رویـدادهـا

مدیرعامل شرکت پردازش بنیان سلامت کارا مطرح کرد:

قرار گرفتن در کنار نام پارک فناوری پردیس گره‌گشای مشکلات است

قرار گرفتن در کنار نام پارک فناوری پردیس گره‌گشای مشکلات است

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر عامل شرکت پردازش بنیان سلامت کارا که در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک به عنوان یکی از شرکت‌های برترمعرفی شد، می‌گوید عضویت در پارک فناوری پردیس و قرار گرفتن در کنار این نام بزرگ به ما برای جذب سرمایه و برطرف کردن موانع تولید هویت می‌دهد و گره گشای مشکلات پیش روی ماست.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، امسال و در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، طبق روال سال‌های گذشته در جشنواره برترین‌های پارک، شرکت‌های برتر عضو معرفی شدند. «شرکت پردازش بنیان سلامت کارا» که در حوزه سلامت دیجیتال فعال است، موفق به کسب عنوان «شرکت برتر شعبه پارک فناوری پردیس» به دلیل افزایش 100 برابری سرمایه شرکت، توسعه ۷۰ درصدی منابع انسانی و جذب ۱۷۲ مشتری جدید، شد.


به همین بهانه روابط عمومی پارک فناوری پردیس با «عارف سلیمانیان» مدیرعامل این شرکت گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانیم.

عارف سلیمانیان گفت: لایف اند می (پردازش بنیان سلامت کارا) یک شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی فرد محور است. ایده راه اندازی آن در سال 96 شکل گرفت، اما از سال ۹۸ به صورت رسمی کارمان را آغاز کردیم. ما به دنبال این بودیم که نوآوری های جدیدی در نظام سلامت کشور با استفاده از الگوی نوین دنیا ایجاد کنیم.

او ادامه داد: هسته اولیه شرکت با همراهی میرعماد سلیمانیان که فارغ التحصیل دانشگاه ونکوور کانادا است، شکل گرفت که در طرح بازگشت نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایران بازگشته بود.

سلیمانیان افزود: در این راستا ما با استفاده از ظرفیت‌های علمی افراد نخبه در حوزه سلامت ایده خودمان را راه اندازی کردیم. هدف ما بهبود ارتقاء کیفیت سلامت مردم و راه اندازی یک کمپانی داده محور و خلق ارزش از طریق تحلیل داده های سلامت محور، با توجه به رویکرد داده های ژنتیکی مردم بود.
هم بنیان گذار شرکت لایف اند می گفت: ما به دنبال این هستیم که مردم ایران مانند بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا از فناوری های نوین پزشکی و حوزه سلامت در داخل کشور بهره مند شوند و بتوانند رویکرد پیشگیری را در کنار رویکرد درمان در سبد روزانه خودشان داشته باشند و استفاده کنند. ما می خواهیم با استفاده از داده های ژنتیکی مردم ایران و هر شخص به صورت فردی، لایف استایل و سبک زندگی بهتری به شهروندان معرفی کنیم.
پارک فناوری پردیس به شرکت ما هویت بخشید
مدیر عامل شرکت پردازش بنیان سلامت کارا گفت: نهادهای مختلفی در کشور به کسب و کارهای نوپا برای رشد و تکاملشان کمک می کنند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک های علم و فناوری سراسر کشور و به ویژه پارک فناوری پردیس از نمونه این نهادها هستند.
سلیمانیان ادامه داد: ما از همان ابتدا خواهان حضور در یکی از این مجموعه ها بودیم تا از ظرفیت های مختلف آنها استفاده کنیم، ظرفیت هایی که به ما کمک کنند تا هویت خودمان را پیدا کنیم و از فضای ارتباطات و شبکه سازی آنها بهره مند شویم.
او افزود: در این زمینه ارتباط با شرکت ها و نظام های مرتبط با فعالیتمان، همچنین ارتباط با سرمایه گذاران مختلف که در حوزه مارکت و توسعه بازار به ما کمک می کنند؛ از مهمترین اهداف ما برای حضور در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به ویژه پارک فناوری پردیس بود.
ارتباطات شبکه ای پارک فناوری پردیس عامل توسعه شرکت ها
هم بنیان گذار شرکت لایف اند می ادامه داد: پارک فناوری پردیس برای رشد و توسعه شرکت های نوپا ظرفیت های فراوانی دارد که مهمترین آنها ارتباطات شبکه ای بین شرکت های مختلف است. ما از اوایل سال ۹۸ عضو یک شتاب دهنده واقع در کارخانه نوآوری آزادی شدیم و هسته اولیه شرکتمان در این شتاب دهنده شکل گرفت.
سلیمانیان گفت: عضویت ما در این شتابدهنده، هویت بسیار خوبی برای تیم لایف اند می بوجود آورد. حضور در فضای اکوسیستم نوآوری به همکاران ما انگیزه کاری بسیاری داد و به مرور زمان، بازدید های مختلف از فضای کارخانه نوآوری آزادی به ما برای کسب ارتباط با دیگر استارتاپ ها و توسعه فعالیت هایمان کمک کرد.
او ادامه داد: در این فضا ما توانستیم ارتباطات بسیار خوبی با نظام سلامت و افراد سرمایه‌گذار برقرار کنیم. همچنین با افرادی ارتباط برقرار کردیم که در حوزه بازار و مارکت حوزه ژنتیک کمکهای بسیاری به توسعه فعالیت هایمان کردند.
عضویت در پارک فناوری پردیس راهگشای پیشرفت شرکت هاست
مدیر عامل شرکت پردازش بنیان سلامت کارا گفت: پارک فناوری پردیس برای توسعه به ما کمک های فراوانی کرد، از معرفی ما به خبرگزاری ها و رسانه ها گرفته تا تبلیغات فراوانی که بدون هزینه برای ما انجام شد. کارهای تبلیغاتی صورت گرفته در گام اول اعتماد به نفس بسیار خوبی به ما برای توسعه فعالیت‌هایمان داد و در گام بعدی ظرفیت ها و فضای کاریمان را به مردم و شرکت‌های دیگر معرفی کرد.
سلیمانیان ادامه داد: قرار گرفتن در کنار نام پارک فناوری پردیس به ما برای ارتباط با دیگر شرکت ها و تنظیم قرارداد با شرکت های همکار و جذب سرمایه گذار، هویت می داد. عضویت در پارک فناوری پردیس درهای بسیاری را برای همکاری به روی ما گشود و خیلی از سخت گیری های مرسوم در فضای کاری کشور درباره ما اعمال نشد.
او افزود: همچنین پارک فناوری پردیس در فضای منتورشیپ نیز کمک های بسیار خوبی به ما ارائه داد. افراد مرتبط در این حوزه آموزش های بسیار مناسبی به ما ارائه دادند، این آموزش ها به ما کمک کرد تا با گسترش فعالیت های مان و یک فضای کاری مستقل در کارخانه نوآوری های وی ایجاد کنیم و تیم‌های زیرمجموعه خودمان را نیز گسترش دادیم. تیم هایی که حالا هر کدام از آن ها در حال کسب عضویت پارک فناوری پردیس هستند.
به دنبال توسعه بازارهای بین المللی هستیم
مدیر عامل شرکت پردازش بنیان سلامت کارا گفت: خوشبختانه سال گذشته تیممان را به خوبی توسعه دادیم و در حال حاضر ۴۰ نفر از جوانان نخبه داخل کشور در مجموعه ما فعالیت می کنند. همچنین شتاب دهنده خودمان را تشکیل داده ایم و هم اکنون ۶ تیم در این شتاب دهنده حضور دارند.
سلیمانیان ادامه داد: خوشبختانه سرمایه شرکت مان بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافت و بازار خارجی محصولاتمان نیز توسعه پیدا کرد و توانستیم بسیاری از دانش های روز دنیا را بومی سازی کرده و در داخل کشور راه اندازی کنیم. مجموعه این طرح‌های توسعه منجر به انتخاب ما به عنوان یکی از شرکت‌های برتر پارک فناوری پردیس شد.
او افزود: ما در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس به دلیل افزایش 100 برابری سرمایه شرکت، توسعه ۷۰ درصدی منابع انسانی و جذب ۱۷۲ مشتری جدید موفق به کسب عنوان «شرکت برتر شعب پارک فناوری پردیس» انتخاب و معرفی شدیم.
سلیمانیان ادامه داد: این انتخاب انگیزه برای توسعه فعالیت ها و محصولاتمان شد. ما می خواهیم در بازار داخل قطب تحلیل داده سلامت کشور باشیم و بتوانیم داده های ژنتیکی مردم ایران را استخراج کرده، به صورت امن نگهداری کنیم و به صورت مستمر به وسیله آنها برای مردم کشور خلق ارزش کنیم، تا علاوه بر مردم به نظام سلامت کشور کمک کرده باشیم.
او افزود: ما به کمک مجموعه های حمایتی مختلف از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا پارک فناوری پردیس توانستیم بازار محصولات خود را توسعه دهیم و در حال حاضر در کشور ترکیه نیز خدمات خود را ارائه می دهیم. همچنین امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به قطب تست های ژنتیکی DTC با رویکرد پیشگیری در خاورمیانه تبدیل شویم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir