجام امور مربوط به دبیرخانه مذکور شد.
 
او افزود: این دبیرخانه تلاش می کند برنامه هایی را در طول سال انجام دهد تا در نهایت این تبادلات فناوری و همکاری های نوآورانه بین این ۸ کشور توسعه پیدا کند.به گفته صدرخانلو یکی از این برنامه ها جایزه انتقال فناوری می باشد که به بهترین انتقال فناوری که در سال بین این ۸ کشور انجام شده باشد اعطا می‌گردد.
 
قائم‌ مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-8 گفت: در سال جاری میلادی، شبکه انتقال فناوری دی هشت ، سومین برنامه جایزه انتقال فناوری (TTA2022) را اجرا کرد. در این رابطه طرح‌های متعددی از ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، پاکستان، امارات، آذربایجان، بنگلادش، افغانستان، لبنان، عراق، کانادا، آمریکا، هند، سوئیس، ایتالیا، کره جنوبی و چین دریافت شد.

ارائه بیش از ۱۰۰ طرح انتقال فناوری از سراسر جهان

قائم‌ مقام دبیر شبکه D8-TTEN گفت: امسال ۱۰۳ طرح در این فراخوان ثبت‌نام اولیه انجام داده و اقدام به خود اظهاری طرح‌های خود برای دبیرخانه کرده و بعد از ارزیابی اولیه، طرح‌ها در معرض داوران تخصصی ایرانی و ترکیه‌ای قرار گرفتند.
 
او تصریح کرد: ارزیابی تخصصی در شاخص های سطح فناوری، دانش انتقال فناوری، حجم مالی انتقال فناوری، مدت زمان طرح و نرخ بازگشت سرمایه انجام شده است.
 
او ادامه داد: طرح‌های نهایی در حوزه‌های نانوفناوری، فناوری اطلاعات، کشاورزی، الکترونیک و میکرو الکترونیک، تجهیزات پزشکی، هوش مصنوعی، بایوتکنولوژی، صنعت آموزش و عمران بودند که در نهایت بعد از داوری تخصصی، طرح برگزیده «انتقال فناوری مربوط به انتقال فناوری ساخت دستگاه الکتروریسی بین ایران و مالزی» به عنوان طرح نخست جایزه TTA2022 انتخاب شد.
 
گفتنی است، این دوره به میزبانی شورای تحقیقات علم و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) در کشور ترکیه (آنکارا) برگزار گردید. حسن ماندل رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه پیشرفت پروژه‌های فناورانه کشورهای اسلامی را چشمگیر دانست وی ابراز امیدواری کرد که طرح های فناوری پیشنهادی کشورهای اسلامی در حال توسعه می‌باشد. این جایزه به ارزش ۱۰ هزار دلار آمریکا می‌باشد که میان طرفین قرارداد برگزیده، تقسیم می‌گردد.
 
جایزه TTA2022 در حاشیه نمایشگاه ملی اختراعات ترکیه (آنکارا) National Patent Fair و با حضور دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-8، رئیس شورای تحقیقات علم و فناوری ترکیه (توبیتاک)، سفرای کشورهای عضو گروه دی-8 و نمایندگان دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-8 به برگزیدگان اهدا گردید.

هدف از برگزاری این رویداد، تشویق کشورها به همکاری‌های فناروانه و انتقال فناوری است که با توجه به ظرفیت بالایی که در این هشت کشور اسلامی وجود دارد، در اثر افزایش هم افزایی و مشارکت فناوران کشورها با یکدیگر، می تواند منجر به رشد توسعه اقتصادی در کشورهای مذکور شود.
آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir