رویـدادهـا

همراه با خبرنگار پارک در بوستان دانشمندان

لذت تجربه آرامشی آهنگین در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس

لذت تجربه آرامشی آهنگین در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس با فضای سبزی بالغ بر 8 هزار متر مربع و داشتن انواع گونه های گیاهی و آبنمای جذاب، محلی برای گفتگو و رفع خستگی های جسمی و روحی فناوران پارک است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، فضای سبز نشانه حیات و جریان داشتن زندگی در یک مجموعه است. سبزی درختان و خنکای چمن های خیس خورده وقتی با آبنما ترکیب شود، محلی می شود برای رفع خستگی و تفکر و گفتگو. بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس هم یکی از این محل هاست.

هشت هزار متر مربع فضای سبز پوشیده شده با  گونه های مختلف گیاهی متناسب با اقلیم منطقه پردیس از جمله سدروس، اقاقیا، کاج نقره‌ای، بید مجنون، انواع ساناز، انواع شمشاد، یاس هلندی فضای بوستان دانشمندان پارک را تشکیل می دهد. با لیوان چایی به دست، چند دقیقه ای را در پارک می نشینم.

آبنمای جذاب این بوستان، هوا را تلطیف کرده و فضا را روح نواز. صدای پرندگان هم با صدای آب در هم تنیده و یک فضای دلنشین را ایجاد کرده. جایی برای قرار بچه های فناور، همراه با ورزش و پیاده روی و تاب.

در این بوستان، علاوه بر قدم گذاشتن فناوران در آن، نشانه های دیگری هم از علم و فناوری حضور دارد؛ سردیس برخی از دانشمندان برتر جهان و بالاخص برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) که به همراه تابلویی از زندگینامه آنها در بوستان نصب شده است. شاید نامگذاری این بوستان به دانشمندان هم به همین دلیل بوده است. اولین سردیس نصب شده در این بوستان به سال 86 بر می گردد و تا الان بیش از 15 سردیس از دانشمندان برتر جهان در این بوستان نصب شده است. نصب این سردیس ها هم الهام بخش است، برای مانایی، باید به ریسمان علم و فناوری آویخت.

چند نفری در بوستان نشسته اند، داخل آلاچیق ها یا روی تاب. یکی مشغول کار با تلفن همراهش است، یکی موسیقی گوش می دهد، جمعی ناهار میل می کنند و دیگری چشمهایش را بسته و در حال شنیدن موسیقی طبیعت است. شاید به این موضوع فکر می کند که چگونه گره کور تحقیق خود را باز کند و آخرین مرحله محصولش را آماده کند. حتی در بوستان هم فکر و ذکر همه فناوری و نوآوری است.

چند نفری هم در پیاده راه سلامتی بوستان مشغول قدم زدن هستند. برخی نرمش می کنند و از امکانات ورزشی عمومی این بوستان هم استفاده می کنند. در این بوستان هم می توان نشست و از صدای آب لذت برد و هم می توان ورزش و نرمش کرد تا رخوت و خستگی را از تن زدود.

برخی از شرکت های پارک در کنار این بوستان قرار دارند، یعنی از پنجره اتاق محل کارت می توانی صدای آب و هوهوی پیچیدن باد در میان بید مجنون ها را به نظاره بنشینی و از طبیعت الهام بگیری برای رشد و توسعه، برای ناامید نشدن... برای ساختن.

باز هم چایم سرد شد! گرم نوشتن بودم و زمان و مکان از دستم در رفت. بوستان دانشمندان با آبنمای جذابش هم خستگی جسمی را بیرون می کند و هم خستگی روحی را. به راستی که فضای سبز نشانه حیات یک مجموعه است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir