رویـدادهـا

از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه؛

نهمین نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت برگزار می شود

نهمین نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت برگزار می شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، هم‌زمان با هفته پژوهش از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه هزار و 200 محصول جدید برای مشارکت به ثبت رسیده است.



به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، در ١٤ بخش نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌ زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار می شود.
این نمایشگاه با حمایت از صنعتگران، پژوهشگران و فناوران کشور برای بومی‌سازی فناوری ساخت تجهیزات وارداتی، می‌تواند به عرضه و فروش تجهیزات و مواد آزمایشگاهی پیشرفته بومی در کشور کمک کند.
این رویداد، فضایی برای توسعه بازار تولیدات با کیفیت ایرانی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نمایشگاه بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را مطابق با سطح بندی تجهیزات پرداخت می‌کند. این حمایت می‌تواند به تحولات جدی در ایجاد بازار برای محصولات دانش‌بنیان منجر شود، بدون آنکه بار مالی جدیدی بر دوش بودجه عمومی کشور تحمیل کند.
با توجه نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، معاونت علمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی، برای محصولات سطح اول تا سوم، از 1۰ تا 5۰ درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.
شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی می‌توانند فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت و ثبت محصول را خود را در سایت نمایشگاه به نشانی https://iranlabexpo.ir، انجام دهند.
همچنین به‌منظور هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرایند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها از اواسط آذرماه آغاز می‌شود و فرایند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه و از ۲۷ آذرماه خواهد بود.
حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر است.
بر اساس آخرین گزارش‌ها از این نمایشگاه، میزان فروش نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران از مرداد تا آبان‌ماه ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.
نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ‌ساخت ۲۳ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح می شود و تا ۲۶ آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.
تولیدکنندگان، بیش از ۹هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir