رویـدادهـا

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری فن‌بازار تخصصی صنعت گاز برگزار شد.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری فن‌بازار تخصصی صنعت گاز برگزار شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری فن‌بازار تخصصی صنعت گاز با حضور معاون وزیر نفت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری فن‌بازار تخصصی صنعت گاز با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز و مسئولین نهادها و دستگاه ‌های ذیربط در حوزه توسعه فناوری در شرکت ملی گاز برگزار شد.
فن‌بازار تخصصی صنعت گاز، با همکاری مشترک مرکز فن‌بازار ملی ایران و شرکت ملی گاز ایران در فروردین ماه 96 راه‌اندازی شده و فعالیت‌های خود را با استفاده از ظرفیت کارگزاران بخش خصوصی و با هدف افزایش سهم شرکت های داخلی در تامین تجهیزات و فناوری های مورد نیاز صنعت گاز، آغاز نموده است.
اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران با اعلام این خبر ، در خصوص ماموریت های فن‌بازار تخصصی صنعت گاز گفت:
ماموریت های فن‌بازار تخصصی گاز مبتنی بر ایجاد راهکارهای عملیاتی برای تامین نیازمندی های فنی و فناوری بخش های مختلف صنعت گاز با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی ترسیم شده است. بر این اساس، این فن‌بازار تلاش دارد تا با شناسایی گلوگاه های فناوری در صنعت گاز از یکسو و احصا و نمایش توانمندی های شرکتهای صنعتی دانش بنیان از سوی دیگر، پلی برای ارتباط مستمر و پایدار بین عرضه و تقاضا در این صنعت ایجاد نموده و با استفاده از شیوه‌های نوین و فرآیندهای شناخته شده جهانی، نسبت به بومی‌سازی و تامین تجهیزات، قطعات و مجموعه های مورد نیاز صنعت گاز، منطبق با استانداردهای بین المللی اقدام نماید.
وی ادامه داد: برای تقویت این جریان و افزایش توجه به توان شرکتهای داخلی در این صنعت، لازم است علاوه بر ایجاد بسترهای قانونی، سازوکار عملیاتی و میدانی به همراه دستورالعمل های اجرایی نیز طراحی و پیاده شود که عملا فن‌بازار تخصی صنعت گاز با همین هدف ایجاد شده است و فعالیت‌های خوبی را طی یکسال گذشته آغاز نموده است.
قنبرپور گفت: برای دستیابی به اهداف بزرگ فن‌بازار تخصصی صنعت گاز، اهتمام و همکاری دستگاه‌های متعدد در بدنه حاکمیت و مشارکت جدی بخش خصوصی از جمله انجمن‌ها و سندیکاهای تخصصی لازم است که این مهم در قالب ایجاد شورای راهبری و سیاسگذاری فن‌بازار تخصصی صنعت گاز پیش بینی شده است و امروز نخستین جلسه این شورا برگزار شد.
تبیین ماهیت و مدل فعالیت فن‌بازار تخصصی صنعت گاز، بررسی موانع پیش رو برای توسعه فعالیت ها و نیز راهکارهای نظام‌مند کردن و مباحث قانونی و آیین‌نامه ای حاکم بر اقدامات این فن‌بازار، به انضمام گزارش عملکرد و فعالیت های فن‌بازار تخصصی صنعت گاز در سال گذشته، از جمله مواردی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.
گفتنی است این شورا با حضور نمایندگان بخش های مختلف وزارت نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس، مرکز فن‌بازار ملی ایران، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، صندوق توسعه فناوری های نوین و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) و به ریاست معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.
شایان ذکر است طبق ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز فن‌بازار ملی ایران، مسئولیت ساماندهی ، ایجاد و توسعه فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی در کشور را بر عهده دارد و در همین راستا، فن بازار تخصصی صنعت گاز که از جمله فناوری های اولویت «الف» نقشه جامع علمی کشور است، به عنوان نخستین فن‌بازار تخصصی کشور راه اندازی شده است.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir