رویـدادهـا

معرفی شرکت الکترونيک سپيد افرا، از شرکت های موفق پارک فناوری پردیس

معرفی شرکت الکترونيک سپيد افرا، از شرکت های موفق پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

شرکت الکترونيک سپيد افرا، در زمینه طراحي و ساخت محصولات SMPS یکی از شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس است که بیش از دو دهه تجربه کارآمد در این زمینه دارد و از سال 1386به طور رسمی تاسیس شده است. مدیران این مجموعه هدف از تأسيس اين شرکت را انجام فعاليت هايی در زمينه طراحی، ساخت و توليد منابع تغذيه سوئيچينگ جهت مصارف در تجهيزات نيروی مخابراتي و ساير صنايع مصرف کننده اين محصولات معرفی می کنند، از مهمترین مصرف کنندگان محصولات این شرکت می توان به صنایع مخابرات، شرکت برق ، شرکت نفت ، بانکها ،صنايع باتری سازی، صنايع نظامی و تمام صنایعی که باتری و تجهیزات مخابراتی را استفاده می کنند اشاره کرد.
از جمله موفقیت های این مجموعه ، تولید دستگاه "یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر" برای کنترل، مانیتورینگ و حفاظت از شارژها و باتری های نصب شده در اتاق های باتری، مورد استفاده مراکز مخابراتی، نیروگاهی و مراکز کنترل راه آهن و مترو نام برد که به عنوان یکی از هشت محصول برتر پارک فن آوری پردیس هم معرفی شده است.
با منابع کم ولی تجربه زیاد شروع کردیم
ایرج رستمی رئیس هیات مدیره و مدیر بخش طراحی این شرکت در توضیح چگونگی شروع به کار این مجموعه گفت: در ابتدای تأسيس، شرکت ما با حداقل سرمايه مالی، فعاليت خود را در زمينه پشتيبانی و تعميرات منابع تغذيه مربوط به شرکت های داخلی و خارجی از جمله شرکت منابع تغذيه الکترونيک PSP (بعنوان نمايندگی خدمات پس از فروش شارژرهای سوئيچ مد ) و ساير شرکت های توليد کننده آغاز کرد اما با توجه به بيش از دو دهه تجربه مدیران این مجموعه در زمينه طراحي و ساخت محصولاتSMPS در ايران با پشتوانه دانش فنی سوئيچينگ، سال 92دو محصول کنترلی و تغذیه را به تولید رساندیم.
وی در خصوص اشتغال زایی نیروی انسانی در این مجموعه گفت: از همان سال تا کنون ما حدود 30 نفر نیروی انسانی متخصص در رشته های مهندسی الکترونیک،برق قدرت، طراحی صنعتی، مهندسین نرم افزار و سخت افزار را مشغول به کار کرده ایم.
وی تاکید کرد: ما در تلاشیم تا متناسب با نیاز مشتری و بازار مصرفی محصولات کم ظرفیت و پرظرفیت را تولید کنیم و در حال حاضر محصولات متنوعي بنا به نياز مصرف در سازمان های دولتي ، خصوصي و يا مشتريان خاص در اين شرکت طراحی و توليد کرده ایم.
محصول ایرانی، با کیفیت بالاتر از نمونه خارجی
در ادامه این مباحث ایرج رستمی به مهمترین دستارود این شرکت که همان یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر است اشاره کرد و گفت: ما این محصول را بر اساس نیاز بازار داخلی با استفاده از دانش و تکنولوژی های روز دنیا و با برطرف کردن ضعف های نمونه های خارجی طراحی و تولید کرده ایم که می تواند کنترل یک سایت و یک مجموعه را برای کنترل و مانتورینگ به عهده بگیرد.
وی تصریح کرد: طراحی و تولید این محصول از سال 94 آغاز شد که با استقبال خوبی از جانب صنایع مصرف کننده مواجه شد چرا که این محصول نسبت به نمونه های خارجی مزایای بسیاری را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد.
رستمی با اشاره به مزیت های رقابتی این محصول گفت: اولین و مهمترین مزیت به نظر من ایرانی بودن محصول است، ما که همواره صحبت از محصول ایرانی و حمایت از محصول داخلی می کنیم پس باید این مزیت را در نظر گرفت که در مقایسه با نمونه های خارجی ما یک مزیت ایرانی بودن را داریم که همین موضوع خود باعث ایجاد مزیت های دیگر از جمله امنیت بالا در کار می شود، در واقع بحث نرم افزار و کنترل نرم افزاری در این یونیت ها و امنیت اهمیت بالایی دارد چرا که نرم افزارها روی یونیت های خارجی توسط خودشان طراحی شده و با استفاده از شبکه می توانند اطلاعات ما را در اختیار داشته باشند اما دسترسی خارجی و احتمال هک و کارهای خرابکارانه توسط منابع بیرونی در سیستم های ما صفر است.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین امکانات و کیفیت قطعات دستگاه ما نسبت به سایر نمونه ها بیشتر است و از نظر قیمتی هم کاملا رقابتی هستیم.
حمایت های معنوی پارک فناوری پردیس از فناوری های نو
رئیس هیات مدیره شرکت الکترونيک سپيد افرا در ادامه به حمایت های پارک فناوری پردیس از مجموعه خود اشاره کرد و گفت: پارک فناوری کمک های فکری و حمایت های معنوی زیادی از ما به عمل آورده است، مثلا همین که محصول ما را به عنوان 8 محصول برتر پارک معرفی کرد به نوعی مهر تاییدی بر محصول و نوعی بازاریابی برای ما به حساب می آید، این پارک حمایت های خود از محصولات فناورانه را هرگز دریغ نمی کند.
در حال تکمیل سبد محصولات
وی از اهداف مجموعه دانش بنیان خود چنین گفت: سعی بر این داریم که روز به روز کیفیت دستگاه ها را ارتقا دهیم و بتوانیم رقیب خارجی خود در بازار داخلی را کنار بزنیم و همچنین به فکر فعالیت در بازارهای بین المللی و صادرات هم هستیم و برای این منظور در حال رایزنی با برخی کشورهای منطقه هستیم چراکه محصول ما از نظر تکنولوژی و دانش فنی در سطح بالایی قرار دارد.
رستمی همچنین توضیح داد: همچنین قصد داریم سبد محصول را از نظر تغذیه و منابع انرژی توسعه دهیم و سبد کاملی از مبدل ها را ارائه کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار مصرفی خود را در اختیار داشته باشیم.
مدیر طراحی این شرکت در آخر به سهم پایین در بازار اشاره کرد و گفت: متاسفانه واردات بی رویه در این حوزه یکی از بزرگترین موانع رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان چون ما است، ما با وجود محصولات با کیفیت و متنوعی که در این حوزه داریم همچنان سهم قابل توجهی از بازار در دست محصولات خارجی است که امید داریم با تلاش های بیشتر ما و حمایت های مراکز زیربط این حجم واردات کاهش یابد.



ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir