رویـدادهـا

همکاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با شبکه نوآوری تهران

همکاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با شبکه نوآوری تهران

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر شبکه نوآوری تهران در آئین رونمایی از سامانه تامین نیروی انسانی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور گفت:‌ برگزیدگان آزمون استخدامی از تمام امکاناتی که برای اعضای حقیقی شبکه وجود دارد، بهره‌مند خواهند شد. عضویت بدون قید و شرط در شبکه نوآوری تهران،‌ استفاده از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی شبکه نوآوری تهران و عضویت در باشگاه اعضای این شبکه و استفاده از تسهیلات آن، از جمله مزایای ارائه شده توسط شبکه نوآوری تهران به برگزیدگان سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «محمد مهدی جهان‌بزرگی» مدیر شبکه نوآوری تهران، در نشست خبری رونمایی از سامانه تامین نیروی انسانی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور با همکاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، گفت: شبکه نوآوری تهران یک برنامه ملی است که در سال 1395 توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأسیس شد. ایجاد، توسعه و مدیریت این مجموعه که به شبکه تینت نیز معروف است به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین و پیشرو‏ترین پارک فناوری کشور، سپرده شد. با توجه به گستره خدمات و اعضای شبکه، نام این مجموعه به شبکه فناوری و نوآوری ایران تغییر پیدا کرده است و طی چند روز آینده این تغییر نام به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف شبکه نوآوری تهران ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان کشور است، افزود: اصلی ترین ماموریت شبکه نوآوری تهران، شبکه‌سازی در زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی کشور است و در این راستا بر بهم‌رسانی، هم‌افزایی، توسعه تعاملات، ایجاد ارتباطات، خلق بازار، هدفمند سازی و نوآوری در حمایت‌ها توجه ویژه‌ای دارد و آن را در دستور کار خود قرار داده است.

جهان‌بزرگی ادامه داد: شبکه نوآوری تهران در دو حوزه حقوقی و حقیقی اعضایی دارد. در بخش حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان‌، شرکت‌های خلاق، شرکت‌های فناور، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی که حمایت یا سیاست‌گذاری در فضای نوآوری کشور انجام داده‌اند، و همینطور واحدهای تحقیق و توسعه کشور و ... عضو این شبکه نوآری هستند. در بخش اعضای حقیقی هم شامل نخبگان، مخترعان، استعدادهای برتر و مجموعه افرادی است که در حوزه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: مطابق برآورد ما ظرفیت بخش حقیقی شبکه نوآوری تهران بیشتر از 100 هزار نفر است که اگر دانشجویان و پژوهشگران هم به این مجموعه اضافه شوند، این تعداد به صورت جدی افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر 30 هزار نفر از خدمات شبکه نوآوری تهران استفاده کرده‌اند. در این میان بروکرها و کارگزاران هم هستند. شرکت‌هایی که وظیفه بهم‌رسانی و هم‌افزایی دو بخش یاد شده را برعهده دارند. به عبارت دیگر بخش سوم شبکه، شامل شرکت‌ها و افرادی می‌شود که مجموعه خدمات و حوزه‌های کارگزاریِ زیست‌بوم نوآوری را به عهده دارند.

مدیر شبکه نوآوری تهران بیان داشت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران در حال حاضر بیش از 4500 شرکت‌ دانش‌بنیان و بیش از 1500 شرکت خلاق دارد. اگر مجموعه شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و همچنین شرکت های صاحب فناوری پیشرفته و سطح بالا را بعنوان شرکت‏های فناور در نظر بگیریم؛‌ با احتساب کارگزاران و ارائه دهندگان خدمت، تعداد شرکت‏های عضو شبکه نوآوری به بیش از 10 هزار شرکت خواهد رسید. مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، مخاطب مستقیم شبکه نوآوری هستند و می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 1500 شرکت، از یک یا بیشتر از یک خدمت از خدمات شبکه نوآوری تهران بهره‌مند شدند.

استفاده حداکثری شبکه نوآوری از توان بخش خصوصی

محمد مهدی جهان‌بزرگی با بیان اینکه تمامی خدماتی که در شبکه نوآوری تهران ارائه می‌شود، بر عهده بخش خصوصی است، گفت: به جز معدودی از خدمات نظیر تسهیلات سربازی نخبگان و استعدادهای برتر و امریه، که خدمت حاکمیتی بوده و توسط معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری ارائه می‌شود، بقیه تسهیلات و خدمات شبکه نوآوری عموماً در سایه فعالیت و مدیریت بخش خصوصی انجام می‌شود. به عبارت دیگر، مدل جدید و نوآورانه‌ای ایجاد شده که طبق آن، دولت از تصدی‌گری به صورت حداکثری فاصله گرفته و فعالیت خود را در زمینه شبکه‌سازی و رگولاتوری معطوف ساخته و با سپردن فضای مدیریت و اجرای خدمات به بخش خصوصی، حداکثر بهره‏مندی از توان این بخش را در دستور کار قرار داده است.

سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی، شروعی در پاسخ به یک نیاز اساسی زیست‌بوم نوآوری کشور

مدیر شبکه نوآوری تهران با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های شبکه نوآوری، شبکه سازی و امتداد دادن خدمات و حمایت‌ها برای عناصر زیست‌بوم نوآوری کشور است، اضافه کرد: امروز تقریباً تمامی فضاهای کسب و کار کشور دچار فراز و فرودهایی هستند و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‏کنند که عموماً این مشکلات باعث می‌شود که شرکت ‏ها سازمان سرمایه انسانی خود را کوچک و کوچکتر کنند. این موضوع در مورد شرکت‌های دانش‌بینان، خلاق و نوآور، متفاوت است. زیست بوم فناوری و نوآوری کشور و به تبع آن شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، دائماً در حال توسعه و پیشرفت هستند. سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور هر روز در حال افزایش و سازمان آنها روز به روز در حال بزرگتر شدن است. در این مسیرِ توسعه و پیشرفت، اساسی‌ترین پایه و سرمایه، سرمایه انسانی است. بنابراین این فضا، فضای باثبات‌تری برای افرادی است که به دنبال فرصت‌های شغلی هستند. یکی از جدی‌ترین مسائل در زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی کشور، تامین سرمایه انسانی کارآمد است. نیروی انسانی کارآمد نیرویی است که دارای استعداد، مهارت و یا توانمندی دانشی و تخصصی باشد و بتواند باعث پیشبرد و پیشرفت شرکت شود.

جهان‌بزرگی گفت: با توجه به این نیاز اساسی که از طرف زیست‌بوم نوآوری و شرکت‌های حاضر در آن وجود دارد، شبکه نوآوری تهران پیش قدم شد تا بتواند به این نیاز پاسخ دهد. بر اساس سیاست استفاده حداکثری از بخش خصوصی که توسط شبکه نوآوری پیگیری می‌شود، سعی کردیم با ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های خصوصی و دولت زمینه لازم برای این امر را فراهم نماییم. امیدواریم در برنامه پیش‌رو، با ایجاد مشارکت بین مجموعه دبیرخانه آزمون استخدامی بخش خصوصی، مرکز نوآوریِ فناوری‌های اشتغال، مسابقات فناورد و سایر بازیگرانی که در طول این مسیر به زودی به مجموعه اضافه خواهند شد، شروع خوب و ارزشمندی در حوزه تامین سرمایه انسانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، رقم بزنیم.

وی افزود:‌ شروع این برنامه، با سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی خواهد بود. در این آزمون نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های حوزه فناوری و نوآوری خواهد شد. بنابراین فرصت مناسبی برای افراد جویای کار، مهیا می‌شود. زیرا ثبات شغلی در این حوزه مناسب است و فرصت‌های شغلی در این حوزه بسیار جذاب‌ و متنوع‌ هستند.

ارائه مزیت به برگزیدگان سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی توسط شبکه نوآوری تهران

مدیر شبکه نوآوری تهران در مورد امتیازهایی که مجموعه‌اش به برگزیدگان سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی ارائه می‌دهد، گفت: شبکه نوآوری برای برگزیدگان این آزمون، مزایایی را در نظر گرفته است. تعدادی از این مزایا در حال حاضر مشخص است. اما بخشی از موارد در طول این مسیر و طی برگزاری آزمون مشخص می‌شوند.

وی بیان داشت:‌ برگزیدگان آزمون استخدامی در سومین دوره، از تمام امکاناتی که برای اعضای حقیقی شبکه وجود دارد، بهره‌مند خواهند شد. این افراد بدون هیچ قید و شرطی عضو شبکه نوآوری می‌شوند. برگزیدگان در فرصت‌های شغلی که شرکت‌های دانش‌بنیان‌‌خلاق و فناور تعریف می‌کنند، ساماندهی شده و کسانی که دارای رتبه بالاتر یا ارزشیابی برتر قرار داشته باشند، اولویت بالاتری در انتخاب فرصت‌ها خواهند داشت. ممکن است انتخاب برخی از برگزیدگان آزمون، فضای کارمندی نباشد و بخواهند وارد حوزه خود اشتغالی و کارآفرینی شوند. در این صورت اگر از فضاهای اشتراکی تحت حمایت شبکه نوآوری تهران استفاده کنند، از بالاترین حمایت شبکه نوآوری شامل حمایت‌های نقدی و غیرنقدی برخوردار خواهند بود. آخرین مزیت برای برگزیدگان سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی، عضویت در باشگاه مشریان شبکه است. باشگاهی خدماتی و تسهیلاتی که به زودی راه‌اندازی خواهد شد و تمام برگزیدگان می‌توانند از تمام ظرفیت این باشگاه استفاده کنند.

برگزاری سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی بدون محدودیت سنی

«محمد حسین قمری» دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون بخش خصوصی، ضمن اشاره به اهمیت لزوم استفاده از سرمایه انسانی جوان و نخبه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ارائه شد، گفت: در آزمون استخدامی سعی کردیم به نیروی انسانی نخبه و جوان توجه کرده و با برگزاری آزمون به نیازهای هم شرکت ها و هم جوانان پاسخ دهیم. اتفاقی که امروز افتاد و بسیار مبارک است، این است که شبکه نوآوری تهران با ظرفیت ده هزار شرکت، در این دوره از آزمون در کنار ماست. ما هم برگزیدگان خود را به شرکت‌های عضو شبکه نوآوری معرفی کرده و بدین شکل به گسترش زیست‌بوم نوآوری کمک می‌کنیم.

قمری با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این دوره از آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: تا امروز 1750 شرکت متقاضی مشارکت در این آزمون هستند. شرکت‌های دانش‌بنیان حدود 30 درصد از از این تعداد را تشکیل می‌دهند. امیدواریم با توجه به تفاهم با شبکه نوآوری تهران، سهم مشارکت شرکت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور در آزمون استخدامی کشور بیشتر شود. با توجه به رونمایی از سامانه تامین نیروی انسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، شرکت‌های این حوزه می‌توانند از طریق سایت «تینت» ثبت‌نام کنند. دیگر شرکت‌ها هم می‌توانند از طریق مکاتبه با دبیرخانه آزمون استخدامی، اقدام کنند. متقاضیان از شرکت ها که تا پیش از آزمون تقاضا می‌دهند و در فرآیند حضوری آزمون شرکت می‌کنند، می‌توانند به ازای میزان مشارکتی که می‌کنند و با توجه به اینکه برای چه شغلی چه میزان نیروی انسانی می‌خواهند، از تخفیف‌های ثبت‌نام بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با هزینه ثبت‌نام آزمون برای داوطلبان گفت: آزمون به صورت خصوصی و با حمایت دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود. هزینه آن برای هر نفر 69 هزار تومان است. این هزینه برای انتخاب 4 شغل از یک دسته شغلی و به ازای آزمون ارزیابی و استفاده از مشاوره شغلی، دریافت می‌شود. همه داوطلبان بعد از آزمون‌های شخصیت‌شناسی و انتخاب شایستگی‌های شغلی می‌توانند از راهنمانی شغلی بهره‌مند شوند که هزینه آن به طور معمول بیشتر از مقداری است که پرداخت می‌کنند. اما به دلیل انجام شدن در تعداد بالا، هزینه کمتری خواهد داشت.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با اعلام این خبر که تمامی افراد بالای 18 سال بدون سقف سنی و محدودیت تحصیلات، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، تصریح کرد: مهمترین ملاک پذیرش افراد توسط شرکتها شایستگی‌های شغلی آنهاست.

قمری درمورد تفاوت سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی با دوره های قبل، بیان کرد: تفاوت آزمون دوم با اول، اضافه شدن 500 عنوان شایستگی شغلی و انجام مصاحبه شغلی توسط نمایندگان شرکت‌ها بود. در سومین دوره آزمون، برخی شغل‌هایی که تقاضای کمتری داشتند، حذف شدند. 10عنوان شغل جدید اضافه شده و تعداد شایستگی شغلی به عدد 700 رسیده است. کلیدیترین تفاوت این دوره از آزمون، انجام مصاحبه شغلی در محل شرکت‌هاست. برگزیده آزمون می‌تواند برای انجام مصاحبه شغلی به دو یا سه شرکت رفته و در نهایت همکاری خود را با یکی از آنها شروع کند.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir