رویـدادهـا

رییس سمپاد در راستای آشنایی دانش آموزان با زیست‌بوم فناوری کشور گفت:

علاقه‌مند به حضور دانش آموزان نخبه در پارک فناوری پردیس هستیم

علاقه‌مند به حضور دانش آموزان نخبه در پارک فناوری پردیس هستیم

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور (سمپاد) گفت: علاقمند هستیم که دانش آموزان نخبه کشور زمینه حضور در پارک فناوری پردیس و فضاهای مشابه را داشته باشند و از نزدیک با فعالیت شرکت های دانش بنیان جدید، تولید کنندگان با سابقه و و صنایع کشور آشنا شوند

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی امام صادق علیه السلام؛ الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در حاشیه اختتامیه بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی در پارک فناوری پردیس گفت: یکی از مسئله ها و چالش هایی که ما با دانش‌آموزان استعداد درخشان داریم این است که به غلط این تصور وجود دارد که در داخل کشور چالش‌هایی است که برای رفع آنها فضا و امکانات مورد نیاز وجود ندارد. این تفکر غلط باور دارد برای پاسخ به این سوالات و چالش ها باید از ایران مهاجرت کرد و در خارج از کشور برای رفع این موارد اقدام کرد.
یاوری افزود: ما معتقدیم این یک توهم اشتباه ناشی از نگاه غلط این افراد است و علاقمند هستیم که دانش آموزان نخبه کشور زمینه حضور در پارک فناوری پردیس و فضاهای مشابه را داشته باشند و از نزدیک با فعالیت شرکت های دانش بنیان جدید، تولید کنندگان با سابقه و و صنایع کشور آشنا شوند و با مسائل جذاب و چالش برانگیز آن ها بیشتر آشنا شوند.
او تصریح کرد: این دانش آموزان باید بدانند رفع این چالش ها می تواند منجر به اثرگذاری و تحول در بسیاری از مشکلات کشور شود و این شرکت ها به افراد جوان خوش فکری که توانایی رفع این چالش ها را دارند بسیار نیازمند هستند.
به گفته یاوری حضور دانش آموزان استعداد درخشان کشور در بدنه شرکت های دانش بنیان و فناور کشور می تواند به استفاده این شرکت ها از تفکر خلاق و جوان در رفع چالش ها کمک کند.
وی در خصوص نحوه عملیاتی شدن ارتباط این افراد با شرکت های پارک فناوری پردیس، اکوسیستم فناوری و نوآوری و صنعت کشور گفت: با چند شرکت کوچک به صورت پایلوت برای حضور این افراد توافقاتی صورت گرفته است و دانش آموزان در محیط این شرکت های حضور یافته اند برای رفع چالش ها و مسائل موجود راهکارهایی هم ارائه داده اند و برای حضور در شرکت های بزرگتر هم رایزنی هایی صورت گرفته است که در صورت به نتیجه رسیدن اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir