رویـدادهـا

تأکید بر اهمیت آگاهی از مناسبات سیاسی کشور هدف در فرایند صادرات کالا؛

کارگاه آموزشی فرایند صادرات محصولات و خدمات نوآورانه فناورانه

کارگاه آموزشی فرایند صادرات محصولات و خدمات نوآورانه فناورانه

با دیگران به اشتراک بگذارید

کارگاه آموزشی فرآیند صادرات محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه در محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی فینوتکس برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2023،‌ کارگاه آموزشی فرآیند صادرات محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه به سرپرستی حمید ادیب‌زاده مدیرعامل مرکز صادرات روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه در محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی فینوتکس برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی ضمن تصریح گام‌های فرایند صادرات کالا و خدمات به برخی مباحث مهم این حیطه از جمله انتخاب کشور هدف، انواع شیوه‌های مبادله و تجارت،‌ پل‌‌های ارتباطی ایران با سایر کشورها و همچنین تجزیه و تحلیل قیمت کالاها اشاره شد.

ادیب‌زاده در قسمتی از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت زبان در بحث صادرات و مبادلات تجاری بیان کرد: مکالمه با افراد مختلف به زبان خودشان تأثیر بسیار شگرفی در روند مناسبات تجاری دارد.

مدیرعامل مرکز صادرات در ادامه‌ این کارگاه به معرفی و بررسی برخی سامانه‌های تجارت جهانی در خصوص مباحث مختلف نظیر بحث قواعد مبدأ، اطلاع از بخش‌‌نامه‌های مرتبط با برخی کالاهای خاص مثل کالاهای دارویی و همچنین تعیین قیمت کالاها و خدمات صادره پرداخت.

وی در بخش دیگری از کارگاه ضمن بررسی اجمالی برخی توافق‌نامه‌های بین‌المللی ایران با کشورهای دیگر، بر اهمیت آگاهی از مناسبات سیاسی کشور هدف در فرایند صادرات کالا تأکید کرد.

همچنین در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان در مورد فرایند صادرات کالاهای دانش‌بنیان به برخی مشکلات پیش رو در این حوزه به اختصار اشاره شد.

دوزادهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2023 از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت‌ ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir