رویـدادهـا

قابل توجه شرکت های عضو پارک فناوری پردیس؛

فراخوان اعطای تسهیلات دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰

فراخوان اعطای تسهیلات دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از شرکت های شرکت‌های فناور، خلاق و دانش بنیان، تسهیلات 12 درصدی در قالب دستورالعمل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 اعطا می کند.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس؛ بر اساس بند الف تبصره 18، قانون بودجه به دولت اجازه داده می‌شود برای مردمی‌ شدن اقتصاد، حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال کشور و برای بهره‌برداری موثر از مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق در پهنه سرزمینی ایران اسلامی، برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها به ایجاد اشتغال پایدار و جدید منجر شود.
این تبصره به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فرصت می‌دهد تا ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار در منطقه و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های مناطق، از طریق حمایت‌های نهادی، اعتباری، آموزشی و اجرائی، اقدامات مصرح در ذیل این تبصره را بر اساس سیاست‌های مصوب شورای‌ عالی اشتغال انجام دهند.
این تسهیلات در دو نوع ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش با سقف متناسب با طرح و سود 12 درصدی است. برای تسهیلات بر مبنای سرمایه در گردش، دوره تنفسی در نظر گرفته نشده اما در نوع دیگر، دوره تنفس حداکثر 12 ماهه است.
دوره بازپرداخت تسهیلات ایجادی، توسعه ای و تکمیلی، 3 سال و برای تسهیلات با سرمایه در گردش، 1 سال در نظر گرفته شده است.
ضمانت هر دو نوع تسهیلات نیز مطابق ضوابط بانک عامل است که پس از بررسی طرح توجیهی ارائه شده (بعد فنی و اقتصادی) اعتبارسنجی مشخص می شود.
گفتنی است بانک ارائه دهنده تسهیلات (بانک تجارت) با صندوق توسعه فناوریهای نوین، دارای تفاهم نامه همکاری جهت پذیرش ضمانت نامه می‌باشد.
شرکت های متقاضی در فناوری‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی، صنایع برق و نیروگاهی، حمل و نقل پیشرفته، ارتقای تاب‌آوری ملی به منظور دستیابی به دانش فنی و ارتقای توانمندی فناورانه کشور در خوشه‌های اولویت‌دار، فناوری‌های حوزه سلامت و امنیت غذایی (داروهای زیستی، شیمیایی، گیاهی؛ واکسن، کشاورزی و دامپروری، شیمیایی و گیاهی، حوزه غذا)، تولید افزودنی های خوراک دام و طیور و بهبود سلامت دام و طیور، توسعه فناوری‌های راهبردی (فناوری‌های حوزه مخابرات و ارتباطات، الکترونیک خودرو، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، لیزر و فوتونیک، سلول‌های بنیادی، نانو)، ارتقای توان داخلی در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و خدمات آزمایشگاهی، توسعه صنایع خلاق و توسعه زیست‌بوم استارتاپی از طریق ایجاد مراکز نوآوری، کارخانه‌های نوآوری و شتابدهنده‌های تخصصی با همکاری شرکت های بزرگ صنعتی، نخبگان و متخصصان داخل و خارج از کشور، می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
کلیه شرکت‎های فناور، نوآور، خلاق و دانش‎بنیان متقاضی استفاده از تسهیلات با داشتن طرح کسب و کار (BP) دارای توجیه اقتصادی، می‎توانند در سامانه Siam.isti.ir با تکمیل فرم‎های مربوط و ارائه مستندات مورد نیاز، درخواست‎های خود را ثبت نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 76250250 داخلی 2325 و 2308 (مهندس علیپور) تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir