رویـدادهـا

حضور فناوران پارک فناوری پردیس در نمایشگاه صنعت برق- قسمت دوم

کاربرد واقعیت مجازی و اینترنت اشیاء در محصولات فناورانه صنعت برق

کاربرد واقعیت مجازی و اینترنت اشیاء در محصولات فناورانه صنعت برق

با دیگران به اشتراک بگذارید

فناوران عضو پارک فناوری پردیس با حضور در پاویون پارک در نمایشگاه بین المللی صنعت برق، به ارائه دستاورهای فناورانه خود پرداخته اند. تولید ترانسفورماتورهای خشک، تولید سیستم های کنترل و پایش صنعتی و شبیه سازی نیروگاه های برق با واقعیت مجازی از جمله فعالیت های فناوران پارک فناوری پردیس در صنعت برق است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پاویون پارک فناوری پردیس در نمایشگاه بین المللی صنعت برق در سالن 40 نمایشگاه برپا شده است. در این پاویون، علاوه بر ارائه محصولاتی برای رفع نیاز صنایع، محصولاتی با استفاده از اینترنت اشیاء و واقعیت مجازی برای رفع نیازهای صنعت برق ارائه شده است.

رفع نیاز صنایع نفت، گازو فولاد با تولید ترانسفورماتورهای خشک

پنجه بند مدیر فنی شرکت الکترومغناطیس ظفر با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تجهیزات صنعت برق گفت: تولید انواع ترانسفورماتور خشک و تجهیزات الکترومغناطیس از جمله فعالیت این شرکت است و این محصولات در نمایشگاه صنعت برق نیز ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به تحریم های صورت گرفته در صنعت برق، این شرکت توانسته است تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز، فولاد، پتروشیمی و نساجی را تولید کند. فناوری بالای به کار رفته در محصولات شرکت ظفر  باعث ایجاد اطمینان در بین صنایع شده است.

پنجه بند حمایت از شرکت های دانش بنیان را زمینه ساز رشد فناوری و تولیید محصولات فناورانه توسط این شرکت ها عنوان کرد و گفت: حضور در پاویون پارک فناوری پردیس این امکان را فراهم کرده است که در مدت کوتاه برگزاری نمایشگاه، محصولات شرکت الکترومغناطیس ظفر به مخاطبان عرضه و گفتگوهای خوبی برای همکاری با صنایع مختلف صورت گیرد.

تولید سیستم های کنترل و پایش صنعتی بر بستر IoT

قدس محمدی مدیر اجرایی شرکت آژمان مدار کاسپین با اشاره به تولید سدی از تجیهزات خانه هوشمند توسط این شرکت گفت: این محصولات در بستر اینترنت اشیاء می تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، افزایش ایمنی و آسایش را به همراه دارد.

وی افزود: در نمایشگاه صنعت برق، سیستم کنترل و پایش سیستم های صنعتی بر بستر IoT را ارائه کرده ایم. این سیستم از لحاظ الکترونیکی و ایجاد رابط کاربری تولید این شرکت بوده و تمامی روند نصب و راه اندازی آن توسط متخصصان خود شرکت انجام می شود.

قدس محمدی گفت: حضور در پاویون پارک فناوری پردیس این امکان را فراهم کرده است تا شرکت آژمان مدار کاسپین بتواند با بسترهای ایجاد شده توسط پارک، محوثلات خود را به جماعه مخاطبان عرصه نماید.

شبیه سازی نیروگاه های برق با واقعیت مجازی

گروه پایاب از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس، شبیه سازی نیروگاه های برق با واقعیت مجازی را در این نمایشگاه ارائه کرده است. سبزپوشان مدیرعامل این شرکت با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه واقعیت مجازی گفت: گروه پایاب این توانایی را دارد تا محیط های مختلف صنعتی و نیروگاهی را شبیه سازی کرده و افراد در این شرایط شبیه سازی شده، آموزش و فعالیت داشته باشند. حتی می توان با ایجاد شرایط بحران، آموزش و آمادگی نیروها را دنبال کرد.

وی افزود: برخی از تجهیزات صنعت برق یا صنایع دیگر با توجه به حجم زیادی که دارند، قابلیت ارائه و معرفی کمتری خصوصاً در نمایشگاه ها دارند. گروه پایاب می تواند با شبیه سازی اجرای مختلف این محصولات، معرفی آنها را تسهیل کند.

سبزپوشان حضور در نمایشگاه صنعت برق را فرصتی برای معرفی فناوری تولیدی گروه پایاب برشمرد و افزود: پارک فناوری پردیس توانسته است ضمت ارتباط با سایر مجموعه های بزرگ دولتی و خصوصی، بستری برای معرفی محصولات شرکت ها را فراهم سازد.

بر اساس این گزارش، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق تا جمعه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. پاویون پارک فناوری پردیس نیز در سالن 40 نمایشگاه بین المللی پذیرای علاقه مندان است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir