رویـدادهـا

گشتی در مسجد فاطمه الزهرای پارک فناوری پردیس

وقتی صدای اذان در پارک می پیچد

وقتی صدای اذان در پارک می پیچد

با دیگران به اشتراک بگذارید

ظهرهای ماه مبارک رمضان مسجد پارک فناوری پردیس از همیشه شلوغ تر است. با بلند شدن صدای اذان ظهر، نمازگزاران به سمت مسجد روانه می شوند تا در میانه روز در سایه رحمت الهی دمی با همدشان خلوت کنند. مسجدی که نگین پارک فناوری پردیس و مأمن و مرجع فناوران و کارکنان پارک است. این مسجد در قلب پارک فناوری پردیس و در کنار مجتمع تجاری و فرهنگی پارک واقع شده و به نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مزین شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها با زیر بنای حدود 1000 متر مربع شامل سرسرا، شبستان اصلی، شبستان بانوان و همچنین وضوخانه زنانه و مردانه، دفتر مسجد و اتاق خادم است که مرکزیت داشتن، دسترسی آسان، تناسب با کاربری‌های همجوار، نزدیکی به نیازهای مردم و شاخص بودن در منظر شهری از ویژگی های مهم آن است.

در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها نماز جماعت ظهر و عصر هر روز برگزار می شود، قرائت قرآن روزانه و برگزاری مراسم های مذهبی مانند ولادت ها و شهادت های معصومین از دیگر برنامه های این مسجد است. سخنرانان و مداحان مشهور فراوانی در این مسجد حاضر شده اند و برخی از برنامه های این مسجد نیز از طریق رسانه ملی پخش شده است.

در بنای مسجد و خصوصاً شبستان آن می توان جلوه های هنر و معماری ایرانی اسلامی را به وضوح دید. گچبری، کاربندی، آجرکاری، کاشی‌کاری، مقرنس‌کاری، منبت‌کاری و خوشنویسی های زیبای ایرانی اسلامی مسجد پارک فناوری پردیس را متمایز ساخته است و می توان ذوق و هنر سازندگان مسجد را مشاهده کرد.

در طراحی مسجدِ پارک تلاش شده است از طراحی عناصر فاخر معماری ایرانی و اسلامی و همچنین از آیات قرآن، نقوش، بافت‌های اسلیمی و هندسی، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و مناسب، به طور شایسته و بجا استفاده شود. عنصر فضا در طراحی معماری مسجد، اصل و سایر عناصر نظیر بدنه‌ها و اجزای ساختمان بر مبنای آن شکل گرفته است.

یکی از نمازگزاران این مسجد درباره حال و هوای آن می گوید مسجد پارک فناوری پردیس صرفاً یک نمازخانه نیست، برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی هم در مسجد برگزار می شود و فضای مسجد، محل قرار و مدارهای فناورانه و دیدار دوستان هم هست.

هم چنین مزار مطهر شهدای گمنام پارک فناوری پردیس نیز در جوار این مسجد قرار دارد که بر معنویت و صفای مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها افزده است.

خطبه این مسجد، در بهمن ماه 1398 و با حضور جمعی از مسئولان شهر پردیس توسط حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس قرائت شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir