رویـدادهـا

مجموعه رقابت‌های تخصصی فن آورد در پارک فناوری پردیس کلید خورد

مجموعه رقابت‌های تخصصی فن آورد در پارک فناوری پردیس کلید خورد

با دیگران به اشتراک بگذارید

در هر جامعه ای استفاده و بهره برداری از نیروهای جوان و توانمند، جزو وظایف اصلی سازمان ها و نهادهای اجتماعی به شمار می آید و شاید به همین منظور باشد که برگزاری و اجرای مسابقات فن آورد برای متخصصان رشته های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.
مسابقه فن آورد در واقع به چالش کشیدن توانمندی ها و استعداد های نسل جوان است. طراحی این مسابقه در واقع برای بررسی توانایی‌های افراد بوده و توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های برتر ایران صورت گرفته است. در همین راستا، به منظور دست یابی به اطلاعات بیشتر با ابوالفضل یحیی نژاد، دبیر روابط عمومی رقابت تخصصی فن آورد، گفت و گویی داشتیم:
•چه رشته هایی در مسابقه فن آورد حضور دارند؟
در ابتدا، باید به این امر توجه داشت که رقابت فن آورد یک مسابقه سنجش مهارتی و تخصصی است یعنی در این مسابقه، مدرک تحصیلی اهمیت چندانی ندارد و مهارت فرد مهم است. به همین دلیل است که می گوییم مسابقه فن آورد تنها یک رقابت و مسابقه نیست. فن آورد با روشی نوین و منحصر به فرد، مهارت های تخصصی و استعداد افراد را در چالشی جذاب محک می زند و از بهترین ها حمایت می کند.
این مسابقه در سه حوزه برگزار می شود که شامل هنر،ICT و مدیریت است. هر کدام از این سه شاخه، زیر شاخه های جداگانه ای دارد که درنهایت موجب شده که 18 رشته مختلف امکان حضور در این مسابقه را داشته باشند.
در ابتدا یک آزمون اینترنتی برای این 18 رشته برگزار کردیم. برای هر رشته یک سری سوال طراحی شد و شرکت کننده ها در مسابقه شرکت کردند. با بررسی هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم که برای 13 تا از این 18 تا رشته، مسابقه حضوری برگزار کنیم.
برای شرکت کنندگانی که از مرحله مسابقه اینترنتی موفق بیرون آمدند یک جلسه آشنایی و توجیهی برگزار کردیم و به شرکت کنندگان توضیح دادیم که معرفی و ارائه ایده هایشان باید به چه صورتی انجام شود و مرحله حضوری هم اکنون درحال برگزاری است که شرکت کنندگان باید به صورت حضوری به توضیح و ارائه طرح هایشان بپردازند و کاری که انجام داده اند را بر اساس معیارهای آموزش داده شده به داورها ارائه بدهند. داورها براساس معیارهای موجود به نمره دهی خواهند پرداخت و نفرات اول تا سوم انتخاب در رشته انتخاب می شود.
•از هر رشته چند نفر برای شرکت در مسابقه حضوری، تعیین شده است؟
در هرکدام از رشته ها 7 نفر برای مرحله حضوری انتخاب شدند و از میان این 7 نفر، سه نفر برتر انتخاب خواهند شد و جوایزی به آنها اهدا می شود.
در حوزه هنر، رشته های هویت بصری، تصویرسازی، معماری، طراحی رابط کاربری، بسته بندی و تبلیغات حضور خواهند داشت و در حوزه مدیریت هم کارآفرینی، سرمایه گذاری هوشمند شرکت می کنند.
ثبت نام برای حضور در مسابقه از اسفند ماه شروع شد و مهلت ارسال آثار برای شرکت کنندگان تا اواخر اردیبهشت ماه بود.
بعد از مسابقه تئوری، بررسی بر روی طرح ها صورت گرفت و در نهایت یک مرحله جلسه توجیهی برای شرکت کنندگان برگزار کردیم تا شرکت کنندگان با چگونگی ارائه طرح هایشان، آگاهی داشته باشند.هم اکنون نیز مرحله حضوری به مدت 8 روز در حال برگزاری است.
•بیشتر چه افرادی تمایل داشتند که در این مسابقه شرکت کنند؟
معمولا دانشجوها تمایل بیشتری دارند که در این مسابقه حضور داشته باشند. البته در برخی از رشته افرادی غیر از دانشجوها نیز حضور داشتند مثل برنامه‌نویسان کامپیوتر یا موبایل و حتی از گروه دبیرستانی های نخبه و اساتید دانشگاه ها نیز شرکت کننده داشتیم.
•آیا برای شرکت کنندگان محدودیت یا شرایط خاصی در این مسابقه تعیین شده بود؟
محدودیت سنی برای شرکت کنندگان نداشتیم ولی برای رشته کارآفرینی، افراد باید بالای 18 سال سن داشته باشند. هر فردی می تواند در هر رشته ای که تمایل دارد شرکت کند و حتی ما به مدرک تحصیلی نیز توجه چندانی نشان نداده ایم.
اگر فرد مهارت و توانانمدی لازم را داشته باشد داشتن یا نداشتن مدرک تحصیلی اهمیت چندانی ندارد.
•داوری در این مسابقه توسط چه کسانی صورت می گیرد؟
داورها در سه بخش به بررسی مهارت های افراد می پردازند. داورهای صنفی، اساتید دانشگاه و کارفرمایان. سوالاتی که در این مسابقه طرح می شود مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و شرکت کنندگان باید آن ها را برطرف کنند و پاسخ بدهند.
•چه جایزه هایی که برای سه نفر اول تهیه دیده شده است؟
برای هر رشته جایزه منحصر به فرد و جداگانه ای در نظر گرفته شده ولی در مجموع 500 میلیون تومان جایزه نقدی به نفرات اول تعلق می گیرد. همچنین اعطای گواهی نامه معتبر، معرفی به شرکت های پیشرو در زمینه های دانش بنیان، کمک به تجاری سازی ایده های برتر و شناسایی حوزه های فعال صنعت و بازار کار تنها بخشی از مزیت های حضور در رقابت فن آورد است.
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir