رویـدادهـا

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کرد:

فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی گامی موثر در رفع مشکلات تحریمی

فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی گامی موثر در رفع مشکلات تحریمی

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید با توجه به شرایط کشور به ویژه در دوران تحریم، نقش شرکت های دانش بنیان و مزایای بهره برداری از توانایی آن‌ها در توسعه صنعت پتروشیمی بسیار تاثیرگذار است و ایجاد فن بازار تخصصی صنعت پتروشمی با کمک پارک فناوری پردیس مسیر توسعه این صنعت را هموار تر می کند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ امیر وکیل زاده در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری پیاده‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از بومی‌سازی اقلام راهبردی و تحریمی صنعت پتروشیمی و امضای تفاهم نامه راه اندازی فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پارک فناوری پردیس گفت: بهره برداری از قابلیت شرکت های دانش بنیان در حل مشکلات صنعت کشور، قدمت چندانی ندارد و از دستاوردهای نوینی است که در تمام ساختار کشور مورد حمایت است.

او ادامه داد: بهره برداری از قابلیت ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان دارای مزیت های فراوانی برای کشور خواهد بود و ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم به این نتیجه رسیدیم که یکی از موارد موثر در توسعه این صنعت، ایجاد فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی است تا با کمک این فن بازار با سرعت بیشتری ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و کارگاه‌های صنعت پتروشیمی را برای رفع نیازها برقرار کنیم.

ارتباط بیشتر صنعت پتروشیمی با پارک فناوری پردیس زمینه ساز پیشرفت

وکیل زاده افزود: هدف کلی همان بهم رسانی است که با کمک این فن بازار بین دو طرف مبادله یعنی صنعت پتروشیمی کشور و پارک فناوری پردیس برقرار خواهد شد. دفتر توسعه کسب و کار دانش بنیان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال ارتباط نزدیکتر صنعت پتروشیمی و پارک فناوری پردیس و نیز ارتباط نزدیکتر با شرکت های دانش بنیان است.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: قرار است در این فن بازار نیازمندیهای صنعت پتروشیمی در عرصه فرآیندی، تجهیزات فرایندی و در عرصه نیازمندی های قطعات یدکی و سایر تجهیزات برآورد شود. در حال حاضر، فاز اول این نیازمندی ها به صورت کاملا آماده شده است؛ نیازمندیهایی که به دلایل مختلف ساخت داخل این شده است و به خاطر تحریم ها در تهیه آنها مشکلات فراوانی وجود دارد.

وکیل زاده افزود: تهیه این نیازمندی ها از کشورهای دیگر به دلیل تحریم با قیمت های گزافی صورت می گیرد و یا عقد قرارداد برای تهیه آنها با مشکلات متعددی همراه است، بنابراین ساخت داخل کردن آنها کمک بسیار زیادی به صنعت کشور به ویژه صنعت پتروشیمی خواهد بود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

تفاهم‌نامه حمایت از بومی‌سازی اقلام راهبردی و تحریمی پتروشیمی امضا شد

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نقش پر رنگ پارک فناوری پردیس در شناسایی و رفع نیازهای صنعت پتروشیمی

او به نقش پارک فناوری پردیس در رفع این نیازها اشاره کرد و گفت: وقتی ما این نیازمندیها را احصا کردیم، پارک فناوری پردیس به ما برای پیدا کردن شرکت هایی که توانایی ساخت و تولید نیازهای ما را داشتند کمک کرد برای مثال کارشناسان پارک فناوری پردیس بیش از ۵۰ کارگاه صنعت پتروشیمی را بازدید و از نزدیک نیازهای آنها را برآورد کرده اند.

به گفته وکیل زاده در راستای شناخت نیازها و معرفی تولید کنندگان داخلی، قرارداد ساخت بازوی کرایوژنیک با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده است که این اتفاق مهم برای صنعت پتروشیمی و شرکتهای تولید کننده داخلی یک آغاز بسیار سازنده خواهد بود.

او با اشاره به نقش مهم شرکت های دانش بنیان و مزایای بهره برداری از توانایی این شرکت ها در توسعه صنعت پتروشیمی افزود: اعتماد به دانش بومی و توانایی جوانان این مرز و بوم به ویژه در شرکت های دانش بنیان، سرعت تشخیص و حل مسائل مختلف با هزینه های بسیار پایین تر در تولید کشور را بهبود می بخشد.

وکیل زاده معتقد است مجموعه صنعت نفت از صنایعی است که به شدت نیاز به بروز رسانی و استفاده از دانش روز جهان دارد و در این راستا در شرکت ملی صنایع پتروشیمی امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان از بهمن ماه سال گذشته ایجاد شده است و هدف آن احصاء نیازمندی های فن آورانه، شناسایی مراکز توانمند در رفع نیازها و هم رسانی طرفین است.

ظرفیت های فروان پارک فناوری پردیس در کمک به صنعت کشور

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ظرفیت های پارک فناوری پردیس گفت: وجود پارک فناوری پردیس برای صنعت کشور یک نعمت است. استفاده از ظرفیت های موجود در شبکه ملی فن بازار، مرکز رشد، شتابدهنده ها و ارتباطات با سازمان ها و مراکز صنعتی و معاونت علمی، همچنین ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی از ظرفیت های این پارک است که می تواند به صنعت کشور کمک های فراوانی کند.

وی افزود: نزدیکی و تعامل پارک فناوری پردیس با شرکت‌های دانش‌بنیان مختلف از مواردی است که می تواند به صنعت پتروشمی کشور در شناخت مراکز توانمند در رفع نیازها کمک شایانی کند، موضوعی که در نهایت به توسعه این صنعت منجر می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir