رویـدادهـا

با سخنرانی ریس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس صورت گرفت

معرفی ظرفیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در اجلاس اپن بریکس

معرفی ظرفیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در اجلاس اپن بریکس

با دیگران به اشتراک بگذارید

میلاد صدرخانلو می‌گوید هدف از سخنرانی در اجلاس بریکس معرفی روش‌های مختلف توسعه و افزایش مقیاس استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور در زیست بوم فناوری و نوآوری با ارائه مثال‌هایی از زیست بوم فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس؛ رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پارک پردیس گفت: بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری چند اقتصاد در حال توسعه، پیشرفته و نوظهور دنیاست که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است.

میلاد صدرخانلو اضافه کرد: هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در ردهٔ کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطهٔ اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸٪ قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد و به همین دلیل ایران در تلاش است تا به این گروه اضافه شود.

صدرخانلو گفت: در این راستا به تازگی جلسه‌ای با نام اپن بریکس تشکیل شده و هدف آن، توسعه فعالیت شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی است که می‌خواهند در کشورهای این گروه حضور داشته باشند. شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها با هدف توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری در این اجلاس شرکت می‌کنند تا شبکه‌سازی کرده و با جذب احتمالی سرمایه، بازارشان را نیز توسعه دهند.

او تاکید کرد: «بریکس پلاس ایران» به تازگی در این گروه شکل گرفته تا پنجره‌ای برای ورود ایران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به این عرصه باشد و پارک فناوری پردیس به عنوان نماینده ایران در این اجلاس به بیان تجربیات و دستاوردهای خود پرداخته است.

به گفته صدرخانلو هدف از سخنرانی در اجلاس بریکس معرفی روش‌های مختلف توسعه و افزایش مقیاس استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور در زیست بوم فناوری و نوآوری با ارائه مثال‌هایی از زیست بوم فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران بود.

ریس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس تصریح کرد: در این سخنرانی به کلیت طراحی مقیاس پذیری استارتاپ‌ها و روش‌های رشد مقیاس آن‌ها اشاره شد و در ادامه به معرفی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور پرداخته و روش‌های افزایش مقیاس استارتاپ‌ها در ایران نیز معرفی گردید.

او در پایان تاکید کرد: به دلیل جذابیت موراد ارائه شده، بناست در جلسه بعدی این گروه در آبان ماه نیز سخنرانی‌ای با مثال‌های تخصصی برای ظرفیت‌های سرمایه گذاری و سرمایه پذیری در زیست بوم فناوری کشور برای نماینده جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir