رویـدادهـا

گردشگری حوزه ای درآمدزا و محرکِ صنعت توریسم

گردشگری حوزه ای درآمدزا و محرکِ صنعت توریسم

با دیگران به اشتراک بگذارید

چهارمین استارتاپ دمو فن بازار ملی ایران در حوزه گردشگری، در محل اتاق بازرگانی توسط مرکز فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران و پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش پارک فناوری پردیس، پیرو ماموریت مرکز فن بازار ملی ایران مبنی بر جذب سرمایه و بازاریابی ایده ها و محصولات نوآورانه، این رویداد با هدف به روز رسانی صنعت گردشگری و افزودن دانش و فناوری برای توسعه این صنعت برگزار شد، تقویت و حمایت از کسب و کارهای نوآورانه، بهره وری بیش از پیش از بسترهای مجازی و رویارویی و مذاکره مستقیم صاحبین ایده با سرمایه‌گذاران از دیگر اهداف مهم این رویداد بود.

علی اکبریان، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران در خلال این برنامه بخشی از فعالیت های مرکز فن بازار ملی ایران را برای حاضرین اینگونه تشریح کرد: فن بازار ملی ایران به عنوان یک تسهیل گر و حامی دولتی که وظیفه توسعه بازار فناوری در کشور را به عهده دارد نزدیک به 14سال است با 3ماموریت عمده به سمت این هدف در حرکت است.

وی تصریح کرد: اولین ماموریت مرکز فن بازار ملی ایران توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان یا محصولات فناورانه با تمرکز روی ایجاد بازار و کمک به فروش محصولات است که در آن بخش برنامه ها و رویدادهای خاصی برگزار شده و می شود.

علی اکبریان در ادامه به دومین و سومین ماموریت این مرکز اشاره کرد و گفت: ارتقا فناوری صنایع از طریق انتقال تکنولوژی و فناوری های داخلی و خارجی، دومین ماموریت مرکز فن بازار ملی است و سومین ماموریت ما، جذب سرمایه برای ایده ها و نوآوری هاست.

وی در ادامه به تشریح برنامه های این مرکز در راستای جذب سرمایه پرداخت و متذکر شد: جذب سرمایه به دو شکل عمده صورت می گیرد، حالت اول بحث بازار دارایی فکری است که بستری برای فروش اختراعات و مصادیق مالکیت فکری از طریق مکانیزم فرابورس و عرضه اختراعات در بازار سرمایه است و حالت دوم برگزاری رویدادهای استارتاپ دمو است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران افزود: در این رویداد، مرکز فن بازار ملی ایران قصد دارد تا با ماهیت ارائه کسب و کارها و بیزینس های نوآورانه، سرمایه گذاران و صاحبان استارتاپ را با هم مواجه کند تا در طی همین مواجه و آشنایی ها جذب سرمایه صورت بگیرد.

علی اکبریان در تشریح این دوره از استارتاپ دمو توضیح داد: این چهارمین رویداد استارتاپ دمو مرکز فن بازار ملی ایران و اولین رویداد استارتاپ دمو در حوزه گردشگری در کل کشور است، حوزه ای متنوع، دارای پتانسیل های زیاد و درآمدزا که محرکی برای صنعت توریسم کشور هم به شمار می آید.

25 ایده دریافتی از سمت استارتاپ ها و ایده پردازان این صنعت نتیجه انتشار فراخوان این دوره استارتاپ دمو بوده است که اکبریان در این خصوص گفت: برای این رویداد یک فراخوان عمومی، برای تمام استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت گردشگری، منتشر شد که 25 ایده دریافت کردیم و پس از دو مرحله ارزیابی ایده ها، هشت ایده انتخاب شده و امروز هر کدام به مدت 10دقیقه فرصت دارند تا به تشریح کار خود و جلب توجه سرمایه گذاران بپردازند.

وی به بخش بعدی این برنامه اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران نیز در این فاصله استارتاپ ها را بررسی کرده و پس از برگزاری جلسات خصوصی و بررسی میزان پیشرفت ایده، مشتریان جذب شده، حجم بازار و میزان فروش به ارزیابی آنها پرداخته و برای سرمایه گذاری در آنها اعلام نظر می کنند در این صورت مذاکرات بعدی تا حصول نتیجه نهایی توسط مرکز فن‏ بازار ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir