رویـدادهـا

نشست بهره برداری از فناوری های داخلی حوزه سلامت آغاز به کار کرد

نشست بهره برداری از فناوری های داخلی حوزه سلامت آغاز به کار کرد

با دیگران به اشتراک بگذارید

نشست بهره‌برداری از فناوری های داخلی حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی همزمان با دومین همایش بیمارستان هوشمند با حضور بیش از 200 نفر از متخصصان و متولیان مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور و همچنین مدیران عامل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حوزه سلامت، در مرکز همایش‌های پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در ابتدای نشست دکتر مجتبی خلیل‌نژاد مدیرعامل شرکت فناوری پزشکی طبفا و عضو پارک فناوری پردیس گفت نیازهای صنعت درمانی کشور به خوبی شناخته نشده است در حالیکه این نیاز بوسیله فناوری داخلی و با بهره‌بردن از توان محققین ایرانی قابل تامین است.
دبیر دومین همایش بیمارستان هوشمند گفت: برخی استارت‌آپها و نوآوران بدون شناخت بازار و نیاز واقعی این حوزه، وارد فرایند تحقیق و تولید شده که در نهایت به تجاری‌سازی یافته‌های آنان لطمه وارد می‌شود. در این رویداد سعی خواهد شد تا بخشی از این خلا پر شده و هزینه نهایی تولید این صنعت را در کشور پایین آوریم.
در ادامه اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران ضمن معرفی پارک و تشریح اقدامات ملی مرکز فن بازار ملی ایران گفت: در آینده نزدیک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منابع جدید اختصاص یافته برای لیزینگ محصولات دانش‌بنیان به مشتریان اعطا خواهد شد.
قنبرپور با معرفی بخش‌های مختلف این رویداد دو روزه گفت: در نمایشگاه جانبی 45 شركت دانش بنیان و فناور و شرکتهای عضو پارکها و مراکز رشد، ملزومات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی، تجهیزات و لوازم هتلینگ بیمارستانی،‌ لوازم مصرفی پزشکی و فناوری‌زیستی تولید شده را به نمایش گذاشته و عملا یک مواجه تجاری با مدعوین صورت خواهد گرفت.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: پس از پایان مذاکرات طرفین، تفاهم‌نامه همکاری با نظارت کارگزار این مرکز تدوین و پیگیری تا زمان عقد قرارداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی با هدف افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات به مراجعین است. از طرف دیگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور عضو پارک‌ها و مراکز رشد و همچنین صنایع نوینی نیز در کشور در این حوزه فعال هستند که فناوری‌، محصول و خدمتی برای عرضه دارند.
شایان ذکر است در این نشست دو روزه موضوعاتی چون دورنما و برنامه ریزی استراتژیک در صنعت سلامت، کاربرد ربات‌ها در پزشکی، سیستم‌های اتوماتیک کمک تشخیصی در بیمارستان‌ها، اتاق عمل هوشمند و ... به صورت کارگاه و ارائه برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir