رویـدادهـا

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

پارک فناوری پردیس به تجاری سازی پژوهش های مساله محور کمک می کند

پارک فناوری پردیس به تجاری سازی پژوهش های مساله محور کمک می کند

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس می گوید طرح های ارائه شده در نخستین جشنواره ملی پژوهش های مساله محور دارای پیشینه و سابقه پژوهشی خوبی هستند اما برای ورود به بازار کار آمادگی لازم را ندارند کار ما در پارک فن‌آوری پردیس کمک به آنها برای ورود به بازار فروش است.


به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی پژوهش های مساله محور گفت: نمونه کار برگزاری جشنواره پژوهش های مسئله محور در کشور کمتر به چشم می‌خورد و توجه به پژوهش های مساله محور در کشور ما متاسفانه کمتر اتفاق می افتد.
او ادامه داد: در جهان شاخص های مختلف برای رشد و توسعه کشورها وجود دارد که تولید علم و نوآوری از جمله آن هاست. ما در زمینه تولید علمی وضعیت خوبی داریم اما در زمینه نوآوری دستاوردهایمان هم سطح تولید علم نیست. در کشور ما پژوهشی که منجر به مقاله و پایان‌نامه شود مورد توجه است.
قنبرپور افزود: به همین دلیل در زمینه تولید علم در رتبه یازدهم جهان و در زمینه رشد علم، یعنی رشد علمی با مبنای مقاله، رتبه نخست جهان را کسب کرده ایم اما شاخص نوآوری ما در سال گذشته رتبه ۶۱ جهانی بود.

کار دانشگاه تولید علم و کار پارک فناوری پردیس تجاری سازی علم است
قنبرپور گفت: ما در پارک فناوری پردیس قرار نیست کار دانشگاه که تولید علم است را انجام دهیم و به دنبال افزایش و بهبود نوآوری هستیم، یعنی می خواهیم علم موجود را تجاری سازی کنیم. در واقع جشنواره ملی پژوهش های مساله محور به دنبال وارد کردن طرح های ارایه شده به بازار است. ما می خواهیم پژوهش را به سمت صنعت و به عبارتی به سمت کارآفرینی سوق دهیم.
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: خوشبختانه موج تولید علم در کشور آغاز شده و دانشگاه ها و دانشجویان فراوان، زمینه توسعه علم در کشور را فراهم کرده اند. اما موج بعد از علم که نوآوری است هنوز کامل نشده و زیست فناوری و نوآوری کشور کامل ایجاد نشده است.
او ادامه داد: در این زمینه وظیفه اصلی ما در پارک فناوری پردیس کمک به طرح های پژوهشی برای رسیدن به بازار فروش و تجاری سازی است.

حمایت همه جانبه مادی و معنوی پارک از صنعتی شدن طرح های پژوهشی
قنبرپور افزود: خوشبختانه زمینه های فنی، مادی و معنوی رشد و توسعه در پارک فناوری پردیس وجود دارد و ما به دنبال کمک به طرح های مبتکر و نوپا برای پیشرفت و توسعه هستیم. هرچند که قرار نیست همه این طرح ها هم وارد بازار کار شوند و به تجاری سازی ختم شوند.
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: خوشبختانه در این دوره از جشنواره طرحهای بسیار خوبی ارائه شده است که همگی مسئله محور هستند و به دنبال رفع یک چالش یا یک مشکل در کشور می باشند. این طرح‌ها اگرچه دارای پیشینه و سابقه پژوهشی خوبی هستند اما برای ورود به بازار کار آمادگی لازم را ندارند. کار ما در پارک فن‌آوری پردیس، کمک به آنها برای ورود به بازار فروش است.
قنبر پور ادامه داد: ما در نظر داریم حالا که طرح‌های برتر شناخته شده اند، به کمک اداره‌کل بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس در قالب طرح تیکاف، برای رشد و تجاری سازی این طرح ها نیز برنامه هایی داشته باشیم. این خدمات در حوزه های ارائه فضای کار، کمک های مالی و مشاوره‌ای است.
او افزود: خوشبختانه ما در پارک فناوری پردیس از فضای کاری بسیار مناسبی بهره مندیم و حضور بیش از ۳۵۰ شرکت فناور در زمینه های کاری مختلف، زمینه همکاری با طرح‌های پژوهشی مختلف برای تجاری سازی را فراهم کرده است.
قنبرپور گفت: ما برای توسعه این همکاری‌ها، کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم برای مثال در زمینه سرمایه گذاری و کمک های مالی تا کنون سالانه ده ها میلیارد تومان به این طرح ها و شرکت ها کمک مالی ارائه کرده ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir