رویـدادهـا

معرفی 8 ایده ارائه شده در استارتاپ دموي گردشگری

معرفی 8 ایده ارائه شده در استارتاپ دموي گردشگری

با دیگران به اشتراک بگذارید

در اين رويداد که در حوزه گردشگری برگزار شد، 8 استارتاپ منتخب به ارائه استارتاپ خود به سرمایه‌گذاران و متولیان صنعت گردشگری پرداختند که در زیر معرفی این استارتاپ ها را از زبان بنيان گذاران آنها می خوانید:

اتاق فرار

مسیح خدابخشیان هم بنیان گذار استارتاپ "اتاق فرار" از گروه گردشگری و تفریح است که در خصوص این بازی گفت: این استارتاپ از سال 94 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و طراح و تولید کننده بازی های اتاق فرار و بازی های معمایی با سناریوهای متفاوت در فضای باز و بسته است، این بازی فکری و معمایی از سال 2008 در ژاپن طراحی و آغاز به کار شده که ما در اردیبهشت 95 در امارت دبیرالملک منطقه 12 یک نمونه آن را پیاده سازی کردیم، سپس به صورت مشارکت با سرمایه گذاران شخصی در کرج، اصفهان، مشهد و اهواز هم این بازی را طراحی و پیاده سازی کردیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمایل داریم تا این بازی را به صورت پیوسته در تمام کشور توسعه دهیم و برای شروع این کار نیاز به سرمایه ای 200میلیون تومانی داریم که بازگشت سرمایه 1 میلارد تومانی در سال را برای آن پیش بینی کرده ایم.

خدابخشیان در خصوص رویداد استارتاپ دمو گردشگری اظهار امیداوری کرد و گفت: ما شخصا خیلی دنبال سرمایه گذار بودیم اما دسترسی به چنین بستری که تعداد زیادی سرمایه گذار تخصصی دور هم جمع شوند برایمان فراهم نبود و به نظرم این برنامه می تواند نقطه شروع خوبی هم برای ما و هم سایر استارتاپ های این حوزه باشد.

بزنیم بیرون

محمدجواد رفیع پور، مدیر پروژه "بزنیم بیرون" از گروه گردشگری و تفریح-اقامت است که در خصوص این پروژه گفت: بزنیم بیرون سامانه فروش تور و رزرواسیون خدمات گردشگری، سامانه برنامه ریزی گردشگری اوقات فراغت ، سامانه ای برای رویدادهای لحظه ای و سامانه ای برای مسیریابی جاذبه های فراغتی و گردشگری است که از سال 93شروع به کار کرده و طبق گزارش آخرین ماه کاری، این سامانه 114هزار یونیک ویزیتور و 450هزار بازدید داشته است.

وی تصریح کرد: در این سامانه ما کلیه خدمات مورد نیاز برای پر کردن اوغات فراغت را به مخاطب با برنامه ریزی بر اساس میزان پول، زمان و علاقه مندی ها ارائه می کنیم همچنین غنای اطلاعاتی که مورد نیاز مخاطب است در این سامانه جامع و کامل ارائه شده است.

رفیع پور در خصوص هدف شرکت در این استارتاپ دمو گفت: استارتاپ ها بعد از مدتی که فعالیت می کنند نیاز به توسعه و جذب سرمایه دارند و ما برای بزرگ تر شدن نیاز به سرمایه ای 255میلیون تومان داریم که با حضور در این رویداد امیدواریم این جذب سرمایه صورت بگیرد.

مگاتک

جمال اعظم صادقی مدیرعامل استارتاپ "مگاتک" از گروه گردشگری مجازی-تفریحی است که در توضیح این استارتاپ گفت:نمایش سه بعدی بازسازی شده 360درجه با کمک فایل های مولتی مدیا و گشت و گذار در اماکن تاریخی با استفاده از موبایل و هدست واقعیت مجازی موضوعی استارتاپ ماست که در شیراز و برای تخت جمشید به صورت پایلوت آغاز کرده ایم.

وی تصریح کرد: استفاده از واقعیت مجازی مخصوصا برای گردشگری تاریخی موضوعی است که به خوبی میزان توجه و اهمیت گردشگری تاریخی را در همه کشورها نشان می دهد و تمام اماکن تاریخی و باستانی می توانند از این امکان بهرمند شوند و پویایی و به روز بودن این حوزه را نشان دهند.

مدیر این استارتاپ در خصوص پتانسیل های ایران برای بهره گیری از این امکان گفت: ایران جزو 5کشور گردشگری تاریخی جهان به شمار می آید و یک سرمایه گذار تنها با 500میلیون تومان سرمایه اولیه میتواند ما را در چند برابر کردن جاذبه اماکن تاریخی یاری کند.

اعظم صادقی در خصوص استارتاپ دمو گردشگری هم گفت: امیدواریم این جذب سرمایه برای ما در این رویداد صورت بگیرد و در آینده هم برنامه های اینچنینی به صورت مستمر برگزار شود، البته حتی اگر جذب سرمایه ای هم صورت نگیرد همین که ما بتوانیم امکانات، تکنولوژی ها و توانمندی های بسترهای مجازی در صنعت گردشگری را به متولیان و صاحبین این صنایع معرفی کنیم به نظرم بسیار مفید است و رسالت این رویداد انجام شده است.

گردشگری سلامت آریا

محمد هادی شجاری هم بنیانگذار استارتاپ "گردشگری سلامت آریا" از گروه گردشگری سلامت است که در خصوص این سایت گفت: در این سایت ما سعی داریم پزشکان و بیمارستان های ایرانی را برای جذب بیماران خارجی معرفی کنیم، در واقع به دلیل گردش مالی 1میلیارد دلاری گردشگری سلامت در کشور و همچنین وجود پزشکان و بیمارستان های تخصصی مناسب در کشور می توانیم به کمک این سایت، گردشگرانی که با هدف درمان یا زیبایی به پزشکان ایرانی مراجعه می کنند را ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: حدود 2 ماه است که این سایت در دسترس کاربران قرار گرفته و در طول همین مدت کوتاه ما 30 درخواست از گردشگران مختلف از کشورهای همسایه گرفته تا گردشگران کشورهای اروپایی را داشته ایم و برای توسعه کار و پیشرفت این سایت به سرمایه ای 450میلیون تومانی نیاز داریم که امیدواریم در این رویداد با توجه به اهمیت و خاص بودن این حوزه سرمایه گذار مورد نظر را جذب کنیم.

توگِدِر (Together)

حامد شمس هم بنیان گذار استارتاپ "توگِدِر" از گروه گردشگری و تفریح- اقامت است که در خصوص این استارتاپ گفت: توگدر موتور جستجوی هوشمندی است که خدمات بسیاری از سرویس های تفریحی را به صورت یکپارچه در اختیار کاربر می گذارد، این پروژه از سال 94کلید خورده و برگزیده کنفرانس ای بی جز برلین است و رتبه چهارم وی سی کاپ هفت دانشگاه شریف را هم به دست آورده است.

وی تصریح کرد: مشکل عدم یکپارچگی و سردرگمی برای پر کردن اوغات فراغت و گردشگری کاربران، توسط این سامانه حل می شود و سرویس های تفریحی مانند تخفیف های گروهی، سفارش آنلاین غذا، رزو بلیط سینما و ... را به صورت یکپارچه ارائه می دهیم که در این مدت 1500کاربر فعال در استان تهران جذب کرده ایم برای اینکه بتوانیم همین روند رشد را تکرار کنیم نیاز به 600میلیون سرمایه مالی داریم.

شمس در خصوص شرکت کنندگان در رویداد مربوطه گفت: استارتاپ هایی که امروز ما با آن ها آشنا شدیم واقعا در سطح بالا و مناسبی قرار دارند و برخی در حوزه های فعالیت می کنند که نیاز امروز صنعت گردشگری کشور است و جالب این است که این حوزه ها مانند رباتیک و واقعیت مجازی حوزه هایی هستند که در دنیا هم مطرح هستند.

آگیرا

حمید رضا لورک آقا عضو هیات مدیره شرکت "آگیرا" از گروه گردشگری و تفریح-اقامت است که در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: ایجاد تجربه حس حضور در مکان به کمک فناوری واقعیت مجازی موضوعی مهم و قابل توجه در صنعت گردشگری همه دنیاست ما هم در تلاشیم تا به کمک شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری و متولیان اماکن گردشگری و تفرحی اقامتی، تجربه این حس را برای کاربران به واقعیت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: این کار با استفاده از روش های پیشرفته برنامه نویسی و هدست های حرفه ای واقعیت مجازی برای بازدیدکنندگان انجام می شود که برای شروع ما به 500 میلیون تومان سرمایه گذاری ثابت و 1میلیارد تومان سرمایه در گردش طی دو سال نیاز داریم.

دکتر ربات

احسان صفاری مدیر عامل شرکت "دکتر ربات" از گروه گردشگری و تفریح-اقامت است که در خصوص فعالیت مجموعه خود گفت: ما طراح و تولیدکننده ربات های هوشمند اجتماعی هستیم که یکی از حوزه های مورد توجه و با پتانسیل را حوزه گردشگری دیده ایم، این ربات های اجتماعی در هتل ها، مناطق گردشگری، رستوران ها، پاساژ های تفریحی و ... می توانند به منظور سرگرمی، جلب توجه و ارائه خدمات به مشتریان و بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: برای توسعه محصول و تولید تعداد مورد نظر از ربات های اجتماعی در بخش گردشگری ما نیاز به 500 میلیون تومان جذب سرمایه داریم.

استخر موج

محمدرضا جوانمردی صاحب طرح و مدیر عامل استارتاپ " استخر موج" از گروه گردشگری و تفریح است که در توضیح این مجموعه گفت: فراهم کردن امکان انجام و آموزش موج سواری و ورزش های آبی در تمام نقاط کشور حتی در فواصل بسیار دور از دریا هدف استارتاپ ماست که تمام علاقه مندان و ورزشکاران و به علاوه گردشگران امکان موج سواری در مراکز تفرحی و هتل ها را به دست می آورند.

وی تصریح کرد: با وجود این استخر، امکان تولید موج با قابلیت موج سواری به وجود می آید که با توجه به جذابیت های این ورزش، می توان گردشگران و علاقه مندان زیادی را جذب کرد.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir