رویـدادهـا

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک تجارت در اینوتکس؛

میرامینی: اینوتکس نقطه تلاقی نهادهای دولتی، مردم و کسب و کارهاست

میرامینی: اینوتکس نقطه تلاقی نهادهای دولتی، مردم و کسب و کارهاست

با دیگران به اشتراک بگذارید

صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک تجارت در نمایشگاه اینوتکس 2021 توافق‌نامه همکاری امضا کردند. میر امینی مدیرعامل این صندوق در مورد انتخاب نمایشگاه اینوتکس به عنوان میزبان امضای این سند گفت: اینوتکس نقطه تلاقی نهادهای دولتی، مردم و کسب و کارهاست.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ ، میزبان تفاهم‌نامه‌های مختلفی بین نهادها و شرکت های حوزه نوآوری بوده است که خیلی از آنها می‌توانند، موانع مهمی را از مسیر توسعه پایدار کشور حذف کند و گشایش‌های بزرگی را ایجاد کند.

یکی از این تفاهم نامه‌ها، در روز سوم اینوتکس بین صندوق توسعه فناوری‌های نوین و هیئت عامل بانک تجارت امضا رسید. مهندس میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین در این زمینه عنوان داشت: که این تفاهم نامه نهمین تفاهم نامه بین صندوق و سیستم بانکداری کشور است که در جریان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: خروجی ملموس این تفاهم‌نامه این است که بانک‌ها از این پس ضمانت‌نامه‌ای را که توسط این صندوق‌ برای کسب و کارها و استارتاپ‌ها و شرکت‌‌های فناور صادر می‌شود، به عنوان یک سند قابل استناد پذیرفته و ارزیابی و اعتبارسنجی این صندوق نوآوری را بپذیرند. همچنین از این پس شرکت ها بتوانند با مراجعه به ما و دریافت این ضمانت‌نامه‌ به سراغ بانک‌ها برای تامین مالی بروند.

کمک متقابل استارتاپ‌ها و شرکت‌‌های فناور به توسعه بانک‌ها

میر امینی توضیح داد: در گام بعد ما به دنبال آن هستیم که طی هم‌اندیشی با بانک‌ها با توجه به نیاز و نوع فعالیتشان به دنبال خلق محصول باشیم و بتوانیم از دانش و تخصص و دسترسی که داریم به رشد نوآوری در بانک‌ها کمک کنیم. 

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین در خصوص اینکه چرا نمایشگاه اینوتکس را به عنوان میزبان امضای این تفاهم نامه انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت: نمایشگاه اینوتکس نقطه تلاقی نهادهای دولتی، شرکت ها، مردم و کسب و کارهاست. ما سعی کردیم از پتانسیل نمایشگاه خوب اینوتکس استفاده کنیم.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

اینوتکس، نشان‌دهنده حرکت به سوی استفاده از هوش مصنوعی است

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وی در خصوص تفاوت‌های شکل گرفته نسبت به گذشته اینطور ادامه داد: تا همین چند سال پیش، چنین تفاهم‌نامه‌هایی آرزوی ما بود. تا بتوانیم مشکلات استارتاپ‌ ها را از پیش پایشان برداریم. بانک ها پیش از این از ما منابع می‌خواستند تا امکان اعتبارسنجی و ضمانت‌نامه را به ما دهند. اما ما چندان بخش‌های ثروتمندی نیستم که بتوانیم یک سرمایه را برای چنین کاری بلوکه کنیم.

میرامینی ادامه داد: خوشبختانه بانک‌ها در سال‌های اخیر وارد یک رقابت با یکدیگر شده‌اند تا بتوانند خدمات بیشتری به آنها بدهند. ما هم با توجه به دانش، تخصص، چابکی، انعطاف پذیر و دسترسی‌هایی که داریم می‌توانیم برای سیستم‌ بانکداری کشور ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر حلقه‌های تامين کننده مالی کسب و کارهای فناورانه تکمیل شده و با ورود بانک‌ها به تامین سرمایه استارتاپ‌ها، باید این مسیر را تسهیل کنیم و سرعت بدهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir