رویـدادهـا

معرفی 6 نوآوري برتر برای تجاري‌سازي و جذب سرمايه در صنعت سنگ

معرفی 6 نوآوري برتر برای تجاري‌سازي و جذب سرمايه در صنعت سنگ

با دیگران به اشتراک بگذارید

۶ طرح برتر از میان بیش از 80 طرح و اختراع در فستیوال "نوآوری‌های صنعت سنگ" که در اتاق بازرگانی ایران و با همت فن بازار ملی ایران برگزار شد، براي سرمايه‌گذاران اين حوزه صنعتي ارائه حضوری شدند.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، هشتمین فستیوال تخصصی عرضه نوآوري به همت مرکز فن بازار ملی ایران با حضور نمایندگانی از انجمن سنگ ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از سرمایه گذاران و صنعتگران این عرصه برگزار شد.
در این رویداد که ماه عسل تلاش چند ماهه مرکز فن بازار ملی ایران بود بیش از 80 طرح و اختراع برای عرضه به دبیرخانه این مرکز ارسال شد و پس از چند مرحله دریافت و غربال نوآوری‌ها بالاخره 6 نوآوري برتر برای ارائه حضوری و مجموعا 71 طرح و اختراع برای انتشار در کتابچه این رویداد آماده شدند.
مهندس اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به ظرفیت بالای این صنعت برای کار و توسعه گفت: با توجه به ظرفیت بالای کشور در حوزه صنعت سنگ، تصمیم بر آن شد تا هشتمین فستیوال این مرکز در این زمینه صنعت سنگ و مصنوعات آن برگزار شود.
وی تصریح کرد: بهره‌گیری از نوآوری و فناوری های نوین به جد یکی از مزیت‌های مهم رقابتی برای بنگاه‌ها به حساب می آید و مرکز فن‌بازار ملی ایران به عنوان بسترساز توسعه تبادلات فناوری کشور ایجاد زمینه برای تجاری ‌سازی این نوآوری‌ها از طریق فروش و یا جذب سرمایه‌گذار را در دستور کار خود قرار داده ‌است.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران یکی از این بسترها را بازار دارایی فکری عنوان کرد و یادآور شد: بازار دارایی‌های فکری با هدف کمک به فروش و جذب سرمایه‌ برای دارایی‌های فکری ثبت‌ شده کشور در بستر امن و مطمئن بورس با همکاری سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأسیس شده است و فستیوال‌های عرضه نوآوری با هدف توسعه تبادلات در این بستر طرح‌ریزی شده است.
قابل توجه است که طرح های ارائه شده در این رویداد به شرح زیر بود:

طرح اول: "تولید زئولیت از لجن کارخانه جات سنگبری" که بر اساس آن از پسماندها و لجن کارخانه جات می توان زئولیت تولید کرد، زئولیت به عنوان جاذب، کاتالیست و غربالگرهای مولوکولی در صنایع مختلف چون نفت، گاز، پتروشیمی شوینده ها و ... استفاده می شود. این طرح دارای گواهی ثبت و نمونه اولیه است.

طرح دوم:" تولید کاغذ با استفاده از نخاله ساختمانی و گل سنگ" که با استفاده از این طرح با توجه به کمبود منابع اولیه تولید کاغذ، میتوان بدون نیاز به آب و تنها با استفاده از نخاله های ساختمانی و گل سنگ، کاغذ و محصولات سلولزی با مقاومت بالا، کشش بالا در برابر پارگی، قیمت پایین و ذخامت های متنوع تولید کرد. این طرح گواهی ثبت دارد و در حجم پایین هم به تولید صنعتی رسیده است.

طرح سوم: "تولید CNC واتر جت 5محوره جهت برش سنگ و شیشه". این CNC جهت برش سنگ و شیشه با زاویه های شیب دار و منحنی دار به علاوه با قابلیت درآوردن قوس های مختلف است.با این دستگاه می توان ی ک وان سنگی با فرم های پیچیده و زیبا در اشکال مختلف را تولید کرد. این طرح در حال ثبت اختراع است و هنوز به تولید نرسیده است.

طرح چهارم: "دستگاه تمام اتوماتیک پوشش دهی حفرات سطح انواع سنگ با استفاده از تزریق انواع ماستیک ها در تولید و فراوری سنگ". این دستگاه به منظور رفع مشکلات ناشی از رزین کاری سنگ که در حال حاضر توسط نیروی انسانی انجام می شود به کار گرفته می رود. از جمله مزایای بهره گیری از این دستگاه به جای نیروی انسانی دقت و سرعت عمل بالاتر به علاوه پوششدهی مناسب تمام سطح سنگ است.این دستگاه گواهی ثبت اختراع ندارد و در قالب یک ایده اولیه مطرح شده است.

طرح پنجم: "تولید دستگاه اتوماتیک ماستیک سنگ" که این محصول در دستگاه رزین کاری خط تولید کارخانه جات سنگبری استفاده می شود و با تشخیص پلاک سنگ عبوری از خط تولید، ماده ماستیک موجود در مخزن را روی سنگ ریخته و ماده هاردنر را به آن اضافه می کند،سپس کاردکهای دستگاه ماده را به طور یکنواخت روی سنگ مالیده تا تمام منفذهای آن توسط ماده ماستیک پر شود و پلاک سنگ برای مرحله بعد(ساب) آماده شود. این دستگاه هم در حال ساخت نمونه اولیه است.

طرح ششم: "دستگاه کاشی کار و سنگ کاری" که فرایند نصب سنگ، کاشی و سرامیک را از حالت سنتی و دستی به روش نیمه مکانیزه ارتقا داده و سرعت و کیفیت نصب را افزایش می دهد. این دستگاه قابلیت نصب سنگ و سرامیک در ابعاد مختلف بدون محدودیت ارتفاع روی دیوار را دارد و به کارگیری آن موجب افزایش سرعت و کیفیت نصب بدون نیاز به نیروی انسانی ماهر خواهد شد. دستگاه ثبت اختراع شده اما نمونه تولیدی ندارد.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir