رویـدادهـا

به همت شتابدهنده عضو مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس

کیت تشخیص سریع کرونا در شتابدهنده «تهران سایت» تولید شد

کیت تشخیص سریع کرونا در شتابدهنده «تهران سایت» تولید شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

یکی از استارتاپ‌های زیرمجموعه شتابدهنده تهران سایت که عضو مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس است، موفق به تولید کیت تشخیص سریع آنتی‌بادی (IgM/IgG) کووید19 شد.


به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، شرکت «دایا زیست کارا» که با نام استارتاپ دایامب (Diamab) شناخته می‌شود، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شتابدهنده تهران سایت که عضو مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس است، موفق به تولید کیت سرولوژی تشخیص سریع کووید 19 شد.

این محصول با نام کیت تشخیص سریع آنتی‌بادی (IgM/IgG) کووید19 برای تشخیص عفونت اخیر یا سابقه عفونت با ویروس SARS-CoV-2، همچنین بررسی پایداری پاسخ‌های ایمنی محافظت‌کننده در فرد پس از ابتلا به بیماری یا انجام واکسیناسیون، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علیرضا عالمی مدیرعامل شتابدهنده تهران سایت در مورد فرایند رشد تیم فناور دایامب گفت: این تیم همانند سایر تیم‌های شتابدهنده تهران سایت، در گام اول در یک دوره اعتبارسنجی شرکت کرد تا دید واقعی نسبت به بازار و محصول خود پیدا کند.

وی ادامه داد: این شرکت پس از دوره اعتبارسنجی، در دوره شتابدهی تهران سایت وارد شد تا زیرساخت‌های کسب و کاری این استارتاپ توسعه یابد و در حال حاضر در این مرحله قرار دارد.

مدیرعامل شتابدهنده تهران سایت با تشریح حمایت‌هایی که ازسوی این شتابدهنده از استارتاپ دایا زیست کارا شده است، گفت: در حال حاضر این تیم در مرحله اخذ مجوز و استانداردها و تامین سرمایه در گردش برای شرکت و محصولش است. بنابراین در این مرحله با نامه‌نگاری و برگزاری جلسه با مراکز مختلف در حال تلاش برای تسهیل این فرایند هستیم.

حمایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، روش تامین مالی استارتاپ ها

عالمی در مورد روش تامین مالی این استارتاپ گفت: یکی از راه‌های تامین مالی این استارتاپ‌ها مراجعه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است؛ اما از آنجا که این تیم، تیم کوچکی است معمولا صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر تمایلی برای سرمایه‌گذاری در آنها ندارند. بنابراین در این روند ما به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا با توجه به محصول و بازار، سرمایه در گردش جذب کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، تلاش می‌کنیم با معرفی این تیم‌ها به نهادهای دولتی مانند پارک فناوری پردیس و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این شرکت‌ها را در راستای تامین نقدینگی کمک کنیم.

عالمی با تشریح جزئیات حمایت پارک فناوری پردیس از شرکت دایا زیست کارا گفت: صندوق توسعه فناوری‌های نوین پارک، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را به این شرکت برای تامین سرمایه در گردش و توسعه محصول پرداخت کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir