رویـدادهـا

گزارشی از بازدید خبرنگاران از پارک فناوری پردیس

وقتی خبرنگاران خودشان سوژه خبری می شوند

با دیگران به اشتراک بگذارید

بازدید خبرنگاران از پارک فناوری پردیس به مناسبت روز خبرنگار، شیرینی هایی داشت. در واقع این بار خود خبرنگاران، سوژه خبری شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مثل همیشه وقتی خبری در پارک فناوری پردیس باشد، قرار ما خبرنگارها می‌شود میدان هفت تیر. وعده حرکت جلوی مسجد الجواد است. خبرنگاران رسانه‌های مختلف در حوزه دانش و فناوری برای حضور در پارک، وعده می کنیم آنجا و با هماهنگی مدیران پارک، با ون یا اتوبوس راهی پردیس می‌شویم.

این‌بار ولی دعوت به حضور در پارک فناوری پردیس، یک ویژگی خاص داشت، این دعوت ویژه خبرنگاران بود؛ آن هم به مناسبت روز خبرنگار.

رفقای خبرنگار که جمع شدند، راه افتادیم. تقریبا همه را می‌شناسم، این چند سالی که حوزه تخصصی‌ام دانش و فناوری شده، در موقعیت های مختلفی همدیگر را دیده‌ایم و با یکدیگر آشناییم. در پارک فناوری پردیس هم که مکرر برنامه های مختلف را پوشش داده‌ایم، البته هرکدام برای رسانه خود.

تا برسیم پارک، ساعت حدود ۹:30 شده بود. این برنامه، برای تهیه خبر یک برنامه خاص نبود، یک آشنایی کلی بود با فضای پارک، آنچه در پارک فناوری پردیس می گذرد و چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس و امین رضا خالقیان مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک میزبان ما در پارک بودند. صفاری نیا در ابتدای صحبت هایش، روز خبرنگار را تبریک گفت و ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت های خبرنگاران، تزریق امید به جامعه است که یکی از نیازهای اصلی جامعه در حال حاضر است.

صفاری نیا توضیحی هم درباره تاسیس پارک فناوری پردیس و رشد و توسعه آن در ۲۲ سال گذشته گفت و از برنامه های آتی پارک برای ایجاد کمپ‌های فناوری و ایجاد شهرک مسکونی نخبگان خبر داد.

بساط پرسش و پاسخ گرم بود، از سختی های تهیه خبر در حوزه فناوری تا همکاری نکردن بعضی از مسئولان این حوزه با خبرنگاران برای تهیه خبر. بعد از گفتگو درباره پارک، قرار بر این شد تا گشتی در پارک بزنیم. از فضای کار اشتراکی کوآپ و دوره مسیر برای آماده سازی مجموعه ها برای حضور در مرکز رشد بازدید کردیم؛ سری هم به شرکت دیزاین لب زدیم که در حوزه طراحی صنعتی محصولات فعالیت دارد و کارش زیباسازی و مناسب سازی محصولات شرکت های مختلف است.

مقصد بعدی نمایشگاه دائمی محصولات شرکت های عضو پارک فناورری پردیس در ساختمان مرکز رشد فناوری نخبگان بود. آنجا برایمان از محصولات مختلف در حوزه های دارویی، پزشکی، فناوری اطلاعات، آموزشی و ... گفتند که در پارک تولید شده و در بازار مشتری های فراوانی را دارد و برخی از این محصولات صادر می شوند. رفقای خبرنگار از این قسمت استقبال خوبی داشتند، فکر کنم سوژه های نابی برای گزارش هایشان پیدا کرده بودند.

برنامه بعدی بازدیدمان، قسمت های جنوبی پارک بود، از کنار بوستان دانشمندان سوار ماشین های برقی پارک شدیم که برای بازدیدها در نظر گرفته شده اند. رفتیم تا سالن چند منظوره پارک را ببینیم، آنجا برایمان گفتند که مسابقات مختلف ورزشی کارکنان و فناوران در این سالن برگزار می شود. هنوز نشانه هایی از برگزاری لیگ فوتسال فناوران در سالن بود. گفتند که حتی مسابقات کشوری رشته های ورزشی هم در این سالن برگزار شده و نمونه آخرینش هم مسابقات تکواندو و بدمینتون بوده است.

فاز دو پارک که پردیس دانش نام دارد را دیدیم. مسجد، رستوران، استخر، مجتمع خدمات رفاهی را هم برایمان توضیح دادند تا رسیدیم به شرکت زیست تخمیر. حوزه فعالیت شرکت محصولات دارویی خصوصاً پروبیوتیک بود که آنجا نیز مسئولان شرکت توضیحات مختلفی را برایمان دادند. از بخش های مختلف شرکت بازدید کردیم؛ از فرایند تولید تا بسته بندی محصولات.

بعد از شرکت زیست تخمیر، وقت ناهار رسید و در هتل پارک فناوری پردیس، مشغول ناهار شدیم. گپ و گفت هایمان وسط ناهار، بیشتر درباره بازدید امروز و فعالیت های پارک بود.

ساعت از 1 بعدازظهر گذشته بود که بازدیمان از از پارک فناوری پردیس پایان پذیرفت. بازدیدی که برای خبرنگاران، مقدمه ای برای سوژه های ناب خبری بود. گزارش هایی که شاید در آینده نزدیک، مهمان صفحات خروجی خبرگزاری ها شود.