رویـدادهـا

اینوتکس پیچ و ریسرچ پیچ ایستگاه اول را پشت سر گذاشتند؛

نخستین رویداد استانی اینوتکس 2024 به میزبانی کرمانشاه برگزار شد

نخستین رویداد استانی اینوتکس 2024 به میزبانی کرمانشاه برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

نخستین رویداد جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه در این استان برگزار شد. این رویداد در دو بخش ریسرچ پیچ و اینوتکس پیچ و با هدف رقابت میان پژوهشگران و همچنین نوآوران استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نخستین رویداد استانی اینوتکس 2024 در دو بخش «ریسرچ پیچ» و «اینوتکس پیچ» به میزبانی کرمانشاه در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد.
در مرحله نخست این رقابت‌ها و در بخش ریسرچ‌پیچ، ارزیابی ۵۲ طرح پژوهشی توسط داوران صورت گرفت که از این میان ۲۲ تیم به بخش حضوری راه یافتند. در بخش حضوری این رویداد از میان پژوهش‌های ارائه شده شش پژوهشی در هر یک از حوزه‌های این رقابت‌ها برگزیده شدند؛ معدن و صنایع معدنی: طرح ساخت قیر طبیعی (خانم فدایی)، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی: طرح درمان بیماران مبتلا به سرطان با استفاده از یادگیری عمیق (آقای آبادی)، سلامت و تجهیزات پزشکی: سنتز تلخ‌ترین ماده جهان (آقای باقری)، آب، انرژی و محیط‌زیست: سنتز فتوکاتالیست و طراحی کوره عمودی آزمایشگاهی (آقای تفرشی)، برق، الکترونیک و رباتیک: مدار کنترل هارمونیک در ابعاد کوچک (آقای اختراعی)، صنایع غذایی و کشاورزی: تأثیر محلول‌پاشی نانوذرات آهن، روی، تیتانیم و دود - آب بر گیاه مریم‌گلی (خانم مهرکیش).
همچنین در بخش اینوتکس‌پیچ، پس از بررسی اولیه ۴۳ طرح توسط داوران، ۱۵ تیم به مرحله ارائه حضوری این رقابت‌ها راه پیدا کردند. در روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه، پس از ارائه تیم‌ها و ارزیابی نهایی توسط داوران، تیم‌های «دوپامین آبی» در حوزه هوش مصنوعی برای طراحی پروتئین به‌عنوان تیم اول و تیم «تیروژ نیروی غرب»، پلتفرم کنترل خانه‌های هوشمند اعم از گلخانه‌ها و سایر مراکز، به‌عنوان تیم دوم برگزیده شدند.
شش تیم منتخب ریسرچ‌پیچ به همراه دو تیم برتر رقابت اینوتکس‌پیچ، جواز حضور در فینال این رقابت‌ها که در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در منطقه نوآوری پردیس برگزار می‌شود را کسب کردند.
بر اساس این گزارش، رویداد ریسرچ پیچ با هدف پیوند نظام‌مند پژوهش‌های علمی و زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و تقدیر و حمایت از فعالان و کنشگران پژوهش‌‌های مسأله‌محور و ایجاد بستر تسهیلگری پژوهش‌‌های علمی کشور در جهت مهارت‌افزایی و تحقق کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان به همت پارک فناوری پردیس برگزار می گردد. همچنین رویداد اینوتکس‌پیچ، عنوان رقابت استارتاپی نمایشگاه اینوتکس است که برای هفتمین دوره پیاپی با هدف شناسایی استعدادهای استان‌های کشور و معرفی ایشان به زیست‌بوم نوآوری و فناوری در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت‌های pitch.inotex.com و researchpitch.inotex.com مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir