رویـدادهـا

در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس مطرح شد؛

نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان و فناور در گذر از بحران های کشور

نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان و فناور در گذر از بحران های کشور

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس از نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان و فناور در رفع مشکلات کشور نام برد و گفت: باید تاثیر مهم شرکت های دانش بنیان و فناور در عبور از بحران ها بیشتر تشریح شود تا عموم مردم و مسئولین با خدمات آن ها آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ اسفندیار اختیاری در نوزدهمین اجلاس سالیانه و مراسم نکوداشت بیستمین سالگرد تاسیس پارک گفت: در دوران پاندمی کرونا این شرکت های دانش بنیان داخلی بودند که میدان دار این بحران عظیم شدند و نیازهای کشور از تجهیزات پزشکی تا دارو را رفع کردند.

او افزود: در گزارش عملکرد پارک های کشور تاثیرگذاری فعالیت های شرکت های دانش بنیان در رفع مشکلات کشور کمتر دیده می‌شود.

اسفندیار اختیاری با اشاره به اینکه بیان این ارزش ها باید در ارائه گزارش های پارک های علم و فناوری رنگ بیشتری بگیرد، گفت: تاثیرگذاری شرکت های دانش بنیان در اقتصاد ما و موارد خاصی که کشور دارد بسیار عمیق تر از آن چیزی است که ما می بینیم و می شنویم.

وی ادامه داد: با وجود گذشت ۲۰ سال، نیاز است که پارک های علم و فناوری، بدنه های مختلف اجرایی کشور و حتی قانون‌گذاری و قضایی با فکر و ایده اقتصاد دانش بنیان آشنا شوند و به نظر می رسد که هنوز هم باید در این خصوص کار کرد.

اختیاری افزود: باید هنوز هم در خصوص تأثیر گذاری شرکت های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای بدنه اجرایی باید صحبت شود.

وی افزود: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که هر روز با توجه به گذشت یک دهه هنوز هم بخشی از این قانون اجرایی نشده است چرا که آیین نامه اجرایی آن را باید دولت بنویسد تا نهادهای مختلف آن را قبول داشته باشند و آن را پیاده کنند.

رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این دوره از مجلس سعی کردیم قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را به روز کنیم که دولت وقت موافق نبوده و هنوز نیز دولت فعلی موافقت خود را با این ایده و به روز کردن این قانون اعلام نکرده از این رو مجبور شدیم این مساله را در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت فعلی با حمایت رسمی خود، باعث شود این طرح تبدیل به لایحه شود تا بتوانیم از کل ظرفیت قانونگذاری برای این موضوع استفاده کنیم.

اختیاری افزود: این طرح تا چند هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد؛ شور اول آن تصویب شده و شور دوم آن برای تصویب مطرح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir