رویـدادهـا

نشست استاندار و جمعی از مسئولین استان قم با مدیران پارک فناوری پردیس

نشست استاندار و جمعی از مسئولین استان قم با مدیران پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

روز سه‌شنبه 2 ارديبهشت‌ماه 93، استاندار و جمعی از مسئولین استان قم از جمله معاونین استانداری، روسای دانشگاه‌ها، اعضای شورای شهر و برخی از شخصیت‌های علمی این استان با حضور در پارک فناوری پردیس به بررسی زمینه‌های همکاری پیرامون ایجاد ساختارهای توسعه فناوری و تجاری‌سازی در استان قم پرداختند.


به‌گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در ابتدای این نشست بعد از ارائه و معرفی پارک فناوری پردیس از سوی یکی از مدیران پارک، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش استاندار قم، ضمن تشکر از ایجاد زمینه آشنایی با پارک فناوری پردیس و اشاره به تاثیرات چنین دیدارهایی برای درک و احساس مسئولیت مدیران، تاثیرات مثبت پارک فناوری پردیس در تولید علم و فناوری، اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را مایه مباهات دانستند.

 


ایشان با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر تحقق توسعه اقتصادی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان، بر لزوم پیگیری و انجام اقدامات تاثیرگذار برای دستیابی به مولفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در مناطق مختلف، به‌ویژه در استان قم تاکید کردند و خواستار همکاری پارک فناوری پردیس برای ایجاد و توسعه ساختارهای مشابه حمایت از توسعه فناوری و تجاری‌سازی در استان قم شدند.

 


در ادامه این نشست مسئولین استانی حاضر، مواردی مانند؛ توانمنديهای استان قم از حیث نیروی انسانی و توانایی‌های صنعتی و علمی، اهمیت ایجاد فرایندهای استعدادیابی و نیز لزوم حفظ و ایجاد تعامل دو سویه با پارک فناوری پردیس را مورد توجه و تاکید قرار دادند.
همچنین مهندس صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس در این جلسه با اشاره به الگوهای رقابتی بین نواحی مختلف در کشورهای توسعه‌یافته بر اهمیت ایجاد رقابت بین شهرها و استان‌ها برای ترغیب و حفظ نیروی انسانی متخصص از طریق پارک‌های علم و فناوری تاکید کردند و در ادامه به بررسی روندها، شرایط و پیش‌زمینه‌های ایجاد پارک فناوری در یک منطقه پرداختند.

 


گفتنی است در پایان این نشست میهمانان ضمن بازدید از نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناوری کشور با محصولات مبتنی بر فناوری پارک فناوری پردیس آشنا شدند و از تعدادی از شرکت‌هاي مستقر در پارک بازدید نمودند.

 


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir